Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
3201003492023 | GÖRSEL SANATLAR İÇİN YARATICI KODLAMA | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Temel seviyede kodlama becerisi edinip bilgisayar grafik teknolojisini sanatsal medyum olarak kullanabilmek
1 | Kodlama temellerini bilmek |
2 | Bilgisayar grafiği temellerini anlamak |
3 | Tarif edilen veya verilen görseli kodla yaratabilmek |
4 | Kullanıcını ile etkileşime girebilen görsel programlar yazabilmek (örneğin bilgisayar oyunu, yerleştirme, vs.) |
Birinci Öğretim
[Yok]
Bu ders kapsamında kodlamanın temelleri (program akışı, değişkenler, döngüler, fonksiyonar, kullanıcı ile etkileşim, vs) öğretilecek, Processing.org platformu kullanılarak bilgisayar grafiğinin temelleri görülecek (pixel, renk, koordinat sistemleri, çizim) ve öğrencilerin tarif edilen görselleri yarattıkları, kullanıcı ile etkileşim temellerini kullandıkları ve kendi yaratıcı düşüncelerini projelendirdikleri projeler yapılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Derse Giriş | Anlatım | ||
2 | Bilgisayar Programlamaya Giriş | Anlatım | ||
3 | Processing.org platformu | Anlatım Uygulama | ||
4 | Değişkenler ve temel program akışı | Anlatım Uygulama | ||
5 | Koordinat sistemi ve temel grafik çizimi | Anlatım Uygulama | ||
6 | Döngüler ve Fonksiyonlar | Anlatım Uygulama | ||
7 | Renkler ve renk operasyonları | Anlatım Uygulama | ||
8 | Ara Sınav | |||
9 | Transformasyonlar | Anlatım Uygulama | ||
10 | Transformasyonlar | Anlatım Uygulama | ||
11 | 3 Boyutlu grafiğe giriş | Anlatım Uygulama | ||
12 | 3 Boyutlu Kamera kütüphaneleri | Anlatım Uygulama | ||
13 | 3 Boyutlu Dosya formatları | Anlatım Uygulama | ||
14 | Ses ve Video Kütüphaneleri | Anlatım Uygulama | ||
15 | Arduino Kullanarak etkileşim | Anlatım Uygulama | ||
16 | Final Sınavı |
• https://processing.org/tutorials/ • https://www.openprocessing.org • Processing for Visual Artists: How to Create Expressive Images and Interactive Art Andrew S. Glassner. • Processing: A Programming Handbook for Visual Designers, Second Edition Casey Reas and Ben Fry • Learning Processing, Second Edition: A Beginner's Guide to Programming Images, Animation, and Interaction Daniel Shiffman
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Proje Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Ev Ödevi | 6 | 3 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 4 | 2 | 5 | 5 | 3 | |||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 5 | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 |