Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PF207 | ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ | Ders | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrenciler; temel öğretim ilke ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olacak, ortaöğretim eğitim programlarının yapısal özelliklerini anlayabilecek ve ortaöğretim öğretmeninin eğitim programlarının geliştirilmesine katkılarını fark edebilecektir.
Olcay Kiremitci
1 | Öğretimle ilgili temel kavramların anlam bilgisini kavrayabilme |
2 | Öğretimde planlı çalışmanın önemini kavrayabilme |
3 | Öğrenme ve öğretme ilkelerini kavrayabilme |
4 | Öğretim yöntem ve tekniklerini uygulayabilme |
5 | Eğitim programlarının geliştirilmesinde öğretmenin rolünü açıklayabilme |
6 | Türkiye’de uygulanmakta olan ortaöğretim eğitim program tasarılarının yapısını tanıyabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Temel Kavramlar: Öğrenme, Öğretme, İlke, Yöntem, Eğitim Programı, Program Geliştirme Öğrenme ve Öğretim İlkeleri Öğretimde Planlı Çalışmanın Önemi ve Yararları Öğretim Yöntemleri: Anlatma, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma Eğitim Programının Öğeleri Program Geliştirmenin Aşamaları Türkiye’de Uygulanmakta Olan okulöncesi Eğitim Programının Yapısı Hedef Yazma İlkeleri Hedeflerin Aşamalı Sınıflaması: Bilişsel Alan, Duyuşsal Alan, Devinişsel Alan Öğrenme Etkinliklerinin Planlanması Değerlendirme Etkinliklerinin Planlanması Ortaöğretim Eğitim Programlarının Geliştirilmesinde Öğretmenin Rolü
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | EĞİTİM VE ÖĞRETİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR -1 | ||
2 | EĞİTİM VE ÖĞRETİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR -2 | ||
3 | ÖĞRENMEYİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER | ||
4 | ÖĞRETİM HEDEFLERİ VE ÖĞRENME KAZANIMLARI | ||
5 | PROGRAM GELİŞTİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR | ||
6 | EĞİTİM PROGRAMI SINIFLAMASI | ||
7 | İÇERİK VE DÜZENLENMESİ | ||
8 | ÖĞRENME VE ÖĞRETME YAKLAŞIMLARI | ||
9 | ÖĞRETİM VE ÖZ DÜZENLEMELİ ÖĞRENME STRATEJİLERİ | ||
10 | ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ - 1 | ||
11 | ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ - 2 | ||
12 | ÖĞRETİM TEKNİKLERİ | ||
13 | ÖĞRETİMİN DEĞERLENDİRİLMESİ | ||
14 | EĞİTİM – ÖĞRETİMDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR | ||
15 | GENEL TEKRAR | ||
16 | Final sınavı |
Demirel, Ö. (2009a). Öğretim İlke ve Yöntemleri ‘Öğretme Sanatı’. (14. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık. Demirel, Ö. (2009b). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. (12. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık. Küçükahmet, L. (1998). Öğretim İlke ve Yöntemleri. İstanbul: Alkım Yayınları. MEB. (2006a). Ortaöğretim eğitim programı (36-72 aylık çocuklar için). http://ooegm.meb.gov.tr/mevzuat_bank/icerik.asp?id=48 adresinden 08.09.2009 tarihinde indirilmiştir. MEB. (2006b). Ortaöğretim eğitim programı (36-72 aylık çocuklar için) öğretmen kılavuz kitabı 1. http://ooegm.meb.gov.tr/mevzuat_bank/icerik.asp?id=48 adresinden 08.09.2009 tarihinde indirilmiştir. MEB. (2006c). Ortaöğretim eğitim programı (36-72 aylık çocuklar için) öğretmen kılavuz kitabı 2, etkinlikler. http://ooegm.meb.gov.tr/mevzuat_bank/icerik.asp?id=48 adresinden 08.09.2009 tarihinde indirilmiştir. Senemoğlu, N. (2009). Gelişim, Öğrenme ve Öğretme. (Geliştirilmiş 15. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık. Sönmez, V. (2004). Program Geliştirmede Öğretmen Elkitabı. (11. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Rapor Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Rapor Sunma | 2 | 20 | 40 |
Performans | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 4 | 5 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 1 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 2 | |
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 5 | 1 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 |