Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖZEAESEÇ005 | ZİHİNSEL YETERSİZLİKTE KAVRAM ÖĞRETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına zihin yetersizliği olan bireylere kavram öğretimi ile ilgili temel bilgileri kazandırmaktır.
Doç. Dr. Avşar ARDIÇ
1 | Kavram öğretimine ilişkin temel kavramları açıklar. |
2 | Tipik gelişim sürecinde kavram öğrenme aşamalarını betimler. |
3 | Kavram öğretiminin unsurlarını örneklendirir. |
4 | Zihin yetersizliği olan bireylere kavram öğretiminde kullanılan yöntemleri açıklar. |
5 | Zihin yetersizliği olan bir bireye yönelik kavram öğretimi planlar. |
Birinci Öğretim
yok
Kavramın tanımlanması, kavram çeşitleri, kavramların yararları, çocukların kavramı öğrenmesi, kavram öğretimin unsurları, kavram öğretiminde dikkat edilecek noktalar, kavram öğretiminde kullanılan yöntemler, Doğrudan Öğretim Modeli, Yanlışsız Öğretim, Eşzamanlı İpucuyla Öğretim, kavram öğretiminde değerlendirme ve planlama, kavram öğretimini uygulama.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ders sürecine ilişkin açıklamalar | Doğrudan Öğretim | |
2 | Kavram nedir? Kavram çeşitleri nelerdir? Kavramların yararları, Çocuklar kavramları nasıl öğrenirler? | Doğrudan öğretim | |
3 | Kavram öğretiminin unsurları, Kavram öğretiminde dikkat edilecek noktalar, Kavramın yapısına ve sunumuna ilişkin özellikleri | Doğrudan öğretim | |
4 | Kavram öğretiminde kullanılan yöntemler: Doğrudan Öğretim Yöntemi: Değerlendirme ve planlama, uygulama, veri toplama ve izleme | Doğrudan öğretim | |
5 | Kavram öğretiminde kullanılan yöntemler: Yanlışsız Öğretim Yöntemleri, Değerlendirme ve planlama, uygulama, veri toplama ve izleme | Doğrudan öğretim | |
6 | Eşzamanlı İpucuyla Öğretim ve Sabit Bekleme Süreli Öğretimle Kavram Öğretimi | Doğrudan öğretim | |
7 | Ara Sınav | ||
8 | Doğal Öğretim Yöntemleriyle Kavram Öğretimi | Doğrudan Öğretim | |
9 | Kavram öğretiminin değerlendirilmesi: Öğretim sonrası değerlendirme, basamak geçişlerini değerlendirmede veri kayıt formlarının kullanılması, Kavram öğretimi oturumlarının sonlandırılması: Grafik çizimi, takip çizelgeleri | ||
10 | Kavram Öğretim Modülleri: Uzun ve kısa kavramları örneği Kavram Öğretim Modülleri: Az ve çok kavramları örneği | ||
11 | Kavram Öğretim Modülleri: Eski ve yeni kavramları örneği | ||
12 | Kavram Öğretim Modülleri: Kalın ve ince kavramları örneği Kavram Öğretim Modülleri: Açık ve kapalı kavramları örneği | ||
13 | Kavram Öğretim Modülleri: Dolu ve boş kavramları örneği Kavram Öğretim Modülleri: İçinde ve dışında kavramları örneği | ||
14 | Kavram Öğretim Modülleri: Bütün ve yarım kavramları örneği |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ev Ödevi | 2 | 20 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 126 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 4 |