GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
3201003422023 TASARIM VE SİNEMA Seçmeli Ders Grubu 3 6 3,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin öncelikli amacı, sinemanın kendine özgü dil, anlatı, estetik ve gramer yapısında tasarımın yeri ve önemini kavramaktır. Dijitalleşen sinema teknolojilerinde tasarımın gitgide artan öneminin farkına varmak ve yenilikçi teknolojiler ile tasarım arasındaki ilişkiyi sorgulayabilmek dersin temel amaçları arasındadır.


Dr. Öğr. Üyesi Elçin As


1 Sinema ve tasarım arasındaki yakın ilişkiyi kavrayabilme
2 Yenilikçi dijital sinema teknolojilerine hakim olabilme
3 Sinemayı tasarım prensipleri doğrultusunda eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bir sanat olarak sinema, sinema tarihine genel giriş, sinema ve teknoloji: Dijital sinema kavramı, sinema – teknoloji/tasarım ilişkisi, sinema ve interaktif tasarım ilişkisi: İnteraktif filmler, sinema ve interaktif tasarım ilişkisi: İnteraktif belgeseller, dijital öncesi dönemde görsel efekt tasarımı, dijital dönemde görsel efekt tasarımı, bilgisayar ürünü görüntü tasarımı (CGI), sinemada görsel efekt tasarımı örnekleri, interaktif film tasarımı örnekleri, dijital sinema tasarımında izleyiciden kullanıcıya


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı: Kapsam, Gerekçe, Önem, Kural ve Yükümlülükleri
2 Bir sanat olarak sinema
3 Sinema tarihine genel bakış
4 Sinema ve teknoloji: Dijital sinema kavramı
5 Sinema – teknoloji/tasarım ilişkisi
6 Sinema ve interaktif tasarım ilişkisi: İnteraktif filmler
7 Sinema ve interaktif tasarım ilişkisi: İnteraktif belgeseller
8 Ara Sınav
9 Dijital öncesi dönemde görsel efekt tasarımı
10 Dijital dönemde görsel efekt tasarımı
11 Bilgisayar ürünü görüntü tasarımı (CGI)
12 Sinemada görsel efekt tasarımı örnekleri
13 İnteraktif film tasarımı örnekleri
14 Dijital sinema tasarımında izleyiciden kullanıcıya
15 Dijital sinema tasarımında izleyiciden kullanıcıya
16 Final Sınavı

Ablan, D. (2003). Digital Cinematography & Directing. California: New Riders Publishing. Alkarimeh, B., & Boutin, E. (2017). Interactive documentary: A proposed model and definition. French Journal For Media Research, 7. https://frenchjournalformediaresearch.com/lodel-1.0/main/index.php?id=1062 adresinden elde edildi. Erişim Tarihi: 20.04.2020 Aston, J., & Gaudenzi, S. (2012). Interactive documentary: Setting the field. Studies in Documentary Film, 6(2), 125-139. http://dx.doi.org/10.1386/sdf.6.2.125_1 Belton, J. (2002). Digital Cinema: A False Revolution. Obsolescence, Vol. 100, 98-114, The MIT Press. Belton, J. (2012). Introduction: Digital Cinema. Film History, 24(2): 131-134. Benjamin, W. (2009). Pasajlar. (A. Cemal, Çev.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Clarke, J. (2012). Sinema Akımları, Sinema Dünyasını Değiştiren Filmler. (Ç. E. Babaoğlu, Çev.) İstanbul: Kalkedon. Cram, C. (2012). Digital Cinema: the Role of the Visual Effects Supervisor. Film History: An International Journal, 24(2): 169-186. Crawford, C. (2005). Interactive storytelling. Berkeley: New Riders. Gaudenzi, S. (2013). The living documentary: From representing reality to co-creating reality in digital interactive documentary (Yayımlanmamış doktora tezi). University of London, London. Gifreu-Castells, A. (2010). The interactive multimedia documentary a proposed analysis model (Doktora tezi). Pompeu Fabra University, Barcelona. Gress, J. (2014). Digital Visual Effects & Compositing. United States: New Riders Publishing. Manovich, L. (2005). Soft Cinema. Cambridge: MIT Press. Monaco, J. (2002). Bir Film Nasıl Okunur, Sinema Dili Tarihi ve Kuramı, Sinema Medya ve Mültimedya Dünyası. (E. Yılmaz, Çev.) İstanbul: Oğlak Yayıncılık. Prince, S. (2012). Dijital Visual Effects in Cinema - The Seduction of Reality. New Brunsweek, New Jersey and London: Rutgers University Press. Thompson, K., & Bordwell, D. (1994). Film history: An introduction. New York: McGraw-Hill.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 4 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 6 42
Toplam İş Yükü (saat) 94

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 4
ÖÇ 2 5 2 4 4
ÖÇ 3 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek