Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SYB435 | PİLATES | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 6,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, toplum sağlığını korumak adına özel fiziksel aktiviteler için, bilimsel kanıtlara dayalı metotları ve teknikleri öğretmek ve geliştirmek, toplumun her kesimi için etkili ve güvenli fiziksel aktivitenin gerekliliklerini kavratmak ve duyarlı sağlık profesyonellerini yaratmaktır
Asst.Prof.Dr. Emine KUTLAY, Lecturer Ramazan Aydınoğlu
1 | 1. Yaşam kalitesini arttırma, sağlıklı duygusal/fiziksel çevre yaratabilme, |
2 | 2. Fiziksel aktivite temellerini/ilkelerini kavrayabilme, |
3 | 3. Toplumun tüm kesimlerinde fiziksel uygunluk ile ilgili anlayışı geliştirebilme, |
4 | 4. Her yaşın özellikleri ve spor performanslarının ihtiyaçlarını tespit edebilme, |
5 | 5. Değişik egzersiz türleri ve onun uygulamaları ile ilgili olarak egzersiz öncesi, sırası ve sonrasında farklı fiziksel uygunluk yöntemlerini tasarlayabilme, |
6 | 6. Uluslar arası sağlık organizasyonlarının kurs/ seminerlerini ve güncel bilgilerini takip edebilme, |
7 | 7. Yüksek teknolojinin bütün yaklaşımlarından yararlanabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Müzik seti, step bordu, stability topu, soft top, sabit bisiklet, bosu, elastik bant ve lastikler, minder, bar, gliding, foam roller, ip, su egzersizleri için değişik tipte araçlar, polar
Yaşam kalitesini arttırma, sağlıklı bir duygusal çevre yaratabilme, toplumun her kesiminde fiziksel aktivite artışı için birçok temel prensiplerini, fitnesin sağlıkla ilgili bileşenleri tanıma, sağlık taramaları ve risk sınıflandırmaları, fiziksel aktivitenin etkili bir şekilde ölçümü, değerlendirme prensipleri, sedanter yaşam ve kronik hastalıkları, fiziksel aktivite programlarını değerlendirme ve planlama, egzersiz programı hazırlayabilme, sağlık ve fitnes’e ilişkin normları takip edebilme ve değerlendirme
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Yaşam kalitesi arttırma. Fiziksel aktivite temelleri/ilkeleri kavrama. Sağlıklı bir duygusal/fiziksel çevre oluşturma. Fiziksel aktiviteye yönlendiren tanıtıcı materyalleri oluşturma, fiziksel aktivite önerileri, terimlerin tanımı | Ritmi ve müziği kullanma, temel koreografi, hareketler, temel kombinasyonlar | ||
2 | Toplumun her kesiminde fiziksel aktivite artışı için birçok temel prensipleri tanıma, sağlıkla ilişkilendirilmiş fitnesin bileşenleri, sınıf hazırlığı, kas dengesi, kuvvet ve esneklik dengesi, eklem hareket genişliği | Güvenli ve etkili egzersiz, egzersizde solunum, grup egzersizleri | ||
3 | Geçmişi sorgulama ile elde edilen bilgilerle, sağlık taramaları ve risk sınıflandırmaları | Isınma ve gerdirme ilkeleri, grup egzersizleri (Foam roller) | ||
4 | Fiziksel aktivite, sağlık ve kronik hastalıklar | Düşük ve yüksek etkili egzersizler, aerobik dans, (Step egzersizleri) | ||
5 | Fiziksel aktiviteyi etkili bir şekilde ölçme ve değerlendirme ilkeleri | Kas yapılandırma ve esneklik antrenmanı, elastik direnç egzersizleri (Stabilite topu) | ||
6 | Fiziksel aktivite programlarını değerlendirme ve planlama | Soft Ball egzersizleri | ||
7 | Kalp-solunum sistemini geliştirici egzersiz programlarını düzenleme, aerobik antrenmanın yöntemleri ve seviyeleri/çeşitleri, bireysel egzersiz programları, materyalleri gözden geçirme | Sabit bisiklet kullanma | ||
8 | Ara sınav | |||
9 | Kassal uygunluğu değerlendirme, araçlar için kaynaklar ve materyalleri gözden geçirme | Elastik direnç egzersizleri (Bosu) | ||
10 | Direnç antrenman modellerini düzenleme, kassal yorgunluk ve materyalleri gözden geçirme | Elastik bantlar ve lastikler | ||
11 | Vücut kompozisyonunu değerlendirme, araçları için kaynaklar ve materyalleri gözden geçirme | Pilates (Minder çalışması) | ||
12 | Vücut ağırlığını sürdürme, dengeleme düzenleme ve vücut kompozisyonu programları, materyalleri gözden geçirme | Su egzersizleri | ||
13 | Esnekliği değerlendirme, esneklik için program tasarlama araçları için kaynaklar ve materyalleri gözden geçirme | Body Bar çalışmaları, Gliding | ||
14 | Vücut dengesi, bel sağlığını koruma, materyalleri gözden geçirme | Yoga, Thi chi, çalışmaları | ||
15 | Sağlık ve fitnesi değerlendirme yöntemleri ve normlar | Eğlenceli, maceraya yönelik aktiviteleri | ||
16 | Final sınavı |
1. Heyward VH (2006), Advanced Fitness Assessment and Exercise Prescription, Fifth Edition, Human Kinetics 2. Randsdell LB, Dinger MK, Huberty J, Miller KH (2009), Developing effective Physical Activity Programs, Human Kinetics 3. Kennedy-Armbruster C, Yoke MM (2009), Methods of Group Exercise Instruction, Second Edition, Human Kinetics 4. Swain DP, Leutholtz BC (2007) Exercise Prescription, Second Edition, Human Kinetics 5. ACSM’s Health-related Physical Fitness Assessment Manual (2010), Third Edition
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 20 | 1 | 20 |
Performans | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 7 | 5 |