GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ÖZEAESEÇ003 OSB'DE DAVRANIŞ YÖNETİMİ Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans



Bu dersin amacı özel eğitim öğretmen adaylarına OSB olan bireylerde davranış yönetimi hakkında gerekli bilgileri kazandırmaktır


Doç. Dr. Avşar ARDIÇ


1 Davranışı, özelliklerini ve işlevlerini tanımlar. OSB’li bireylerde davranış yönetim stratejilerini söyler. OSB’li bireylere özgü davranış problemlerini açıklar. Davranış problemleriyle başa çıkma yollarını söyler.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) ve davranış yönetim yaklaşımları; UDA ve davranış yönetim yaklaşımları; davranış, davranışın özellikleri ve işlevleri; OSB’ye özgü davranış problemleri; sık görülen davranış problemleri; seyrek görülen davranış problemleri; davranış problemleriyle baş etme.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 OSB ve davranış yönetim yaklaşımları
2 UDA ve bilişsel davranışsal yaklaşım
3 Davranış, davranışın özellikleri ve işlevleri
4 OSB’ye özgü davranış problemleri
5 Sık görülen davranış problemleri
6 İşbirliği yapmama ve öfke nöbetleri
7 ARA SINAV
8 ARA SINAV
9 Stereotipik davranışlar ve kendine zarar verme
10 Seyrek görülen davranışlar
11 Davranış problemleriyle baş etme
12 Öncü temelli stratejiler
13 Sonuç temelli stratejiler
14 Uygulama örnekleri
15 FİNAL SINAVI
16 FİNAL SINAVI



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 4 32
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 4 56
Okuma 4 10 40
Toplam İş Yükü (saat) 130

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 0 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek