GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
VLB0102 UZMANLIK ALAN EĞİTİMİ II (VOLEYBOL ) Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilere; voleybol oyun kurallarını kavratmak, voleybolda gelişim dönemindeki sporculara yönelik antrenman drillerini (pas, manşet, servis, smaç, blok, planjön) öğretmek, öğrenciyi uygulatabilir hale getirmek ve plaj voleybolu ve oturarak voleybol oyun kurallarını kavratmak, voleybolda oyun sistemlerini, ön- arka alan savunmasını, savunma sistemlerini, savunma dublajını, servis karşılama stratejilerini öğretmek, voleybol terimlerinin İngilizce karşılıklarını kavratmak, voleybola özgü antrenman bilimi hakkında genel bilgiyi ve voleybola yönelik bilimsel araştırmaları taratıp kavratmaktır.


Doç. Dr. Gülbin RUDARLI


1 Voleybol oyun kurallarını öğrenebilme –duraklama ve gecikmeler, libero oyuncusu, katılanların davranışları- ve maç sırasında yorumlayabilme;
2 Voleybolda gelişim dönemindeki sporculara yönelik antrenman örnekleri (pas, manşet, servis, smaç, blok, planjön) oluşturabilme ve uygulatabilme;
3 Plaj voleybolu ve oturarak voleybol oyun kurallarını kavrayabilme.
4 Voleybola yönelik bilimsel araştırmaları tarayıp kavrayabilme
5 Voleybol oyun kurallarını öğrenebilme –hakemler ve sorumlulukları- ve maç sırasında yorumlayabilme;
6 Voleybolda oyun sistemlerini (alıştırma, çift, temel, 4 –2, 5–1, 6–0 sistemi), ön- arka alan savunmasını (blok, yer savunması), savunma sistemlerini (adam adama, Çapraz alan, çizgi bloğu; öne- geriye alınmış altı savunma sistemi), savunma dublajını (bir-iki-üç blok ile arka alan savunma düzenleri) kavrayabilme;
7 Voleybolda hücum sistemlerini (tekli, çoklu ve arka alandan), hücum varyasyonlarını ve hücum dublajını, servis karşılama stratejilerini kavrayabilme;
8 Voleybola özgü antrenman bilimi hakkında genel bilgiye sahip olabilme;
9 Voleybol terimlerinin İngilizce karşılıklarını ifade edebilme;

Birinci Öğretim


Uzmanlık Alan Eğitimi 1 derslerini almış olması önerilir.


Yok


Voleybol oyun kuralları –duraklama ve gecikmeler, libero oyuncusu, katılanların davranışları- ve maç sırasında yorumlama, temel teknikleri geliştirici driller (pas, manşet, servis, smaç, blok, planjön), plaj voleybolu ve oturarak voleybol oyun kuralları, voleybola yönelik bilimsel araştırmaları inceleme, voleybol oyun kuralları –hakemler ve sorumlulukları- ve maç sırasında yorumlama, voleybolda oyun sistemleri, ön- arka alan savunması, savunma sistemleri, savunma dublajı, hücum sistemleri (tekli ve çoklu, varyasyonlar), hücum dublajı, servis karşılama stratejileri, voleybol terimlerinin İngilizce karşılıkları, voleybolda antrenman bilimine giriş.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Voleybol oyun kuralları –duraklama ve gecikmeler, libero oyuncusu, katılanların davranışları Konunun uygulaması
2 Parmak pası geliştirici drilleri inceleme Konunun uygulaması
3 Manşet pası geliştirici drilleri inceleme Konunun uygulaması
4 Servisi geliştirici drilleri inceleme Konunun uygulaması
5 Plaj voleybolu oyun kuralları Konunun uygulaması
6 Smacı geliştirici drilleri inceleme Konunun uygulaması
7 Bloğu geliştirici drilleri inceleme Konunun uygulaması
8 Planjönü geliştirici drilleri inceleme Konunun uygulaması
9 Ara sınav
10 Voleybola yönelik bilimsel araştırmaları inceleme Konunun uygulaması
11 Oturarak voleybol oyun kuralları, maç örneklerinin izlenmesi Konunun uygulaması
12 Voleybolda oyun sistemleri (alıştırma, çift, temel, 4 –2, 5–1, 6–0 sistemi), ön- arka alan savunması (blok, yer savunması, adam adama, çapraz alan, çizgi bloğu) Konunun uygulaması
13 Voleybol terimlerinin İngilizce karşılıkları Konunun uygulaması
14 Voleybolda hücum sistemleri (tekli, ikili, üçlü, arka alandan), hücum varyasyonları, hücum dublajı (2-3, 3-2), savunma sistemleri (öne- geriye alınmış altı savunma sistemi), savunma dublajı (bir-iki-üç blok ile arka alan savunma düzenleri Konunun uygulaması
15 Voleybolda servis karşılama stratejileri ve voleybolda genel antrenman bilimine giriş Konunun uygulaması
16 Dönem sonu sınavı

Balyi, I., Way, R., & Higgs, C. (2016). Uzun Vadeli Sporcu Gelişimi (E. Pekünlü & İ. Özsu, Çeviren). Ankara: Spor Yayınevi ve Kitabevi. TVF Voleybol Resmi oyun Kuralları, Sim matbaacılık, Ankara, 2001 Baacke, H. (2010). Üst Düzey Koç ve Takımlar için El Kitabı (E. Pekünlü, Çeviren). Voleybol Antrenörleri Derneği , İstanbul. Canada, Volleyball. (2006). Volleyball for life: Long-term athlete development for volleyball in Canada(pp. 64). Erişim Adresi: https://volleyball.ca/uploads/About/LTAD/LTAD_Electronic_April2007.pdf Kanada Voleybol Birliği ve Kanada Antrenörler Birliği (1979). Voleybol Geliştirme Modeli - Spor Üzerine Federal Hükümet Raporu (E. R. Pekünlü, Çeviren; H. R. Pekünlü, Derleyen) (pp. 19). Circulation ve mini voleybol (Noij, A) (Çeviren: PEKÜNLÜ E.) Voleybol, Bilim ve Teknoloji Dergisi, cilt.1, ss.3-19, 2006



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 5 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 5 15
Ev Ödevi 10 5 50
Toplam İş Yükü (saat) 152

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5
ÖÇ 6 5
ÖÇ 7 5
ÖÇ 8 5
ÖÇ 9 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek