Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEN0101 | UZMANLIK ALAN EĞİTİMİ I (TENİS ) | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
TENİS ANTRENÖRLÜĞÜNÜ OKUYAN ÖĞRENCİLERİN GİRİŞ SEVİYESİNDE, TENİS ÖĞRENİM METOTLARIYLA VE SON ÇIKAN KURALLAR DAHİL GELİŞMELERİ KAVRAMASINI SAĞLAMAKTIR. TENİS ANTRENÖRLÜĞÜNÜ OKUYAN ÖĞRENCİLERİN , TENİS ÖĞRENİM METOTLARINI, MAÇ STRATEJİLERİ UYGULAMA VE MAÇ ANALİZ TEKNİKLERİNİ BÜTÜNÜYLE KAVRAMASINI SAĞLAMAK.
Doç. Dr. Tolga Akşit Dr. Öğr. Üyesi Erdinç Demiray Öğr. Gör. Yakup Acar
1 | TÜRK VE DÜNYA TENİS TARİHİ HAKKINDA BİLGİYİ KAVRAYABİLME. |
2 | MALZEME BİLGİSİNİ SPORCULARINA AKTARABİLME VE YAŞ GRUPLARINA GÖRE DOĞRU MALZEMEYİ KULLANABİLME. |
3 | İLETİŞİM BECERİLERİNİ ANTRENMANDA GÖSTEREBİLME. |
4 | TENİS MAÇ STRATEJİLERİ VE TAKTİKLERİ HAKKINDA BİLGİYİ KAVRAYABİLME. |
5 | BİR TENİS MAÇINI ANALİZ ETMEDE KULLANILAN BİLGİYİ KAVRAYABİLME VE BU BİLGİLERLE ANTRENMANLAR ARASINDA İLİŞKİ KURABİLME. |
6 | MAÇ ANALİZ TEKNİKLERİNİ VE ARAÇLARI DOĞRU KULLANABİLME. |
Birinci Öğretim
Yok
Bu dersi alacak öğrencilerin Tenis Temel Becerilere sahip olması.
YAŞ GRUPLARINA GÖRE MALZEME BİLGİSİ,DOĞRU RAKET SEÇİMİ, YAŞ GRUPLARINA GÖRE DOĞRU MALZEME SEÇİMİ,TENİS TARİHİ, OYUN KURALLAR BİLGİSİ,TENİS ÖĞRENİM METOTLARI, MAÇ ANALİZ TEKNİKLERİNE GİRİŞ. MAÇ ANALİZLERİ, TENİS MAÇINDA TAKTİK VE STRATEJİLER, ANTRENMANLAR VE ANALİZ SONUÇLARI ARASINDA İLİŞKİ, ANALİZ ARAÇLARINI DOĞRU KULLANMA, MAÇ ANALİZLERİNİ YORUMLANMASI.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | YAŞ GRUPLARINA GÖRE MALZEME BİLGİSİ, DÜNYA VE TÜRK TENİS TARİHİ | KORT UYGULAMASI | ||
2 | MESLEK OLARAK ANTRENÖRLÜK VE PRATİK UYGULAMALAR | KORT UYGULAMASI | ||
3 | BİR TENİS ANTRENÖRÜNÜN İLETİŞİM BECERİLERİ | KORT UYGULAMASI | ||
4 | OYUN KURALLARI BİLGİSİ | UYGULAMA | ||
5 | ULUSLARARASI TURNUVA YAPILANMASI | KORT UYGULAMASI | ||
6 | ARA SINAV | TENİS TEMEL BECERİLERİN UYGULANMASI | ||
7 | TENİS ÖĞRETİM METODLARI | KORT UYGULAMASI TEMEL BECERİLERİ | ||
8 | TAKTİKSEL MAÇ ANALİZİ VE TAKTİKSEL EĞİTİM | KORT UYGULAMASI GROUNSTRKOKES VURUŞLAR | ||
9 | TAKTİKSEL MAÇ ANALİZİ VE TAKTİKSEL EĞİTİM | GROUNDSTROKES VURUŞLAR | ||
10 | STRATEJİ VE TAKTİK: 5 OYUN DURUMUNDA KULANILAN TAKTİKLER | KORT 5 OYUN DURUMUNDA KULANILAN TAKTİKLER | ||
11 | STRATEJİ VE TAKTİK: ÖNCELLEME, TEKLER STRATEJİSİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER | KORT UYGULAMASI | ||
12 | MAÇ ANALİZLER ARAÇLARI VE KULLANIMI | MAÇ ANALİZİ UYGULAMALARI | ||
13 | MAÇ ANALİZLERİ | MAÇ ANALİZLERİ UYGULAMALARI | ||
14 | MAÇ ANALİZLERİ | MAÇ ANALİZLERİ UYGULAMALARI | ||
15 | FİNAL | TEMEL BECERİLERİN UYGULANMASI |
USTA, TENNİS TACTICS. JOE DİNOFFER, TENNİS PRACTİCE GAMES,2003. TİNA HOSKİNS, THE TENNİS DRİLL BOOK, PAUL ROETERT, WORLD CLASS TENNİS TECHNIQUE MACHAR REID, ANN QUINN, STRENGTH AND CONDITIONING FOR TENNİS, 2007 ULUSLAR ARASI TENİS FEDERASYONU, İLERİ SEVİYE ANTRENÖRLÜK ELKİTABI,2009 MIQUEL CRESPO, APPLIED SPORTS SCIENCE FOR HIGH PERFORMANCE TENNİS, ITF MACHAR REİD, ANN QUİNN, STRENGTH AND CONDTİONİNG FOR TENNİS, 2004 Türkiye Tenis Federasyonu “Tenis Kuralları” Jim Brown Tennis , leisure pres,1989 Brow,Jim Teaching tennis leisure pres 1989. Tina Hoskins 1001 incredible tennis games, drills&tips first edition, 1996. Jim Courier Tenis tactics U.S. tenis association. Stan Smith Coaching tennis successfully, U.S. tenis association.
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Performans | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 136 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 6 | 5 |