Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
3301001092024 | TEMEL SANAT EĞİTİMİ I | Ders | 1 | 1 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı temel sanat unsurlarını kavratmaktır. Nesnelerin objektif görünümlerinin duyum ve görselleştirmelerini güçlendirmek ve temel tasarım ve kompozisyon ilkelerini çeşitli materyaller ve farklı teknikler uygulayarak sanat hareketlerine uygun olarak uygulamaktır. Ayrıca amacı, iki ve üç boyutlu tasarımlara, cisimlerin ve geometrik boyutların birbirleri ile ilişkilerinin teorik ve pratik olarak incelenmesidir.
Prof. Dr. Ziynet Öndoğan
1 | Nokta- Çizgi, Açık- Koyu, Işık- Gölge, Doku, yüzey ve biçim çalışmaları yapabilme. |
2 | Form- Kompozisyonda kullanılan kavramları ve tanımları yazılı, sözlü ifade edebilme. |
3 | Perspektif Prensiplerini benimseme, teknik artistik uygulamalar yapabilme. |
4 | Kompozisyonun öğelerini tanımlama, analiz etme, zemin biçim ilişkilerini kurabilme. |
5 | Tasarım öğelerine uygun kompozisyon yapabilme. |
6 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Tasarımın temel ilke ve öğelerini, görsel algılamanın dinamiklerini analiz etmeyi ve kavramayı sağlayacak teorik bilgileri ve bu bilgileri pekiştirecek uygulama ağırlıklı çalışmaları içerir.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Temel sanat eğitimi dersinin içeriğinin, işleyişinin, araç ve gereçlerinin tanıtımı | |||
2 | Çizgi-1; doğrusal çizgi alıştırması Çizgi-2; doğrusal olmayan çizgi alıştırması | Çizgi Uygulamaları | ||
3 | Ton skalası; farklı sertlik derecelerindeki kurşun kalemlerle (3H, HB,3B, 6B) tekrar edilecek, 10 basamaklı ton skalası çalışması | Ton Skalası Uygulamaları | ||
4 | Yerleştirme; ızgara sistem üzerinden yapılacak biçim araştırması çalışmaları sonucunda, seçilecek beş biçim üzerinden ikili, üçlü ve dörtlü kombinasyon çalışması | |||
5 | Yerleştirme; grid sistem üzerinden yapılacak biçim araştırması çalışmaları sonucunda, seçilen bir örneğin çoğaltılması yoluyla döşeme yapılarak negatif-pozitif alan oluşturma/değerlendirme alıştırması | |||
6 | Naturmort sekillerin karakalem çizimi | Karakalem Natürmort Uygulamaları | ||
7 | Naturmort farkli malzeme ve dokuda obje cizimi | Natürmort Uygulamaları | ||
8 | Ara sınav | |||
9 | Renk analizi; temel renklerle oluşturulacak 12’lik renk çemberindeki renklerin ışık değeri analizleri. Farklı, soğuk-sıcak, yakın(komşu), kontrast (karşıt), renk armonilerini kapsayan projelerle anlatım ve uygulama | Renk Çemberi Uygulamaları | ||
10 | Munsell skalası; 12’lik renk skalasından seçilecek bir renkle yapılan Munsell tür/değer/doygunluk skalası çalışması | Renk Skalası Uygulamaları | ||
11 | Geometrik kompozisyon; kare formatta, ortalama 40 adet, farklı biçim ve ölçekte form oluşturularak yapılacak kompozisyon çalışması. | Geometrik Komposizyon Uygulamaları | ||
12 | Kompozisyon-ışık-2; 11. Hafta oluşturulan kompozisyonda kara kalemle oluşturulan ışık kompozisyonunun guvaş boya ile siyah/beyaz olarak rafine edilmesi | Geometrik Komposizyon Uygulamaları | ||
13 | Kompozisyon-renk; 12. Hafta kompozisyonda guvaş boya ile rafine edilen ışık kompozisyonunun, renk çemberindeki tamamlayıcı iki renk seçilerek, Munsell dizgesindeki tür/değer/doygunluk boyutlarını kullanmak suretiyle yeniden oluşturulması. | Komposizyon Renk Uygulamaları | ||
14 | Gerçek bir objenin stilize edilmesi | Stilize Uygulamaları | ||
15 | Dönemde yapılan çalışmaların genel değerlendirilmesi | |||
16 | Final |
1. Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür, Malcolm Barnard 2. Design Basics, David A. Lauer, Stephen Pentak 3. Design Principles and Problems, Paul Zelansky, Mary Pat Fisher 4. Principles of Form and Design, Wucius Wong
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 94 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 4 | 4 | 1 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 4 | 4 | 1 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 4 | 4 | 1 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 4 | 4 | 1 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 4 | 4 | 1 |
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 4 | 4 | 1 |