Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
3201003522024 | ÇAĞDAŞ TASARIM FELSEFESİ VE YÖNETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Öğrenciye çağdaş tasarım alanındaki tanımları, kavramları, modern sanat akımlarıyla ilişkileri yönünden açıklamak ve çağdaş söylemlerle tanıştırmaktır. Başarılı bir tasarım için bilgi ve beceri sahibi tasarımcılara olduğu kadar, tasarımı insan yaşamının bir parçası haline getirecek tasarım yöneticilerine de ihtiyaç vardır. Dersin amacı tasarım yöneticiliğinin temel kavramlarını öğrencilere aktarabilmektir.
Dr. Öğr. Üyesi Murat Ünal
1 | Bağımsız olarak öğrenmeyi gerçekleştirmek ve ders içinde veya dışında öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek. |
2 | Verilen bir bilgilendirme notunu (brief), yaratıcı bir tasarım sürecinde fikir bazında bu briefi işleyebilmek. |
3 | Tasarım ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler bilincine sahip olmak. |
4 | Tasarım kültürü ve yönetimi ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler bilincine sahip olmak. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Ders kapsamında ulusal ve uluslararası çağdaş tasarımın gelişim çizgisi öğretilecek, yenilikçi ve farklı bakış açıları içeren çağdaş tasarım yorumları ve örnekleri incelenecektir. Kuramlar, makaleler ve somut ürünler üzerinden çağdaş tasarım sorunlarının sosyo-kültürel ve tarihsel politik koşullarla ilişkisi irdelenecektir. Öğrencilerin tasarımın güncel ve farklı alanlarında disiplinlerarası bir kültür ve formasyon edinebilmeleri ve bu alanlarda konsept oluşturma, organizasyon, ürün geliştirme, promosyon ve pazarlamaya yönelik konuları tasarım perspektifinden değerlendirme becerisi kazanmalarını hedefleniyor. Ders kapsamında tasarımın ve tasarımcının firmanın geleceği açısından konumu, “yaratıcılık” ve “yenilikçilik” çerçevesinde ele alınacaktır. Tasarım/tasarlama kültürünün firmaların stratejik vizyonları ile ilişkisi, yönetimle buluşması ve stratejik yönetimde kullanılan araçların, tasarım stratejisi oluşturmasına destek vermesi dersin içeriğini oluşturan diğer konular olacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tasarımın tarihsel kökenleri ve tasarım kipleri. | ||
2 | Teknik, Sanat ve Tasarım İlişkisi | ||
3 | Tasarım Olarak; Kent, Mimari, Müzik, Resim | ||
4 | Endüstriyel Tasarım, Meta, Moda | ||
5 | Biçim ve Estetik Sorunları | ||
6 | Tasarım Kültürü ve Yönetim Kavramlarının Tarihsel Kökeni | ||
7 | Organizasyonların Tasarım Kültürüne Sahip Olmaları, Tasarım Konsepti Oluşturmak | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Ürün Geliştirme Kavramı | ||
10 | Tasarım Kültürünün Promosyon ve Pazarlamaya Etkisi | ||
11 | Yenilikçi Tasarım Stratejileri | ||
12 | Tasarım ve Marka | ||
13 | Yeşil Tasarım | ||
14 | Engelsiz Tasarım | ||
15 | Herkes İçin Tasarım | ||
16 | Final Sınavı |
• İsmail Tunalı, Tasarım Felsefesine Giriş • John Berger; Görme Biçimleri. • Brigitte Borja De Mozota; Tasarım Yönetimi. • Peter Gorb; Design Management, A Key Success to Design as Corporate Strategy. • Emin Doğan Aydın; Çağdaş Tasarıma Temel Yaklaşımlar.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 10 | 2 | 20 |
Bireysel Çalışma | 7 | 10 | 70 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 102 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 |