Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖZEAESEÇ010 | ÖĞRETİMDE FARKLILAŞTIRMA | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Öğretim programının bileşenlerini öğrencilerin özel gereksinimlerini dikkate alarak farklılaştırma/uyarlama yetkinliğine sahip olmak.
Esra Kanlı
1 | Özel gereksinimli bireyler için eğitim programının farklılaştırılmasının anlamını bilir. |
2 | Farklılaştırmaya rehberlik eden öğrenci özellikleri: hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profilinin farklılaştırmadaki önemini bilir. |
3 | Farklılaştırmayı destekleyen öğrenme stratejilerini bilir. |
4 | İlgiye, öğrenme profillerine, öğrenci özelliklerine dayalı olarak farklılaştırılmış bir dersi plânlayabilir. |
5 | Farklılaştırılmış bir dersin plânlanmasını, uygulamasını ve değerlendirmesini yapabilir. |
Birinci Öğretim
Bulunmamaktadır
[Yok]
Özel gereksinimli öğrenciler için eğitim programının farklılaştırılmasının anlamı; prensipleri; özel gereksinimli öğrencilerin eğitim gereksinimlerini karşılayacak farklılaştırmanın sağlanması, farklılaştırmaya rehberlik eden öğrenci özellikleri: hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili; hazır bulunuşluğa göre farklılaştırılmış bir dersin plânlanması; içerik, süreç ve ürünü farklılaştırmak için hazır bulunuşluğun kullanılması, ilgiye dayalı olarak farklılaştırılmış bir dersin plânlanması, ilgiye dayalı farklılaştırmayı destekleyen stratejiler, öğrenme profiline göre farklılaştırılmış bir dersin plânlanması, öğrenme profiline dayalı farklılaştırmayı destekleyen stratejiler, içerik, süreç ve ürünü farklılaştırmak üzere Öğrenme Profillerinin kullanılması, içeriğin farklılaştırılması, sürecin farklılaştırılması, ürünün farklılaştırılması, öğrencinin değerlendirilmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Farklılaştırma nedir ve ne değildir? | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap, Örnek olay incelemesi, Mikro öğretim | |
2 | Kapsayıcılık ve farklılaştırma arasındaki ilişki | ||
3 | Özel gereksinimli öğrenciler için eğitim programının farklılaştırılmasının anlamı | ||
4 | Özel gereksinimli öğrenciler için eğitim programının farklılaştırılmasının öğeleri | ||
5 | Farklılaştırmaya rehberlik eden öğrenci özellikleri | ||
6 | Farklılaştırılmış öğretimi destekleyen öğrenme ortamları | ||
7 | Öğrenme düzeylerinin ve eğitim programı ögelerinin incelenmesi | ||
8 | İçeriğin farklılaştırılması, yöntem ve teknikler | ||
9 | Sürecin farklılaştırılması, yöntem ve teknikler | ||
10 | Ürünün farklılaştırılması, yöntem ve teknikler | ||
11 | Öğrenme ortamının farklılaştırılması, yöntem ve teknikler | ||
12 | Farklılaştırmayı destekleyen öğretim stratejileri ve örnek ders uygulamaların incelenmesi | ||
13 | Özel gereksinimli öğrenciler için eğitim programının farklılaştırılmasında öğretmen özellikleri | ||
14 | Farklılaştırılmış öğretimde öğrencinin değerlendirilmesi |
1)Roberts, J. L., & Inman, T. F. (2009). Strategies for differentiated instruction: Best practices for the classroom. Prufrock Press Inc. 2)Sözer, M. A. (Ed.).(2020). Tek beden herkese uymaz. Pegem Yayınları. 3)Tomlinson, C. A. (2014). Öğrenci gereksinimlerine göre farklılaştırılmış eğitim (Diye kültürlerarası İletişim Hizmetleri, Çev.) Sev Yayıncılık. 4)Westphal, L. E. (2011). Ready-to-use differentiated strategies grades 3-5. Prufrock Press Inc.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Bulunmamaktadır
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 116 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 |