GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB408 TRAMPOLİN Seçmeli Ders Grubu 4 8 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin, trampolin’in hem olimpik bir yarışma sporu hem de diğer sporlar için beceri geliştirme aracı olduğunu, yarışma ve yardımcı aletlerini tanımasını, yarışma kurallarını, uluslararası ve ulusal özel talimatları, temel hareket becerilerini, yardım etme tekniklerini, trampolin sporu yaparak geliştirilebilecek biyomotor yetileri öğrenmesini sağlamaktır.


Lecturer Mehmet İnce


1 Trampolin’in hem olimpik bir yarışma sporu hem de diğer sporlar için beceri geliştirme aracı olduğunu kavrayabilme,
2 Trampolin sporunda kullanılan aletleri tanıyabilme,
3 Yarışma kurallarını ve özel talimatları kavrayabilme,
4 Yarışma kurallarını ve özel talimatları açıklayabilme,
5 Temel becerileri uygulayabilme,
6 Yardım tekniklerini kavrayabilme ve uygulayabilme,
7 Trampolin sporunun kazandıracağı biyomotor özellikleri açıklayabilme


Yok


[Yok]


Trampolin sporunu tanıma, alet ve yardım araçlarını öğrenme, yarışma kuralları, talimatları ve yardım tekniklerini kavrama, trampolinde yapılan hareketlerin mekaniğini kavrama, trampolin üzerinde uygulama yapabilme,


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Trampolin’in bir spor dalı olarak ortaya çıkışı ve gelişimi.
2 Hem olimpik bir yarışma sporu hem de diğer sporlar için beceri geliştirme aracı olarak trampolin
3 Trampolin sporunda yarışma ve yardımcı aletler
4 Yarışma kuralları, ferdi yarışma, senkronize yarışma, cimnastikçi ve gözlemci kıyafeti, elementlerde istenilen pozisyonlar,
5 Yarışma kuralları, element tekrarı, seride duraklama, hareketin bitirilmesi, puanlama
6 Uluslararası ve ulusal özel talimatlar
7 Öğretim teknikleri
8 Ara sınav
9 Sıçramanın biyomekanik özellikleri
10 Salto yapmanın biyomekanik özellikleri
11 Burgu yapmanın biyomekanik özellikleri
12 Öne doğru yapılan temel hareket becerileri ve yardım etme teknikleri,
13 Geriye doğru yapılan temel hareket becerileri ve yardım etme teknikleri,
14 Trampolin sporu yaparak biyomotor yetileri geliştirme
15 Trampolin aletini kullanarak biyomotor yetileri geliştirme
16 Final sınavı

Büyük trampolin, sünger havuzu, sünger minderler


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 1 14
Uygulama/Pratik 5 2 10
Bireysel Çalışma 14 4 56
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 8 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Performans 2 5 10
Toplam İş Yükü (saat) 109

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 3 3 3
ÖÇ 2 3
ÖÇ 3 4 3 2
ÖÇ 4 3 3 3
ÖÇ 5 3 3
ÖÇ 6 3 3
ÖÇ 7 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek