Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Lisans
1 |
Öğretimle ilgili temel kavramların anlam bilgisine sahip olabilmek. |
2 |
Öğretimde planlı çalışmanın önemini kavrayabilmek. |
3 |
Öğrenme ve öğretme ilkelerini hatırlayabilmek. |
4 |
Belli başlı öğretim yöntem ve tekniklerini hatırlayabilmek. |
5 |
Eğitim programlarının geliştirilmesinde öğretmenin rolünü açıklayabilmek. |
6 |
Türkiye’de uygulanmakta olan ortaöğretim eğitim program tasarılarının yapısını tanıyabilmek. |
[Yok]
Hafta |
Konular (Teorik) |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık |
1 |
EĞİTİM VE ÖĞRETİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR -1 |
|
|
2 |
EĞİTİM VE ÖĞRETİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR -2 |
|
|
3 |
ÖĞRENMEYİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER |
|
|
4 |
ÖĞRETİM HEDEFLERİ VE ÖĞRENME KAZANIMLARI |
|
|
5 |
PROGRAM GELİŞTİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR |
|
|
6 |
EĞİTİM PROGRAMI SINIFLAMASI |
|
|
7 |
İÇERİK VE DÜZENLENMESİ |
|
|
8 |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YAKLAŞIMLARI |
|
|
9 |
ÖĞRETİM VE ÖZ DÜZENLEMELİ ÖĞRENME STRATEJİLERİ |
|
|
10 |
ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ - 1 |
|
|
11 |
ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ - 2 |
|
|
12 |
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ |
|
|
13 |
ÖĞRETİMİN DEĞERLENDİRİLMESİ |
|
|
14 |
EĞİTİM – ÖĞRETİMDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR |
|
|
15 |
GENEL TEKRAR |
|
|
16 |
Final sınavı |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Rapor Hazırlama |
2 |
20 |
40 |
Performans |
1 |
20 |
20 |
Ev Ödevi |
4 |
5 |
20 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
84
|
|
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
PÇ 11 |
ÖÇ 1 |
3
|
|
5
|
|
|
4
|
|
4
|
|
4
|
5
|
ÖÇ 2 |
|
4
|
3
|
|
4
|
|
4
|
|
|
|
|
ÖÇ 3 |
4
|
|
|
4
|
|
|
|
|
|
3
|
4
|
ÖÇ 4 |
|
4
|
|
|
3
|
4
|
|
5
|
|
|
5
|
ÖÇ 5 |
|
|
4
|
4
|
|
|
4
|
|
|
|
3
|
ÖÇ 6 |
4
|
|
|
|
3
|
|
|
|
4
|
|
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek