Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MB203 | ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Öğrenme hakkında bilgilenmek, Öğrenme ve Öğretim yollarını öğrenmek, Öğrenme kavramlarını öğrenmek, Öğrenme zenginlikleri hakkında bilgilenmek, Düşünmeyi öğrenmek,Yaratıcılığı öğrenmek,eğitim yöntem ve tekniklerini öğrenmek.
Asst.Prof.Dr. Mustafa ENGÜR
1 | Öğrenme hakkında temel kavramlara hakim olma |
2 | Davranış değişikliklerinin nasıl gerçekleştiğini kavrayabilme |
3 | Pekiştirme ve çeşitlerini gözlemleyebilme ve uygulayabilme |
Yok
Yok
Öğrenme psikolojisi kuram ve araştırmalarının tarihsel ve güncel konulara ilişkin olarak incelenmesi; öğrenmenin temel ilkeleri ve bu ilkelerin insan davranışını değiştirmede nasıl kullanılabileceği; davranışsal problemleri çözmede öğrenme teori ve ilkelerinin kullanımı; genelleme, model alma, şartlanma, deneme ve yanılma, kavrayışsal öğrenme, edinim ve unutma, eğitim transferi ve davranış değiştirme gibi bazı konulardaki sorunlar ve uygulamalar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilerle tanışma, ders konularının öğrencilere tanıtılması, dersin işleniş biçimine ilişkin açıklamaların yapılması, derste yararlanılabilecek kaynakların öğrencilere tanıtılması. | ||
2 | Öğrenme psikolojisine giriş; Bilginin doğası ve eğitimin amacı. | ||
3 | Öğrenme ve öğrenmeyi etkileyen faktörler; Düşünme ve öğrenme biçimleri. | ||
4 | Öğrenme kuramları-I: Öğrenmede davranışsal yaklaşımlar; Sosyal öğrenme kuramı. | ||
5 | Öğrenme kuramları-II: Gestalt ve insancıl yaklaşımlara göre öğrenme; Bilgiyi işleme modeli. | ||
6 | Öğrenme kuramları-III: Weiner’in nedensel çıkarsama kuramı; Gagne’nin öğrenme koşulu kuramı; Piaget, Ausubel ve Bruner’in öğrenme kuramları. | ||
7 | Öğrenme kuramları-IV: Carrol’un okulda öğrenme modeli; Slavin’in etkili öğretim modeli; Bloom’un okulda tam öğrenme modeli. | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | Öğretim yaklaşımları: Buluş yoluyla öğretim; İşbirlikçi öğretim; Sunuş yoluyla öğretim. | ||
10 | Öğretim yöntem ve teknikleri. | ||
11 | Öğretim etkinliklerini planlama; Aktif öğrenmeyi gerçekleştirmek, Sınıf yönetimi. | ||
12 | Eğitim ve çoklu zeka teorisi; Yaratıcılık. | ||
13 | Eğitimde kullanılan yeni yöntemlerden NLP (Nöro dilbilimsel programlama) uygulamaları. | ||
14 | Eğitimde yenilikler | ||
15 | Eğitimde yenilikler | ||
16 | final sınavı |
1- Binnur YEŞİLYAPRAK (editör), Gelişim ve öğrenme psikolojisi, Pegem yayıncılık, 2003. 2- Ahmet SABAN, Öğrenme ve öğretme süreci, Nobel, 2002. 3- Hasan BACANLI, Gelişim ve öğrenme, Nobel, 2003. 4- Nermin ÇELEN, Öğrenme psikolojisi, İmge Kitabevi, 1999. 5- Yüksel ÖZDEN, Öğrenme ve öğretme, Pegem yayıncılık
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Takım/Grup Çalışması | 5 | 4 | 20 |
Rapor Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
Rapor Sunma | 2 | 2 | 4 |
Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Okuma | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 118 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | ||||||
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 4 | 5 | |||||||
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 4 | 4 |