GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
3201003172023 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Seçmeli Ders Grubu 3 5 3,00

Lisans



Dersin temel amacı reklam fotoğrafçılığında kullanılan teknolojiler ve ekipmanları kullanma yeteneğini geliştirmektir. Reklam fotoğraflarını analiz edebilmeleri ve tasarımlarında kullanabilmelerine yardımcı olmaktır.


Öğr. Gör. Dr. Yeliz Tuna


1 Reklam fotoğrafı çekerken gerekli olan teknik ekipmanı kullanma yeteneğini geliştirme,
2 Reklam fotoğrafı çekerken gerekli olan teknik ve estetik beceriyi kazanma,
3 Reklamlarda kullanılan görsel öğeleri tanıma ve değerlendirme,
4 Reklam fotoğraflarını analiz edebilme,

Birinci Öğretim


yok


yok


Reklam fotoğrafçılığında kullanılan teknoloji ve ekipmanlar. Görsel iletişim kodları. Fotoğrafik komposizyon.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Reklam Fotoğrafçılığına Giriş Anlatım
2 Reklam Fotoğrafçılığının Gelişimi Anlatım
3 Reklam Fotoğraflarının Görevi, Reklam Fotoğraflarının Türleri Anlatım
4 Reklam Fotoğraflarında Kullanılan teknik ekipman; Fotoğraf Makinesi, Objektifler, Işık Kaynakları vb. Anlatım
5 Still-Life Fotoğrafçılık, Aydınlatma Ve Çekim Teknikleri Anlatım
6 Reklam fotoğraflarında Tasarım İlkeleri, Kompozisyon, Kadraj ve Görsel Seçim Anlatım
7 Dijital Teknolojilerin Reklam Fotoğrafçılığında Kullanımı Anlatım
8 vize
9 Vize kritiği
10 Reklam Fotoğraflarında Yazı Fotoğraf İlişkisi, Anlatım
11 Reklam Fotoğraflarında Görsel Algılama Ve Yorumlama, Anlatım
12 Reklam Fotoğraflarının Toplumsal Etkileri, Anlatım
13 Reklam Fotoğraflarında Sözsüz İletişim Kodları Anlatım
14 Proje konusu belirlenmesi Anlatım
15 Proje Teslimi
16 Proje teslimi

Metin Kasım, Reklam Fotoğrafçığı, Çizgi Kitabevi, Konya. Ertuğrul Algan, Fotoğraf Okuma, Çözüm İletişim Hizmetleri, Eskişehir, 1999. Greame Burton, Görünenden Fazlası, İstanbul, Alan Yayınları,1995. Judith Williamson, Reklamların Dili, Türkçesi: Ahmet Fethi, Ütopya Yayınevi, Ankara, 2000. Ken Cooper, Sözsüz İletişim, Çev: Tunç Yalık, İlgi Yayınları, İstanbul, 1989. Roland Barthes, Göstergebilimsel Serüven, Çev: Mehmet-Sema Rifat, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1993. Zuhal-Acar Baltaş, Bedenin Dili, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1992.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Uygulama/Pratik 1 10 10
Proje Hazırlama 2 3 6
Proje Tasarımı /Yönetimi 3 5 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 13 13
Toplam İş Yükü (saat) 92

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 4
ÖÇ 2 5 4
ÖÇ 3
ÖÇ 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek