Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SYB333 | ANTRENMAN BİLİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı,antrenman bilimi ile ilgili temel kavramları, tanımları, ilkeleri, amaçları ve biomotor yetilere ilişkin temel bilgileri kazandırmaktır.
Dr. Tolga Akşit
1 | Antrenman Bilimine ilişkin temel kavramları açıklayabilme, |
2 | Antrenmanda yüklenme ve dinlenme ilişkisini kurabilme, |
3 | Antrenmanda yüklenme yöntemleri ile enerji metabolizmaları arasında ilişkiler kurabilme, |
4 | Antrenman hedeflerine yönelik doğru yüklenme yöntemini belirleyebilme, |
5 | Sürantrenmanın nedenlerini ve temel mantığını açıklayabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Antrenmanın tanımı, amaçları, planlama ilkeleri, çeşitleri ve süperkompenzasyon kuramı. Sporda enerji metabolizmaları, yüklenme yöntemleri, temel biyomotor yetiler ve birbirleriyle ilişkileri. Sürat, dayanıklılık ve kuvvet antrenmanlarının temel özelliklerinin tanımlanması ve örnek antrenman şekilleri. Koordinatif yetiler, yükselti antrenmanları, sürantrenman, olimpik ve yıllık antrenman planlamasının temelleri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Antrenmanın tanımı ve amaçları, | ||
2 | Antrenmanın planlama ilkeleri ve çeşitleri, | ||
3 | Süperkompenzasyon kuramı, | ||
4 | Sporda enerji metabolizmaları, | ||
5 | Sporda enerji metabolizmaları, | ||
6 | Yüklenme yöntemleri, | ||
7 | Temel biyomotor yetiler ve birbirleriyle ilişkileri, | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Sürat antrenmanlarının temel özelliklerinin tanımlanması ve örnek antrenman şekilleri, | ||
10 | Dayanıklılık antrenmanlarının temel özelliklerinin tanımlanması ve örnek antrenman şekilleri, | ||
11 | Kuvvet antrenmanlarının temel özelliklerinin tanımlanması ve örnek antrenman şekilleri, | ||
12 | Koordinatif yetilerin tanımlanması ve örnek antrenman şekilleri, | ||
13 | Yükselti antrenmanları, | ||
14 | Sürantrenmanın nedenleri ve giderilmesi, | ||
15 | Olimpik ve yıllık antrenman planlamasının temelleri, | ||
16 | Final |
Vladimir Issurin (2008), “Principles and Basics of Advanced Athletic Training”, published by UAC, Michigan USA, Yardımcı Kitaplar: Tudor O. Bompa (2007), “Antrenman Kuramı ve Yöntemi-Dönemleme”, Spor Yayınevi ve Kitapevi, Ankara Sedat Muratlı, Gülşah Şahin, Osman Kalyoncu (2005), “Antrenman ve Müsabaka”, Yaylım Yayıncılık, İstanbul
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 7 | 3 | 21 |
Bireysel Çalışma | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 5 | 35 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 5 | 35 |
Toplam İş Yükü (saat) | 128 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 0 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 |