Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MB408 | TRAMPOLİN | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin, trampolin’in hem olimpik bir yarışma sporu hem de diğer sporlar için beceri geliştirme aracı olduğunu, yarışma ve yardımcı aletlerini tanımasını, yarışma kurallarını, uluslararası ve ulusal özel talimatları, temel hareket becerilerini, yardım etme tekniklerini, trampolin sporu yaparak geliştirilebilecek biyomotor yetileri öğrenmesini sağlamaktır.
Lecturer Mehmet İnce
1 | Trampolin’in hem olimpik bir yarışma sporu hem de diğer sporlar için beceri geliştirme aracı olduğunu kavrayabilme, |
2 | Trampolin sporunda kullanılan aletleri tanıyabilme, |
3 | Yarışma kurallarını ve özel talimatları kavrayabilme, |
4 | Yarışma kurallarını ve özel talimatları açıklayabilme, |
5 | Temel becerileri uygulayabilme, |
6 | Yardım tekniklerini kavrayabilme ve uygulayabilme, |
7 | Trampolin sporunun kazandıracağı biyomotor özellikleri açıklayabilme |
Yok
[Yok]
Trampolin sporunu tanıma, alet ve yardım araçlarını öğrenme, yarışma kuralları, talimatları ve yardım tekniklerini kavrama, trampolinde yapılan hareketlerin mekaniğini kavrama, trampolin üzerinde uygulama yapabilme,
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Trampolin’in bir spor dalı olarak ortaya çıkışı ve gelişimi. | ||
2 | Hem olimpik bir yarışma sporu hem de diğer sporlar için beceri geliştirme aracı olarak trampolin | ||
3 | Trampolin sporunda yarışma ve yardımcı aletler | ||
4 | Yarışma kuralları, ferdi yarışma, senkronize yarışma, cimnastikçi ve gözlemci kıyafeti, elementlerde istenilen pozisyonlar, | ||
5 | Yarışma kuralları, element tekrarı, seride duraklama, hareketin bitirilmesi, puanlama | ||
6 | Uluslararası ve ulusal özel talimatlar | ||
7 | Öğretim teknikleri | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Sıçramanın biyomekanik özellikleri | ||
10 | Salto yapmanın biyomekanik özellikleri | ||
11 | Burgu yapmanın biyomekanik özellikleri | ||
12 | Öne doğru yapılan temel hareket becerileri ve yardım etme teknikleri, | ||
13 | Geriye doğru yapılan temel hareket becerileri ve yardım etme teknikleri, | ||
14 | Trampolin sporu yaparak biyomotor yetileri geliştirme | ||
15 | Trampolin aletini kullanarak biyomotor yetileri geliştirme | ||
16 | Final sınavı |
Büyük trampolin, sünger havuzu, sünger minderler
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama/Pratik | 5 | 2 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Performans | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 109 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
ÖÇ 2 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 2 | ||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 3 | |||||||||
ÖÇ 6 | 3 | 3 | |||||||||
ÖÇ 7 | 4 | 3 |