Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
3201003382023 | PSİKANALİZ VE FOTOĞRAF | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 3,00 |
Lisans
Dersin temel amacı psikanaliz teorilerini fotoğraf sanatının anlamı ve içeriğiyle ilişkilendirebilmektir.
1 | -Psikanaliz teorileri ve temel kavramlar hakkında bilgi edinme. |
2 | - Sigmund Freud ve diğer önemli psikanalistlerin çalışmalarını fotoğraftaki çözümlemeler üzerinden yorumlama becerisi |
3 | - Psikanaliz teorilerini fotoğraf sanatına uygulama ve klinik durumları analiz etme yeteneği. |
4 | - Psikanalizle ilgili eleştirel düşünme ve analitik yeteneklerin geliştirilmesi ve Psikanaliz ile sanat arasındaki ilişkiyi anlama |
Birinci Öğretim
yok
konu ile ilgili okuma yapılması önemlidir
Psikanaliz kuramının temel kavramlarını öğrenerek sanatçıların eserlerini onların psikobiyografik hikayeleri üzerinden daha derinlemesine anlama ve yorumlama yeteneği kazandırabilmek bu dersin başlıca amacıdır. Bu dersin önemi olan bir diğer unsur da psikanaliz teorilerini görsel medya üzerinden inceleme fırsatı sunması ve gerçekleştirecekleri tasarımlarda bu ögelere yer vermek istediklerinde bilinçli bir şekilde yer verebilmelerini sağlamaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Dersin Tanımı ve Tanışma | Anlatım yoluyla | ||
2 | Psikanalizin Temel İlkeleri ve Anahtar Kavramlar | |||
3 | Psikanalizin Temel İlkeleri ve Anahtar Kavramlar (devam) | |||
4 | Psikanalitik Kuramcılar:** Freud, Jung, Adler gibi önemli psikanalitik teorisyenlerin çalışmalarının incelenmesi. | |||
5 | Psikanalitik Kuramcılar:** Freud, Jung, Adler gibi önemli psikanalitik teorisyenlerin çalışmalarının incelenmesi. (devam) | |||
6 | **Temel Psikanalitik Kavramlar: İd, ego, süper ego gibi temel psikanalitik kavramların fotoğraftaki yansımaları ile anlatımı. | |||
7 | - Konu ile ilgili Öğrenci Sunumları ve Proje Çalışmaları | |||
8 | Vize | |||
9 | Psikanalitik İncelemenin görsel sanatlara katkıları | Anlatım yoluyla | ||
10 | Psikanalitik Yaklaşımın Fotoğraf Eleştirisi Üzerindeki Etkisi | Örnek Fotoğrafların Psikanalitik Çözümlemesi | ||
11 | sanatçıların psikobiyografik hikayeleri üzerinden eserlerini incelemek | Örnekler üzerinden sunum yoluyla | ||
12 | Sanatçıların psikobiyografik hikayeleri üzerinden eserlerini incelemek (devam) | Örnekler yoluyla sunum şeklinde | ||
13 | Konu ile ilgili öğrenci sunumları | |||
14 | Konu ile ilgili Öğrenci sunumları | |||
15 | Final sınavı konusu belirlenmesi | |||
16 | Final |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Proje Sunma | 8 | 4 | 32 |
Toplam İş Yükü (saat) | 92 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 |