Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BES205 | MOTOR GELİŞİM | Ders | 2 | 3 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilere; bireyin doğum öncesi dönemden başlayarak yaşam boyu süren, harekete ilişkin davranışlarında oluşan değişimleri inceleyen psikomotor gelişimi ve temel ilkelerini öğretme, gelişim modellerini inceleme ve kuramcıları tanıtma, gelişim dönemlerini öğrenerek antrenörlük /öğretmenlik yaptıkları zaman bireylere hangi aşamada nasıl bir öğretme stratejisi uygulayabileceğini göstermektir.
Dr. Mustafa ENGÜR
1 | Genel gelişim ilkelerini kavrayabilmek. |
2 | Çocuk gelişim modellerini öğrenebilme ve ayırt edebilmek. |
3 | Gelişim kuramcılarını tanıma ve kuramlarını kavrayabilmek. |
4 | Motor gelişimin ilkelerini ve bunları etkileyen faktörleri tanıyabilmek. |
5 | Hareket dönemlerini ve bu dönemlere uygun davranışları kavrayabilmek. |
6 | Çocukların fiziksel uygunluk durumlarını ve algısal motor yeteneklerinin farkına varabilmek. |
7 | Psikomotor öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini kavrayabilmek. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Gelişimle ilgili temel kavramlar, çocuk gelişim modelleri, kuramlar, motor gelişimin ilkeleri ve motor gelişimi etkileyen faktörler, gelişim dönemleri, çocuklarda fiziksel uygunluk ve psikomotor öğrenme.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Gelişimle ilgili temel kavramlar | ||
2 | Çocuk gelişim modelleri | ||
3 | Freud’ un psikalanatik ve psikoseksüel kuramları- Erikson’ un psikososyal kuramı | ||
4 | Piaget’ nin bilişsel gelişim kuramı | ||
5 | Arnold havinghurst un kuramları | ||
6 | Motor gelişimin ilkeleri ve motor gelişimi etkileyen faktörler | ||
7 | Yaşlara göre büyüme ve gelişimle ilgili önemli etmenler | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | Motor gelişim dönemleri -Refleksif hareketler dönemi | ||
10 | İlkel hareketler dönemi,Motor gelişim testleri ve Bebeklik döneminde gelişim | ||
11 | Temel hareketler dönemi | ||
12 | Sporla ilişkili hareketler dönemi | ||
13 | Çocuklarda fiziksel uygunluk ve Çocukların algısal motor yetenekleri | ||
14 | Hareket eğitiminin benlik üzerine etkileri | ||
15 | Psikomotor öğrenme | ||
16 | FİNAL SINAVI |
Özer,K.& Özer, D.; Çocuklarda Psikomotor Gelişim, Nobel,1998
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Sunma | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 80 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 2 | 5 | 4 | 5 | 2 | 1 | 2 | 2 | 5 | 2 | 2 |
ÖÇ 2 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 1 | 1 | 2 | 4 | 2 | 1 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | 5 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 4 | 2 | 1 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | 4 | 2 | 1 |
ÖÇ 6 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 |
ÖÇ 7 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 |