Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBSEÇ002 | ÇOCUK PSİKOLOJİSİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Çocuk psikolojisinin konusunu, tarihçesini, kullanılan yöntemleri, yeni yaklaşımları, sosyal, duygusal, ruhsal gelişim alanlarının yanı sıra cinsel kimlik gelişimini içeren temel konuları inceleyerek öğrencilerde çocuk psikolojisine ilişkin farkındalık yaratmak
Dr.Öğretim Üyesi Mustafa Engür
1 | Çocuk psikolojisi alanını ve tarihini kavrayabilmek. |
2 | Çocuk psikolojisinin öncülerini ve görüşlerini açıklayabilmek. |
3 | Çocuk psikolojisinde kullanılan yöntemleri açıklayabilmek. |
4 | Farklı kuramsal bakış açılarını tanımlayabilmek. |
5 | Sosyal, duygusal ve bilişsel gelişim alanları arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek. |
6 | Cinsel kimlik gelişimini kapsayan temel kavramları açıklayabilmek. |
7 | Ruh sağlığının temel gelişim alanları üzerindeki etkisini kavrayabilmek. |
8 | Farklı istismar ve ihmal türlerini tanıyabilmek. |
9 | Çocuk psikolojisinde öğretmenin rolünün farkında olabilmek. |
10 | Çocuk psikolojisine ilişkin yayınları okumaktan zevk alabilmek. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Gelişim ve çocuk psikolojisi, çocukluk tarihi, çocuk psikolojisinin öncüleri ve erken dönem kuramcılar, çocuk psikolojisinde yöntem, Piaget ve yenilikçi Piagetcilerin görüşleri, Vygotsky ve görüşleri, bağlanma kuramı, sistem yaklaşımı, ekolojik yaklaşım, sosyal gelişim, duygusal gelişim, cinsel kimlik gelişimi, akran ilişkileri ve arkadaşlık gelişimi, çocukluktan ergenliğe geçişte biyolojik boyutlar, sosyal boyutlar, duygusal boyutlar, psikolojik boyutlar, uyum sorunları ve davranış bozuklukları, çocuk istismarı ve ihmali, okullarda akran istismarı
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, içerik ve kurallar | ||
2 | Gelişim ve çocuk psikolojisi, çocukluk tarihi | ||
3 | Çocuk psikolojisinin öncüleri ve erken dönem kuramcılar | ||
4 | Çocuk psikolojisinde yöntem | ||
5 | Piaget ve yenilikçi Piagetcilerin görüşleri, Vygotsky ve görüşleri | ||
6 | Bağlanma kuramı, sistem yaklaşımı, ekolojik yaklaşım | ||
7 | Akran ilişkileri ve arkadaşlık gelişimi | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Cinsel kimlik gelişimi | ||
10 | Duygusal gelişim | ||
11 | Sosyal gelişim | ||
12 | Çocukluktan ergenliğe geçişte farklı boyutlar | ||
13 | Uyum sorunları ve davranış bozukluklarında temel faktörler | ||
14 | Uyum sorunları ve davranış bozuklukları | ||
15 | Çocuk istismarı ve ihmali, okullarda akran istismarı | ||
16 | Final sınavı |
Kağıtçıbaşı, Ç. (2010). Benlik, Aile ve İnsan Gelişimi-Kültürel Psikoloji. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları. Hortaçsu, N. (2000). Çocuklukta İlişkiler: Ana Baba Kardeş ve Arkadaşlar. İstanbul: İmge Kitabevi. Yavuzer,H. (1999). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi. Miller, P.H. (1989). Theories of Developmental Psychology (Second Edition). NewYork: W.H.Freeman.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 7 | 28 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 119 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 3 | ||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 5 | ||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | |||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 3 | ||||||||
ÖÇ 6 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | ||||||
ÖÇ 7 | 3 | 3 | 3 | 4 | |||||||
ÖÇ 8 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
ÖÇ 9 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | ||||||
ÖÇ 10 | 4 | 3 | 5 | 3 |