Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
3201004412024 | ETKİLİ KONUŞMA VE DİKSİYON | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders kapsamında öğrencilerin etkili konuşma ve sunum konusunda bilgilenerek, kendi mesleki alanlarında yetkin şekilde sunum hazırlayabilmeleri ve bunu etkin bir şekilde topluluk önünde sunma becerisini geliştirmek amaçlanmaktadır.
Doç. Dr. Eda Er
1 | Etkin dinleme becerilerini kullanabilme |
2 | Doğru soluk alıp- vermenin önemini açıklayabilme |
3 | Tonlama, vurgulama ve doğru kelime seçmenin önemini açıklayabilme |
4 | Sunum yaparken etkili konuşma becerisini kullanabilme |
Birinci Öğretim
[Yok]
Etkili bir sunum ve konuşma becerisi öncelikli olarak etkili iletişim becerisini gerektirmektedir. Bu amaçla ders kapsamında öncelikli olarak genel yönleriyle iletişim becerisine değinilmekte, bunun yanı sıra etkili dinleme, doğru nefes alma ve diksiyon kuralları gibi konular ele alınmakta ve diksiyon alıştırmaları ve öğrenci sunumlarıyla kazanılması amaçlanan bu beceriler pekiştirilmeye çalışılmaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Konuşma eğitimi dersine giriş, dersin amaçları ve ders planın aktarılması | Sözel | ||
2 | İletişim kavramın tanımlanması, özelliklerinin ve öneminin değerlendirilmesi | Sözel | ||
3 | Etkili konuşmada iletişimin unsurları ve etkin dinlemenin önemi | Sözel | ||
4 | İletişimde engeller ve beceriler | Sözel | ||
5 | Etkili konuşmada solunumun önemi ve alıştırmaları; Ses, diksiyon kuralları (daralma kuralları) | Sözel | ||
6 | Diksiyon kuralları (noktalama-ulama, vurgu, tonlama) | Sözel | ||
7 | Diksiyon kuralları (sesli ve sessiz harflerin okunma kuralları) | Sözel | ||
8 | Ara Sınav | |||
9 | Diksiyon alıştırmaları ve öğrenci sunumları | Sunum | ||
10 | Diksiyon alıştırmaları ve öğrenci sunumları | Sunum | ||
11 | Diksiyon alıştırmaları ve öğrenci sunumları | Sunum | ||
12 | Diksiyon alıştırmaları ve öğrenci sunumları | Sunum | ||
13 | Diksiyon alıştırmaları ve öğrenci sunumları | Sunum | ||
14 | Diksiyon alıştırmaları ve öğrenci sunumları | Sunum | ||
15 | Diksiyon alıştırmaları ve öğrenci sunumları | Sunum | ||
16 | Final Sınavı |
Dikkat Vücudunuz Konuşuyor, Ahmet Şerif İzgören, Academy, 1999 Etkili Sunuş, Christine E. Bingaman, Rota Yayın, 1993 Bedenin Dili, Acar&Zuhal Batlaş, Remzi Kitabevi, 1995 Etkili ve Güzel Konuşma Teknikleri, Murat Baykızı, Kar Yayınları, Ekim 2005 Etkili ve Güzel Konuşma Sanatı, Ali Kaya, Eğitim Kitabevi, 2004 Etkili ve Güzel Konuşma Sanatı, George Kops, Richard Worth, Gün Yayıncılık Başarılı Sunum Kendi Kendini Geliştirme Programı Daha İyi Düşünüp Daha Verimli Çalışabilmek İçin Kılavuz, John Collins, Doğan Kitapçılık, Mayıs 2000 Daha İyi Nasıl… Sunum Yapma, Michael Stevens, Timaş Yayınları, Ekim 1998 Sunum Gözler Üzerindeyken Başarmak, Banu Gökçül, Kapital Kitapları, Ekim 2005 Sunuş Yapma, Robert B. Nelson Ve Jenifer Wallick Isbn 975-8243-42-X Başarılı Prezantasyonun 101 Yolu, Elizabeth Tierney Isbn 975-316-850-0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 2 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 2 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 2 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 2 |