Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖZEASEÇ01 | ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNDE ÖĞRETİMSEL MÜDAHALELER | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Bu ders, öğretmen adaylarının öğrenme güçlüğü (ÖG) olan öğrencilerin özelliklerini ve tanılama süreçlerini kavramalarını; bu öğrencilerin okuma, yazma ve matematik alanındaki güçlüklerini gidermeye yönelik öğretimsel stratejiler geliştirmelerini; bilişsel, dikkat ve bellek stratejilerini etkili biçimde kullanabilmelerini; ayrıca sınıf içi öğretim uygulamalarında bireyselleştirilmiş ve kanıta dayalı müdahale paketleri tasarlayabilmelerini amaçlamaktadır.
1 | Öğrenme güçlüğünün tanımını, türlerini ve tanı kriterlerini açıklar. |
2 | Öğrenme güçlüğü olan bireylerin bilişsel, akademik ve sosyal özelliklerini açıklar. |
3 | Öğrenme güçlüğünde kullanılan tanılama yaklaşımlarını ve ölçme araçlarını tanır. |
4 | Dikkat, bellek, bilişsel ve kendini düzenleme stratejilerini açıklar ve öğretim planında uygun biçimde kullanır. |
5 | Okuma, yazma ve matematik alanlarında karşılaşılan güçlükleri tanımlar ve bunlara yönelik bilişsel stratejileri, öğretimsel müdahaleleri açıklar ve öğretim planında uygun biçimde kullanır. |
6 | Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin bireysel farklılıklarını gözeten kapsayıcı bir bakış açısı geliştirir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Öğrenme güçlüğünün tanımı ve türleri; tanı kriterleri ve tanılama yaklaşımları; öğrenme güçlüğü olan bireylerin bilişsel, akademik ve sosyal özellikleri; dikkat, bellek, bilişsel ve kendini düzenleme stratejilerinin öğretimi; okuma-yazma alanında öğretimsel müdahaleler; matematik alanında öğretimsel müdahaleler; sınıf içi düzenlemeler ve bireyselleştirilmiş öğretim; vaka incelemeleri ve öğretimsel müdahalelerin mesleki uygulamalara aktarımı.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, izlence sunumu ve öğrenme güçlüğüne giriş | Doğrudan Öğretim | |
2 | Öğrenme güçlüğünün tanımı, türleri ve tanı kriterleri | Doğrudan Öğretim | |
3 | Öğrenme güçlüğü olan bireylerin bilişsel, akademik ve sosyal özellikleri | Doğrudan Öğretim | |
4 | Tanılama yaklaşımları ve ölçme-değerlendirme süreçleri | Doğrudan Öğretim | |
5 | Strateji öğretimi I: dikkat ve bellek stratejileri | Doğrudan Öğretim | |
6 | Strateji öğretimi II: bilişsel ve kendini düzenleme stratejileri | Doğrudan Öğretim | |
7 | Okuma-yazmada öğretimsel müdahalelere giriş | Doğrudan Öğretim | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Okuma-yazmada öğretimsel müdahaleler I: sesbilgisel farkındalık ve okuma akıcılığı | Doğrudan Öğretim | |
10 | Okuma-yazmada öğretimsel müdahaleler II: okuduğunu anlama ve yazma becerileri | Doğrudan Öğretim | |
11 | Okuma-yazmada öğretimsel müdahale planlarının hazırlanması ve uygulama örnekleri | Doğrudan Öğretim | |
12 | Matematikte öğretimsel müdahaleler I: sayı kavramı ve dört işlem | Doğrudan Öğretim | |
13 | Matematikte öğretimsel müdahaleler II: problem çözme stratejileri | Doğrudan Öğretim | |
14 | Matematikte öğretimsel müdahale planlarının hazırlanması ve uygulama örnekleri | Doğrudan Öğretim | |
15 | Vaka incelemeleri, genel değerlendirme ve mesleki uygulamalara yansıtma | Doğrudan Öğretim |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 15 | 3 | 45 |
Toplam İş Yükü (saat) | 106 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 5 | ||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 |