Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MB106 | EĞİTİM FELSEFESİ | Ders | 1 | 2 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Felsefe ile ilgili temel kavramaları anlama, Felsefe ve bilim arasındaki ilişkiyi açıklayabilme, Felsefenin temel alanlarını kavrama, Felsefenin ilgilendiği temel konuları açıklayabilme, Eğitim felsefesi teorilerini açıklama
Dr. Mustafa ENGÜR
1 | Felsefe ile ilgili temel kavramaları anlar ve anlatır |
2 | Felsefe ve bilim arasındaki ilişkiyi açıklar |
3 | Felsefenin temel alanlarını kavrar ve bilir |
4 | Felsefenin ilgilendiği temel konuları açıklar |
5 | Eğitim felsefesi teorilerini açıklar |
6 | Eğitim felsefesi ile ilgili Türkiye'deki ve Dünya'daki örnekleri bilir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Felsefe ve eğitim arasındaki ilişki Eğitim felsefesinin tanımı Eğitimi etkileyen temel felsefi akımlar (idealizm, realizm, pragmatizm ve varoluşçuluk.Eğitim felsefesi akımları: daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik, yeniden inşacılık, varoluşçuluk, oluşturmacılık) Eğitim felsefesi akımlarının Türkiye Cumhuriyeti eğitim sistemine etkileri Eğitim felsefesi ve çağdaş eğitim sistemleri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Felsefenin anlamı | ||
2 | Felsefenin temel konuları ve sorun alanları | ||
3 | Temel felsefi akımlar; idealizm | ||
4 | Temel felsefi akımlar; rasyonalizm, pragmatizm, varoluşçuluk, analitik felsefe | ||
5 | Eğitim felsefesi ve eğitim akımları; daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik | ||
6 | Eğitim felsefesi ve eğitim akımları; varoluşçu eğitim, eleştirel eğitim | ||
7 | Türk - İslam dünyasında bazı felsefecilerin eğitim görüşleri | ||
8 | Batıda bazı felsefecilerin eğitim görüşleri; Platon | ||
9 | Batıda bazı felsefecilerin eğitim görüşleri - Dewey | ||
10 | İnsan doğası, bireysel farklılıklar ve eğitim | ||
11 | Bazı siyasi ve ekonomik ideolojiler açısından eğitim | ||
12 | Türk eğitim sisteminin felsefi temelleri ve Türkiye’de modernleşme sürecinde etkili olan düşünce akımları ve eğitim | ||
13 | Tanzimat ve Meşrutiyet dönemi eğitiminin temel özellikleri | ||
14 | Cumhuriyet dönemi eğitiminin temel özellikleri |
Gutek, G.L. (çev. Nesrin Kale) (2001). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar, Ütopya Yayınevi, Ankara Arslan, A. (1994). Felsefeye Giriş, Vadi Yayınları, Ankara Özlem, D. (2004). Etik-Ahlak Felsefesi, İnkılap Kitabevi Yay. İstanbul Özlem, D. (1996) Felsefe ve Doğa Bilimleri, İnkılap Kitabevi Yay. İstanbul. Sönmez, V. 2007; Eğitim Felsefesi, Anı Yayıncılık, Ankara Tozlu, N.2003, Eğitim Felsefesi, MEB; Ankara
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 10 | 5 | 50 |
Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 10 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 104 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 3 | 1 | 3 | 3 | |||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | ||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 6 | 4 | 4 |