GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ÖZEAESEÇ005 ZİHİNSEL YETERSİZLİKTE KAVRAM ÖĞRETİMİ Seçmeli Ders Grubu 3 6 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına zihin yetersizliği olan bireylere kavram öğretimi ile ilgili temel bilgileri kazandırmaktır.


Doç. Dr. Avşar ARDIÇ


1 Kavram öğretimine ilişkin temel kavramları açıklar.
2 Tipik gelişim sürecinde kavram öğrenme aşamalarını betimler.
3 Kavram öğretiminin unsurlarını örneklendirir.
4 Zihin yetersizliği olan bireylere kavram öğretiminde kullanılan yöntemleri açıklar.
5 Zihin yetersizliği olan bir bireye yönelik kavram öğretimi planlar.

Birinci Öğretim



yok


Kavramın tanımlanması, kavram çeşitleri, kavramların yararları, çocukların kavramı öğrenmesi, kavram öğretimin unsurları, kavram öğretiminde dikkat edilecek noktalar, kavram öğretiminde kullanılan yöntemler, Doğrudan Öğretim Modeli, Yanlışsız Öğretim, Eşzamanlı İpucuyla Öğretim, kavram öğretiminde değerlendirme ve planlama, kavram öğretimini uygulama.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ders sürecine ilişkin açıklamalar Doğrudan Öğretim
2 Kavram nedir? Kavram çeşitleri nelerdir? Kavramların yararları, Çocuklar kavramları nasıl öğrenirler? Doğrudan öğretim
3 Kavram öğretiminin unsurları, Kavram öğretiminde dikkat edilecek noktalar, Kavramın yapısına ve sunumuna ilişkin özellikleri Doğrudan öğretim
4 Kavram öğretiminde kullanılan yöntemler: Doğrudan Öğretim Yöntemi: Değerlendirme ve planlama, uygulama, veri toplama ve izleme Doğrudan öğretim
5 Kavram öğretiminde kullanılan yöntemler: Yanlışsız Öğretim Yöntemleri, Değerlendirme ve planlama, uygulama, veri toplama ve izleme Doğrudan öğretim
6 Eşzamanlı İpucuyla Öğretim ve Sabit Bekleme Süreli Öğretimle Kavram Öğretimi Doğrudan öğretim
7 Ara Sınav
8 Doğal Öğretim Yöntemleriyle Kavram Öğretimi Doğrudan Öğretim
9 Kavram öğretiminin değerlendirilmesi: Öğretim sonrası değerlendirme, basamak geçişlerini değerlendirmede veri kayıt formlarının kullanılması, Kavram öğretimi oturumlarının sonlandırılması: Grafik çizimi, takip çizelgeleri
10 Kavram Öğretim Modülleri: Uzun ve kısa kavramları örneği Kavram Öğretim Modülleri: Az ve çok kavramları örneği
11 Kavram Öğretim Modülleri: Eski ve yeni kavramları örneği
12 Kavram Öğretim Modülleri: Kalın ve ince kavramları örneği Kavram Öğretim Modülleri: Açık ve kapalı kavramları örneği
13 Kavram Öğretim Modülleri: Dolu ve boş kavramları örneği Kavram Öğretim Modülleri: İçinde ve dışında kavramları örneği
14 Kavram Öğretim Modülleri: Bütün ve yarım kavramları örneği



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ev Ödevi 2 20 40
Toplam İş Yükü (saat) 126

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 3
ÖÇ 2
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 4
ÖÇ 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek