Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖZEAESEÇ004 | ERKEN MÜDAHALE PROGRAMI | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Bu dersin amacı özel eğitim öğretmen adaylarına erken müdahale programları ile ilgili temel kavramları kazandırmaktır
Dr. Öğr. Üyesi Esra Kanlı
1 | Erken çocuklukta gelişim ile ilgili temel kavramları tanımlar. Erken çocuklukta gelişim sürecini açıklar. Erken müdahale programlarını açıklar. Erken müdahale programı planlamayı açıklar. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Erken çocuklukta gelişim; erken çocukluk döneminin özellikleri; erken müdahalede yaklaşımlar; erken müdahale programları; evde temelli erken müdahale programları; TEACHH programı; ETEÇOM programı; PORTAGE programı; erken müdahale programına hazırlık; erken müdahale programı planlama; erken müdahale programları araştırmaları
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | 1 Erken çocuklukta gelişim 2 Erken çocukluk döneminin özellikleri 3 Erken müdahalede yaklaşımlar 4 Erken müdahale programları 5 Evde temelli erken müdahale programları 6 TEACHH programı 7-8 Ara sınav 9 ETEÇOM programı 10 PORTAGE programı 11 Erken müdahale programına hazırlık 12 Erken müdahale programı planlama 13 Erken müdahale programı uygulama 14 Erken müdahale programları araştırmaları 15-16 FİNAL SINAVI |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Okuma | 10 | 3 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 128 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 5 |