GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SYB243 CAN KURTARMA VE İLK YARDIM Seçmeli Ders Grubu 2 3 7,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerinin; temel yaşam desteği ilkelerini bilmelerini ve uygulamalarını, spor yaralanmalarında ilk yardım prensiplerini bilmelerini ve genel olarak farklı hayati tehdit oluşturan durumlar karşısında genel tutum hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.


Uzm. Dr. Onur ORAL


1 İlkyardım Gerektiren Durumların bilgisi,
2 İlkyardımın önemini ve amacını kavrayabilme,
3 İlkyardımın temel ilke ve hedeflerini anlayabilme,
4 Suni solunum çeşitleri ve tekniğinin bilgisi,
5 Kalp masajı çeşitleri ve tekniğinin biligisi
6 Şok ve kazalarda ilk yardım ve acil bakımı yapabilme,
7 Kanamanın önemi ve tehlikesini kavrayabilme.
8 Doğal afetlerde ilk yardım ve acil bakım yöntemlerin bilgisi
9 Spor yaralanmalarında ilk yardım ilkelerini uygulayabilmeli.
10 Hayati tehlikelerde uygulanacak olan temel yaşam desteğini bilmeli.
11 Kafa travması, kanama, boğulma gibi acil durumlarda yaklaşımı bilmeli.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Temel yaşam desteği algoritması. Kafa travması, kanama, boğulma, kırık, elektrik çarpması gibi acil durumlar ve ilk yardımları. Sporcularda ani kardiyak ölümler. Su altı acilleri. Spor yaralanmalarında ilk yardım ilkeleri.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı: kapsamı, gerekçesi, önemi.
2 Temel erişkin yaşam desteği
3 Sporcularda ani kardiyak ölüm
4 Solunum yolları tıkanmaları
5 Kanamalarda ilk yardım
6 Boğulmalarda ilk yardım
7 Elektrik çarpması ve ilk yardım
8 Arasınav
9 Hipotermi, hipertermi ve ilk yardım
10 Kafa travmaları
11 Fraktürlerde ilk yardım
12 Spor yaralanmalarında ilk yardım ilkeleri
13 Vurgun, barotravma, derinlik sarhoşluğu ve sığ su bayılmalarında ilk yardım ilkeleri
14 Seminer
15 Seminer
16 Final sınavı

1- Temel İlkyardım Uygulamaları Eğitim Kitabı- İlkyardım Ve Acil Sağlık Hizmetleri Daire Başkanlığı 2- American College of Surgeons. Advanced Trauma Life Support. Program for doctors, 6th ed. Chicago: American College of Surgeons, 1997. 3- Edward E. Cornwell III. Initial Approach to Trauma Patient.: Tintinalli JE, Ruiz E, Krome RL, eds. Emergency Medicine: A comprehensive Study Guide, 5th ed. New York: McGraw Hill. 2000: 4- Melio FR. Priorities in the Multiple Trauma Patient. In: Eckstein M, Chan D, eds. Contemporary Issues in trauma. Emerg Med Clin North Am 1998. 5- Grossman MD. Introduction to Trauma Care. In: Peitzman BA, Rhodes M, Schwab CW, eds. The Trauma Manual. Philadelphia: Lippincott-Raven Company, 1998:1-5


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 5 70
Seminer 2 9 18
Makale Kritik Etme 15 1 15
Bireysel Çalışma 15 1 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 5 35
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 5 35
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 220

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 3
ÖÇ 2 3
ÖÇ 3 3
ÖÇ 4 3
ÖÇ 5 3
ÖÇ 6 3
ÖÇ 7 3
ÖÇ 8 3
ÖÇ 9 3
ÖÇ 10 3
ÖÇ 11 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek