GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SYB111 MATEMATİK I Seçmeli Ders Grubu 1 1 4,00

Lisans


Türkçe


öğrencilerin akıl yürütme, problem çözme, ilişkilendirme, genelleme gibi temel matematiksel becerileri kazanmalarını, özellikle kendi programları için gerekli matematik altyapısını oluşturarak mesleki uygulamalar yapabilmelerini sağlamaktır.


Lecturers from Mathematics Department Öğr. Gör. Dr. LÜTFİYE ALEV GÜRTUNCA


1 Aritmetik ve cebirsel işlem yapabilme
2 Denklem ve eşitsizlikleri çözebilme
3 Bağıntı ve fonksiyon kavramlarını tanımlayabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Sayılar. Sayı kümeleri. Mutlak değer ve özellikleri. Denklem ve eşitsizlikler. Bağıntı ve fonksiyon tanımı. Fonksiyonların özellikleri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Sayılar: Küme kavramı. Sayı kümeleri ve özellikleri. Aralıklar. anlatım yöntemi
2 Üslü ve köklü sayılar, mutlak değer. Sayı sistemleri. Taban aritmetiği. anlatım yöntemi
3 Üslü ve köklü sayılar, mutlak değer. Sayı sistemleri. Taban aritmetiği. anlatım yöntemi
4 Cebir: Cebirsel işlemler, çarpanlara ayırma anlatım yöntemi
5 Cebir: Cebirsel işlemler, çarpanlara ayırma anlatım yöntemi
6 Birinci ve ikinci dereceden denklemler. Eşitsizlikler anlatım yöntemi
7 Birinci ve ikinci dereceden denklemler. Eşitsizlikler anlatım yöntemi
8 Ara Sınav Ara Sınav
9 Birinci ve ikinci dereceden denklemler. Eşitsizlikler anlatım yöntemi
10 Birinci ve ikinci dereceden denklemler. Eşitsizlikler anlatım yöntemi
11 Birinci ve ikinci dereceden denklemler. Eşitsizlikler anlatım yöntemi
12 Bağıntı: Sıralı ikili, kartezyen çarpım.Fonksiyon tanımı anlatım yöntemi
13 Bağıntı: Sıralı ikili, kartezyen çarpım.Fonksiyon tanımı anlatım yöntemi
14 Fonksiyon: Tanım ve değer kümesi, fonksiyon çeşitleri. Birinci ve ikinci dereceden fonksiyon grafikleri. anlatım yöntemi
15 Fonksiyon: Tanım ve değer kümesi, fonksiyon çeşitleri. Birinci ve ikinci dereceden fonksiyon grafikleri. anlatım yöntemi
16 Final sınavı

1.Halilov, H. , Hasanoğlu, A. , Can, M. , Yüksek Matematik I, Literatür Yayıncılık, 1999. 2. Balcı, M. , Temel Matematik, Balcı Yayınları, 2008



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 5 70
Uygulama/Pratik 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 12 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 2 10 20
Toplam İş Yükü (saat) 126

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 3
ÖÇ 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 3
ÖÇ 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek