GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
3201003272023 KAVRAM GELİŞTİRME Seçmeli Ders Grubu 3 5 3,00

Lisans


Türkçe


Öğrencilerin görsel sanatlar ve/veya görsel iletişim tasarımı alanlarında araştırma yapma, eleştirel düşünme, beyin fırtınası yapma ve doğaçlama tekniklerini keşfetmek; soyut bir fikrin tasarım ürününe/ sanat eserine dönüşümüne ilişkin süreçleri deneyimlemektir.


Dr. Öğretim Üyesi Eda Er Özden


1 Yaratıcı fikir ve kavramlar oluşturmak ve geliştirmek için gerekli metodlar ve pratikleri açıklayabilme
2 Kavram oluşturma ve ortaya atılan kavramları derinlemesine geliştirebilme
3 Yaratıcı fikirleri çok disiplinli bir perspektiften inceleyebilme ve geliştirebilme
4 Sanat eserinin / tasarım ürününün bireysel, kültürel, ve kurumsal bağlamları hakkında farkındalık kazanabilme

Birinci Öğretim


Desen I-II, Temel Tasarım I-II, Fotoğraf ve Görüntü Teknikleri


[Yok]


Bu derste öğrenciler kendi yaratıcı fikirlerini kavramalarını hedefleyen metodları öğrenecek ve uygulayacaklardır. İkili ilişkilendirme, metafor, sembol, alegori, araştırma, gözlem, deneysellik ve doğaçlama, süreç defterleri oluşturma, zihin-kavram haritaları oluşturma bunlardan bazılarıdır. Öğrenciler kendi ürettikleri yaratıcı fikirleri sınıf içi egzersizler, proje sunumları, araştırma sunumları ile geliştirecek soyut fikirlerin sanat eserine/tasarım ürününe dönüşümüne ilişkin süreçleri teorik ve pratik olarak deneyimleyeceklerdir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Giriş: Derş içeriğinin tanıtımı
2 Kavram Geliştirme Araçları
3 Yaratıcılık nedir?
4 Yaratıcı Araştırma Yöntemleri
5 Yaratıcı Araştırma Yöntemleri
6 Ara Sınav İçin Hazırlık
7 Ara Sınav İçin Hazırlık
8 Ara Sınav
9 Mix/ Remix
10 Deneysel Yöntemler ve Rastlantısallık
11 Tasarım Odaklı Düşünme
12 Tasarım Odaklı Düşünme
13 Tasarım Odaklı Düşünme
14 Tasarım Odaklı Düşünme
15 Tasarım Odaklı Düşünme
16 Final Sınavı

Act of Creation, Arthur Koestler One 70 Press The ‘Soft Search’ – Learning to Discourse upon Personal Creative Practices, Virtual Creativity, 5 (2). pp. 191-205. , Elif Ayiter Creativity, Design Thinking and Interdisciplinarity, Frédéric Darbellay, Springer



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Uygulama/Pratik 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 90

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 4
ÖÇ 2 5 5
ÖÇ 3 5 5
ÖÇ 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek