GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
4514004122017 ORTA VE İLERİ DÜZEYDE OSB EĞİTİMİ Seçmeli Ders Grubu 4 8 3,00

Lisans


Türkçe


Yüksek işlevli otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin özelliklerini tanımlama ve müdahale yöntemleri



1 Yüksek işlevli otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin özelliklerini tanımlar ve müdahale yöntemlerini söyler

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Yüksek işlevli otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin özellikleri; yüksek işlevli otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin öğretiminde kullanılan yöntemler; video modelle öğretim, akran öğretimi; doğal öğretim yöntemleri, fırsat öğretimi, replik silikleştirme; sosyal öykülerle öğretim, kendini yönetme stratejileri; amaç belirleme, kendine ön uyaran verme, kendini izleme, kendini değerlendirme, kendine yönerge verme, kendini pekiştirme.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 1.Yüksek işlevli otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin özellikleri
2 Yüksek işlevli otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin öğretiminde kullanılan yöntemler
3 Video modelle öğretim, akran öğretimi
4 Doğal öğretim yöntemleri
5 Fırsat öğretimi
6 replik silikleştirme
7 Ara Sınav
8 Sosyal öykülerle öğretim,
9 Kendini yönetme stratejileri
10 Amaç belirleme, kendine ön uyaran verme
11 Kendini izleme, kendini değerlendirme
12 Kendine yönerge verme
13 Kendini pekiştirme
14 Kendini Pekiştirme
15 Final



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 25 25
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 40 40
Ev Ödevi 5 4 20
Toplam İş Yükü (saat) 87

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 4 3 4 3 3 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek