Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PF301 | SINIF YÖNETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 3,00 |
Lisans
Bu ders, öğretmen adaylarının etkili sınıf yönetimine ilişkin temel bilgi ve becerilerine sahip olmasını, öğrenci gereksinmelerini karşılayacak bir sınıf çevresinin yönetilmesi ve sürdürülmesini, olumlu öğrenci davranışlarının devamlı hale getirilmesine ilişkin bir bakış kazandırmayı, sınıf ortamında var olan mevcut kaynaklarla iş görmeyi, beklenen ve beklenmeyen güçlükleri yenmedeki temel ilkeleri öğretir.
Prof. Dr. Yılmaz TONBUL
1 | Sınıf yönetimi modellerini açıklayabilme. |
2 | Sınıf yönetimini etkileyen etmenleri kavrayabilme. |
3 | Sınıf yönetimi süreçlerinin uygulanmasını analiz edebilme. |
4 | Sınıf yönetiminde kuramlardan yararlanabilme. |
5 | Sınıfta öğrenme-öğretme sürecinin yönetimini planlayabilme. |
6 | Sınıfta bir lider olarak öğretmenin görevlerini tanımlayabilme. |
7 | Sınıf yönetiminde motivasyonunun öğrenciler üzerinde etkisini analiz edebilme |
8 | Sınıfta karşılaşılabilecek sorunları analiz edebilme |
9 | Sınıf iklimini etkileyen değişkenleri açıklayabilme |
10 | Sınıfta bireyleri ve grupları yönetebilme |
11 | Ulusal ve uluslararası alandaki sınıf yönetimi ile ilgili konu ve gelişmelerle ilgilenmeye duyarlı oluş. |
12 | Alan yazını tarayabilme, bilimsel yayınları kuram yöntem, bulgu ve yorumlar açısından değerlendirebilme. |
13 | Sınıf yönetiminin, eğitimin amaçlarını gerçekleştirmedi öneminin farkında oluş |
14 | Sınıf yönetiminde etkili iletişim ilke ve kurallarını açıklayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler), yeni yaklaşımlar ve gelişmeler, sınıf yönetiminde karşılaşılan sorunlar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sınıf yönetimi modelleri; disiplin modelleri | ||
2 | Sınıf yönetiminin temel kavramları, eğitim yönetimi, okul yönetimi-sınıf yönetimi ilişkisi | ||
3 | Sınıf yönetimi modelleri; disiplin modelleri | ||
4 | Öğrenme ortamlarının düzenlenmesi | ||
5 | Öğrencilerde bireysel farklılıklar ve bunların sınıf ortamına yansıması | ||
6 | Sınıflardaki informal ve formal grupların yönetimi | ||
7 | Sınıfta öğretimin planlanması | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Sınıf ikliminin yönetimi | ||
10 | Sınıf yönetiminde öğrenci güdüleme teknikleri | ||
11 | Sınıfta zaman yönetimi | ||
12 | İletişim yönetimi | ||
13 | İstenmeyen davranışların yönetimi | ||
14 | Sınıf yönetiminde veli faktörü | ||
15 | Sınıf yönetiminde yaşanan sorunlar ve genel değerlendirme | ||
16 | Final Sınavı |
"•Jones, V.&Jones, L. (2009) Comprehensive classroom management: creating communities of support and solving problems. •Karip, E. (ed.) (2002) Sınıf yönetimi, Ankara: PEGEM Yayıncılık. •Küçükahmet,L.(ed.) (2003) Sınıf yönetiminde yeni yaklaşımlar, Ankara: Nobel Yayınları •Sarpkaya, R. (ed.) (2011) Sınıf Yönetimi, Ankara: İHTİYAÇ Yayıncılık •Toprakçı, E. (2013) Sınıf Yönetimi, Ankara: PEGEM Yayıncılık"
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Gözlem | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 2 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 2 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 2 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
ÖÇ 5 | ||||||||||||
ÖÇ 6 | ||||||||||||
ÖÇ 7 | ||||||||||||
ÖÇ 8 | ||||||||||||
ÖÇ 9 | ||||||||||||
ÖÇ 10 | ||||||||||||
ÖÇ 11 | ||||||||||||
ÖÇ 12 | ||||||||||||
ÖÇ 13 | ||||||||||||
ÖÇ 14 |