Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
3201003342024 | TEKNOLOJİ VE SANAT | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Kodlama, Elektronik ve Sanal Gerçek teknolojilerini sanatla entegre edebilecek ve sanat dünyasında kullanılan teknolojilerle aşina olan öğreciler yetiştirmek
Dr. Öğr. Üyesi Onur O. Akşit
1 | Günümüzde sanat için kullanılmakta olan teknolojilerden haberdar olmak |
2 | Bilgisayar Grafiği teknolojileri ile etkileşim sistemleri yaratmak |
3 | Arduino ve Elektronik devrelerin yerleştirmelerde kullanımlarının temelini anlamak |
4 | Kullanıcı ile etkileşime girebilen yerleştirmeler yaratmak |
Birinci Öğretim
Görsel Sanatlar İçin Yaratıcı Kodlama
[Yok]
Bu ders sanat dünyasında teknoloji kullanılarak yapılmakta olan yerleştirme, elektronik sanat, vs. konuları hakkında genel bilgi sunacak ve öğrencilerin önceki dönem öğrendikleri görsel kodlama bilgilerini Arduino platformu, temel elektronik devreler ve seçimlerine göre sanal gerçek teknolojilerini kullanarak günümüzde yaygın olan bu teknolojileri kendi sanat eserlerini yaratmak için kullanmalarını sağlayacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Derse Giriş | Anlatım | ||
2 | Elektronik sanatın günümüzdeki durumu | Anlatım | ||
3 | Yerleştirmelerde kullanılan teknolojiler (araştırma) | Anlatım | ||
4 | Arduino platformuna giriş | Anlatım | ||
5 | Arduino ve Processing entegrasyonu | Anlatım | ||
6 | Ses yaratma, tanıma ve işleme teknolojileri | Anlatım | ||
7 | Oyun teknolojileri ve platformları | Anlatım | ||
8 | Ara Sınav | |||
9 | Mesafe, ses, ısı ve basınç sensörleri | Anlatım | ||
10 | Neopixel ışıklandırma platformu | Anlatım | ||
11 | Proje 1 sunum | Anlatım | ||
12 | 3 Boyutlu grafik | Anlatım | ||
13 | Sanal gerçek teknolojileri | Anlatım | ||
14 | Stereoskopik 3D teknolojileri | Anlatım | ||
15 | Sanal gerçek kodlama platformları 3D tasarımlarla sanal gerçek ve oyun teknolojilerinin entegrasyonu | Anlatım | ||
16 | Final Sınavı |
- Hamlet on the Holodeck: The Future of Narrative in Cyberspace. Susan H. Murray (The MIT Press, 2017) - Parazit. Neal Stephenson (Snow Crash) - Make: Arduino Kullanmaya Başlarken (Massimo Banzi)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Proje Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Ev Ödevi | 6 | 3 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 4 | 2 | 5 | 5 | 3 | |||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 5 | 4 | 2 | 4 | 3 |