Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
3201003272023 | KAVRAM GELİŞTİRME | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencilerin görsel sanatlar ve/veya görsel iletişim tasarımı alanlarında araştırma yapma, eleştirel düşünme, beyin fırtınası yapma ve doğaçlama tekniklerini keşfetmek; soyut bir fikrin tasarım ürününe/ sanat eserine dönüşümüne ilişkin süreçleri deneyimlemektir.
Dr. Öğretim Üyesi Eda Er Özden
1 | Yaratıcı fikir ve kavramlar oluşturmak ve geliştirmek için gerekli metodlar ve pratikleri açıklayabilme |
2 | Kavram oluşturma ve ortaya atılan kavramları derinlemesine geliştirebilme |
3 | Yaratıcı fikirleri çok disiplinli bir perspektiften inceleyebilme ve geliştirebilme |
4 | Sanat eserinin / tasarım ürününün bireysel, kültürel, ve kurumsal bağlamları hakkında farkındalık kazanabilme |
Birinci Öğretim
Desen I-II, Temel Tasarım I-II, Fotoğraf ve Görüntü Teknikleri
[Yok]
Bu derste öğrenciler kendi yaratıcı fikirlerini kavramalarını hedefleyen metodları öğrenecek ve uygulayacaklardır. İkili ilişkilendirme, metafor, sembol, alegori, araştırma, gözlem, deneysellik ve doğaçlama, süreç defterleri oluşturma, zihin-kavram haritaları oluşturma bunlardan bazılarıdır. Öğrenciler kendi ürettikleri yaratıcı fikirleri sınıf içi egzersizler, proje sunumları, araştırma sunumları ile geliştirecek soyut fikirlerin sanat eserine/tasarım ürününe dönüşümüne ilişkin süreçleri teorik ve pratik olarak deneyimleyeceklerdir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş: Derş içeriğinin tanıtımı | ||
2 | Kavram Geliştirme Araçları | ||
3 | Yaratıcılık nedir? | ||
4 | Yaratıcı Araştırma Yöntemleri | ||
5 | Yaratıcı Araştırma Yöntemleri | ||
6 | Ara Sınav İçin Hazırlık | ||
7 | Ara Sınav İçin Hazırlık | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Mix/ Remix | ||
10 | Deneysel Yöntemler ve Rastlantısallık | ||
11 | Tasarım Odaklı Düşünme | ||
12 | Tasarım Odaklı Düşünme | ||
13 | Tasarım Odaklı Düşünme | ||
14 | Tasarım Odaklı Düşünme | ||
15 | Tasarım Odaklı Düşünme | ||
16 | Final Sınavı |
Act of Creation, Arthur Koestler One 70 Press The ‘Soft Search’ – Learning to Discourse upon Personal Creative Practices, Virtual Creativity, 5 (2). pp. 191-205. , Elif Ayiter Creativity, Design Thinking and Interdisciplinarity, Frédéric Darbellay, Springer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 |