GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ÖZEASEÇ01 ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNDE ÖĞRETİMSEL MÜDAHALELER Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans



Bu ders, öğretmen adaylarının öğrenme güçlüğü (ÖG) olan öğrencilerin özelliklerini ve tanılama süreçlerini kavramalarını; bu öğrencilerin okuma, yazma ve matematik alanındaki güçlüklerini gidermeye yönelik öğretimsel stratejiler geliştirmelerini; bilişsel, dikkat ve bellek stratejilerini etkili biçimde kullanabilmelerini; ayrıca sınıf içi öğretim uygulamalarında bireyselleştirilmiş ve kanıta dayalı müdahale paketleri tasarlayabilmelerini amaçlamaktadır.



1 Öğrenme güçlüğünün tanımını, türlerini ve tanı kriterlerini açıklar.
2 Öğrenme güçlüğü olan bireylerin bilişsel, akademik ve sosyal özelliklerini açıklar.
3 Öğrenme güçlüğünde kullanılan tanılama yaklaşımlarını ve ölçme araçlarını tanır.
4 Dikkat, bellek, bilişsel ve kendini düzenleme stratejilerini açıklar ve öğretim planında uygun biçimde kullanır.
5 Okuma, yazma ve matematik alanlarında karşılaşılan güçlükleri tanımlar ve bunlara yönelik bilişsel stratejileri, öğretimsel müdahaleleri açıklar ve öğretim planında uygun biçimde kullanır.
6 Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin bireysel farklılıklarını gözeten kapsayıcı bir bakış açısı geliştirir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Öğrenme güçlüğünün tanımı ve türleri; tanı kriterleri ve tanılama yaklaşımları; öğrenme güçlüğü olan bireylerin bilişsel, akademik ve sosyal özellikleri; dikkat, bellek, bilişsel ve kendini düzenleme stratejilerinin öğretimi; okuma-yazma alanında öğretimsel müdahaleler; matematik alanında öğretimsel müdahaleler; sınıf içi düzenlemeler ve bireyselleştirilmiş öğretim; vaka incelemeleri ve öğretimsel müdahalelerin mesleki uygulamalara aktarımı.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı, izlence sunumu ve öğrenme güçlüğüne giriş Doğrudan Öğretim
2 Öğrenme güçlüğünün tanımı, türleri ve tanı kriterleri Doğrudan Öğretim
3 Öğrenme güçlüğü olan bireylerin bilişsel, akademik ve sosyal özellikleri Doğrudan Öğretim
4 Tanılama yaklaşımları ve ölçme-değerlendirme süreçleri Doğrudan Öğretim
5 Strateji öğretimi I: dikkat ve bellek stratejileri Doğrudan Öğretim
6 Strateji öğretimi II: bilişsel ve kendini düzenleme stratejileri Doğrudan Öğretim
7 Okuma-yazmada öğretimsel müdahalelere giriş Doğrudan Öğretim
8 Ara Sınav
9 Okuma-yazmada öğretimsel müdahaleler I: sesbilgisel farkındalık ve okuma akıcılığı Doğrudan Öğretim
10 Okuma-yazmada öğretimsel müdahaleler II: okuduğunu anlama ve yazma becerileri Doğrudan Öğretim
11 Okuma-yazmada öğretimsel müdahale planlarının hazırlanması ve uygulama örnekleri Doğrudan Öğretim
12 Matematikte öğretimsel müdahaleler I: sayı kavramı ve dört işlem Doğrudan Öğretim
13 Matematikte öğretimsel müdahaleler II: problem çözme stratejileri Doğrudan Öğretim
14 Matematikte öğretimsel müdahale planlarının hazırlanması ve uygulama örnekleri Doğrudan Öğretim
15 Vaka incelemeleri, genel değerlendirme ve mesleki uygulamalara yansıtma Doğrudan Öğretim



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Okuma 15 3 45
Toplam İş Yükü (saat) 106

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 4
ÖÇ 2 3
ÖÇ 3
ÖÇ 4 3
ÖÇ 5
ÖÇ 6 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek