Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MB403 | ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA | Ders | 4 | 7 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersinöğretmen adaylarına özel eğitimle ilgili temel kavramları kavratmak, özel eğitime muhtaç çocukların özellikleri hakkında bilgi verip bu öğrencilere yönelik eğitim öğretim faaliyetleri düzenleme ve uygulama becerileri kazandırmaktı
Öğr. Gör. Muzaffer KATİPOĞLU
1 | Özel eğitimin tanımını yapabilme ve temel ilkelerini bilme. |
2 | Özel eğitime muhtaç çocukları tanılama becerisi geliştirebilme. |
3 | Değişik türdeki engelleri tanıyabilme ve bunlara yönelik eğitim öğretim etkinlikleri geliştirebilme. |
4 | Ülkemizdeki özel eğitim kurum ve kuruluşlarını tanıyabilme. |
5 | Özel eğitime muhtaç çocukların ailelerine yönelik etkinlikler tasarlayabilme. |
yok
Özel eğitimin tanımı, özel eğitimle ilgili temel ilkeler, engelliliği oluşturan nedenler, erken tanı ve tedavinin önemi, engele bakışla ilgili tarihsel yaklaşım, zihinsel engelli, işitme engelli, görme engelli, bedensel engelli, dil ve iletişim bozukluğu olan, süregelen hastalığı olan, özel öğrenme güçlüğü gösteren, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, otistik ve üstün yetenekli çocukların özellikleri ve eğitimleri, farklı gelişen çocukların oyun yoluyla eğitimi, özel eğitime muhtaç çocukların ailelerinde gözlenen tepkiler, ülkemizde özel eğitimin durumu, bu amaçla kurulmuş kurum ve kuruluşlar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Özel eğitimin temelleri. | ||
2 | Özel eğitimin temelleri. | ||
3 | Yasa yönetmelikler,gönderme süüreci, tanılama süreci,ram değerlendirme,anne-babalar,aileler,özel gereksinimli olma durumu,aile uzman ilişkisi. | ||
4 | Yasa yönetmelikler,gönderme süreci, tanılama süreci,ram değerlendirme,anne-babalar,aileler,özel gereksinimli olma durumu,aile uzman ilişkisi. | ||
5 | Zihinsel yetersizlik. | ||
6 | İşitme yetersizliği | ||
7 | Görme yetersizliği | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Erken çocukluk özel eğitimi. | ||
10 | Öğrenme güçlükleri. | ||
11 | Duygusal ve davranışsal bozukluklar. | ||
12 | Otizm spektrum bozukluğu. | ||
13 | İletişim bozukluklar. | ||
14 | Üstün zekalılar ve üstün yetenekliler. | ||
15 | Fiziksel yetersizlikler. | ||
16 | Dönem sonu sınavı |
Akçamete,G. 2009;Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim,Kök Yayıncılık, ANKARA.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 15 | 3 | 45 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 92 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | |||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 4 | ||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | ||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | |||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 3 |