Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖZEMBSEÇ003 | EĞİTİM FELSEFESİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Felsefe ile ilgili temel kavramaları öğretmek, felsefe ve bilim arasındaki ilişkiyi açıklamak, felsefenin temel alanlarını tanıtmak, felsefenin ilgilendiği temel konuları açıklamak, eğitim felsefesi teorilerini açıklamak
1 | Felsefe ile ilgili temel kavramları anlayabilme |
2 | Felsefe ile bilim arasındaki ilişkileri açıklayabilme |
3 | Bilgi felsefesini, bilim felsefesini, değerler felsefesini anlayabilme |
4 | Eğitimin felsefi temellerini kavrayabilme |
5 | Çağdaş eğitim teorilerini: idealizmi, realizmi, pragmatizmi, varoluşçuluğu, daimiciliği, temel esasçılığı, ilericiliği, yeniden inşacılığı, doğalcılığı açıklayabilme |
6 | Eğitim felsefesi akımları ile Türk Eğitim Sistemi arasındaki ilişkiyi çözümleyebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Felsefe ve eğitim arasındaki ilişki. Eğitim felsefesinin tanımı. Eğitimi etkileyen temel felsefi akımlar (idealizm, realizm, pragmatizm ve varoluşçuluk). Eğitim felsefesi akımları: daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik, yeniden inşacılık, varoluşçuluk, oluşturmacılık. Eğitim felsefesi akımlarının Türkiye Cumhuriyeti eğitim sistemine etkileri. Eğitim felsefesi ve çağdaş eğitim sistemleri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Felsefe ve eğitim arasındaki ilişki | ||
2 | Eğitim felsefesi kavramı | ||
3 | İdealizm | ||
4 | Realizm | ||
5 | Pragmatizm | ||
6 | Varoluşçuluk | ||
7 | Daimicilik | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Esasicilik | ||
10 | İlerlemecilik | ||
11 | Yeniden kurmacılık | ||
12 | Naturalizm | ||
13 | Türkiye Cumhuriyeti Eğitim Felsefesi | ||
14 | Çağdaş Eğitim Felsefesi Akımları | ||
15 | Post-modernizm | ||
16 | Dönem sonu sınavı |
Gutek, G.L. (çev. Nesrin Kale) (2001). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar, Ütopya Yayınevi, Ankara Arslan, A. (1994). Felsefeye Giriş, Vadi Yayınları, Ankara Özlem, D. (2004). Etik-Ahlak Felsefesi, İnkılap Kitabevi Yay. İstanbul Özlem, D. (1996) Felsefe ve Doğa Bilimleri, İnkılap Kitabevi Yay. İstanbul. Sönmez, V. 2007; Eğitim Felsefesi, Anı Yayıncılık, Ankara Tozlu, N. 2003, Eğitim Felsefesi, MEB; Ankara
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 115 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 2 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 5 | ||||||||||||
ÖÇ 6 | 4 |