GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
3201003492023 GÖRSEL SANATLAR İÇİN YARATICI KODLAMA Seçmeli Ders Grubu 3 5 3,00

Lisans


Türkçe


Temel seviyede kodlama becerisi edinip bilgisayar grafik teknolojisini sanatsal medyum olarak kullanabilmek



1 Kodlama temellerini bilmek
2 Bilgisayar grafiği temellerini anlamak
3 Tarif edilen veya verilen görseli kodla yaratabilmek
4 Kullanıcını ile etkileşime girebilen görsel programlar yazabilmek (örneğin bilgisayar oyunu, yerleştirme, vs.)

Birinci Öğretim



[Yok]


Bu ders kapsamında kodlamanın temelleri (program akışı, değişkenler, döngüler, fonksiyonar, kullanıcı ile etkileşim, vs) öğretilecek, Processing.org platformu kullanılarak bilgisayar grafiğinin temelleri görülecek (pixel, renk, koordinat sistemleri, çizim) ve öğrencilerin tarif edilen görselleri yarattıkları, kullanıcı ile etkileşim temellerini kullandıkları ve kendi yaratıcı düşüncelerini projelendirdikleri projeler yapılacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse Giriş Anlatım
2 Bilgisayar Programlamaya Giriş Anlatım
3 Processing.org platformu Anlatım Uygulama
4 Değişkenler ve temel program akışı Anlatım Uygulama
5 Koordinat sistemi ve temel grafik çizimi Anlatım Uygulama
6 Döngüler ve Fonksiyonlar Anlatım Uygulama
7 Renkler ve renk operasyonları Anlatım Uygulama
8 Ara Sınav
9 Transformasyonlar Anlatım Uygulama
10 Transformasyonlar Anlatım Uygulama
11 3 Boyutlu grafiğe giriş Anlatım Uygulama
12 3 Boyutlu Kamera kütüphaneleri Anlatım Uygulama
13 3 Boyutlu Dosya formatları Anlatım Uygulama
14 Ses ve Video Kütüphaneleri Anlatım Uygulama
15 Arduino Kullanarak etkileşim Anlatım Uygulama
16 Final Sınavı

• https://processing.org/tutorials/ • https://www.openprocessing.org • Processing for Visual Artists: How to Create Expressive Images and Interactive Art Andrew S. Glassner. • Processing: A Programming Handbook for Visual Designers, Second Edition Casey Reas and Ben Fry • Learning Processing, Second Edition: A Beginner's Guide to Programming Images, Animation, and Interaction Daniel Shiffman



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 2 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 2 5 10
Proje Hazırlama 2 5 10
Bireysel Çalışma 2 5 10
Ev Ödevi 6 3 18
Toplam İş Yükü (saat) 90

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5 2 2 3 3 3
ÖÇ 2 5 2 2 3 3 3
ÖÇ 3 3 5 4 2 5 5 3
ÖÇ 4 3 5 4 2 4 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek