Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEN0102 | UZMANLIK ALAN EĞİTİMİ II (TENİS ) | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
TENİS ANTRENÖRLÜĞÜNÜ OKUYAN ÖĞRENCİLERİN , ALT YAPI FELSEFESİNİ VE BAŞLANGIÇ DÜZEYİNDE MİNİ VE MİKRO TENİS ÖĞRETİMİNİ BÜTÜNÜYLE KAVRAMASINI SAĞLAMAK. TEMEL TEKNİKLERİNİ ÖĞRENİMİNİ PEKİŞTİRMEK, DOĞRU TEKNİK UYGULAMAYI SAĞLAMAK VE TENİS TERİMLERİNİN İNGİLİZCE KARŞILIKLARINI KAVRATMAKTIR.
Doç. Dr. Tolga Akşit Dr. Öğr. Üyesi Erdinç Demiray Öğr. Gör. Yakup Acar
1 | TENİS TEMEL BECERİLERİ UYGULAYABİLME, GÖSTERBİLME (FOREHAND-BACKHAND-SERVİS-VOLE) |
2 | ALT YAPI FELSEFESİ HAKKINDA BİLGİYİ KAVRAYABİLME. |
3 | MİNİ VE MİDİ TENİS ÖĞRETİMLERİ VE ÖĞRENİMLERİ KAVRAYABİLME. |
4 | HAZIR POZİSYON, RAKET TOP VE SPORCU UYUMU, VURUŞUN 3 PARÇASI; ZAMANLAMA, AYAK ÇALIŞMASI (PİVOTLAMA), İDEAL VURUŞ NOKTASI BİLGİLERİ KAVRAYABİLME. |
5 | TEMEL TEKNİK BECERİLERİ UYGULAMALI OLARAK KORTTA GÖSTEREBİLME. |
6 | 1. HAZIR POZİSYON, RAKET TOP VE SPORCU UYUMU, VURUŞUN 3 PARÇASI; ZAMANLAMA, AYAK ÇALIŞMASI (PİVOTLAMA), İDEAL VURUŞ NOKTASI BİLGİLERİ KAVRAYABİLME.TEMEL TEKNİK BECERİLERİ UYGULAMALI OLARAK KORTTA GÖSTEREBİLME. OYUN KURALLARINI MAÇLARDA UYGULAYABİLME. MİNİ TENİS KONUSUNU KAVRAYABİLME VE KORTTA UYGULAMALI OLARAK KULLANABİLME |
Birinci Öğretim
Yok
Bu dersi alacakların tenis temel teknik becerilere sahip olmak.
TENİSTE YAŞ GRUPLARI VE ALT YAPI, MİKRO TENİS, MİNİ TENİS, OKULLARDA TENİS VE ALT YAPI ANTRENMANLARI. HAZIR POZİSYON, TEMEL TEKNİK HAREKETLERE GİRİŞ, FORHAND BACKHAND TEKNİKLER, YARDIMCI VURUŞ TEKNİKLERİ, SERVİS TEKNİĞİ VE ÖĞELERİ.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | TENİSTE ALT YAPI FELSEFESİ VE YAŞ GRUPLARI. | KORT UYGULAMALARI | ||
2 | ALT YAPI KULÜP VE FEDERASYON YAPILANMASI | UYGULAMA | ||
3 | MİKRO TENİS VE İLERLEMELERİ | MİKRO TENİSUYGULAMALARI VE TOP BESLEME ÇALIŞMALARI | ||
4 | MİNİ TENİS VE İLERLEMELERİ | MİNİ TENİS UYGULAMALARI VE TOP BESLEME | ||
5 | OKULLARDA TENİS VE ÖRNEK ALT YAPI ANTRENMANLARININ İNCELENMESİ | ALT YAPI DRİL ÇALIŞMALARI | ||
6 | HAZIR POZİSYON, RAKET TOP VE SPORCU UYUMU, VURUŞUN 3 PARÇASI; ZAMANLAMA, AYAK ÇALIŞMASI (PİVOTLAMA), İDEAL VURUŞ NOKTASI, FOREHAND VE BACKHAND ÇALIŞMALARINA GİRİŞ. RAKET TUTUŞLARI | FOREHAND VE BACKHAND ÇALIŞMALARI VE DRİLLERİ | ||
7 | ARA SINAV | MİKRO/MİNİ TOP BESLEME VE UYGULAMALARI | ||
8 | FOREHAND VURUŞ; TEORİSİ, TEKNİĞİ, HAREKETİ GÖSTERME, ÖĞRENCİ KATILIMLI ÇALIŞMALAR. | FOREHAND DRİLLERİ | ||
9 | BACKHAND VURUŞ; TEORİSİ, TEKNİĞİ, HAREKETİ GÖSTERME, ÖĞRENCİ KATILIMLI ÇALIŞMALAR. | BACKHAND DRİLLERİ | ||
10 | SERVİS VE SERVİS KARŞILAMA, TEORİSİ, TEKNİĞİ GÖSTERME, ÖĞRENCİ KATILIMLI ÇALIŞMALAR, SERVİS STRATEJİLERİ, GROUNDSTROKE ÇALIŞMALARI (FOREHAND, BACKHAND) | SERVİS VE SERVİS KARŞILAMA DRİLLERİ | ||
11 | YARDIMCI VE ÖZEL VURUŞLAR: VOLE, YARIM VOLE, YAKLAŞMA VURUŞLARI; TEORİSİ, TEKNİĞİ GÖSTERME, ÖĞRENCİ KATILIMLI ÇALIŞMALAR | YARDIMCI VE ÖZEL VURUŞLAR DRİLLERİ | ||
12 | YARDIMCI VE ÖZEL VURUŞLAR: SMAÇ, LOB, DROB SHOT. | YARDIMCI VE ÖZEL VURUŞLAR: SMAÇ, LOB, DROB SHOT DRİLLERİ | ||
13 | DAVETLİ ANTRENÖR İLE SÖYLEŞİ (TEORİK) MAÇ DEĞERLENDİRMESİ | KORT UYGULAMALARI | ||
14 | ÖĞRENCİ PROJE SUNUMLARI | SUNUM | ||
15 | FİNAL | TEMEL, SERVİS VE YARDIMCI VURUŞ UYGULAMALARI |
USTA, TENNİS TACTICS. JOE DİNOFFER, TENNİS PRACTİCE GAMES,2003. TİNA HOSKİNS, THE TENNİS DRİLL BOOK, PAUL ROETERT, WORLD CLASS TENNİS TECHNIQUE MACHAR REID, ANN QUINN, STRENGTH AND CONDITIONING FOR TENNİS, 2007 ULUSLAR ARASI TENİS FEDERASYONU, İLERİ SEVİYE ANTRENÖRLÜK ELKİTABI,2009 MIQUEL CRESPO, APPLIED SPORTS SCIENCE FOR HIGH PERFORMANCE TENNİS, ITF MACHAR REİD, ANN QUİNN, STRENGTH AND CONDTİONİNG FOR TENNİS, 2004 Türkiye Tenis Federasyonu “Tenis Kuralları” Jim Brown Tennis , leisure pres,1989 Brow,Jim Teaching tennis leisure pres 1989. Tina Hoskins 1001 incredible tennis games, drills&tips first edition, 1996. Jim Courier Tenis tactics U.S. tenis association. Stan Smith Coaching tennis successfully, U.S. tenis association.
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Performans | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 136 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 6 | 5 |