GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
3301001152024 MODA TASARIMINDA PAZARLAMA Seçmeli Ders Grubu 1 1 4,00

Lisans


Türkçe


Son yıllarda gittikçe önemi artan moda pazarlaması, giyim endüstrisinde marka yaratma süreci, moda markalarının pazarlanması ve mağazacılık alanında uygulamaların aktarılarak öğrencilere bir bakış kazandırılmasını sağlamaktır.


Dr.Öğr.Üyesi Ece Nüket ÖNDOĞAN


1 Moda pazarlaması kavramının detaylarını öğrenmek.
2 Moda pazarlamasındaki başarılı markaların ve tasarımcıların örneklerini analiz edebilmek
3 Global olarak moda pazarlamasının nereye gittiğini görebilmek
4 Müşteri davranışları ile moda pazarlamasını bağdaştırabilmek
5 Moda pazarlamasını etkileyen trendleri ve pazarlama çevresini analiz edebilmek

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Moda ve pazarlama kavramları, Pazar çeşitleri ve çevresel faktörler, Pazarlama Karması unsurları, değişen pazar ortamlarının tüketici davranışları üzerine etkisi, yeniliklerin pazarlama faaliyetlerine etkisi ile hedef kitle kavramı ve özellikleri, demografik hedef kitle, psikografik hedef kitle, coğrafi hedef kitle, sosyo ekonomik hedef kitle, kültürel hedef kitle kavramlarının açıklanması ve irdelenmesini kapsamaktadır. Giysi koleksiyonu hazırlama adımlarından birisi olan hedef kitle analizi yöntemleri anlatılmaktadır. yeni pazarlama teknikleri dersin içeriğini oluşturmaktadır. Moda Pazarlamasına Giriş, Moda ve Moda Pazarlamasının Tarihçesi, Moda Pazarı ve Mikro Pazarlama Çevresi, Moda ve Makro Pazarlama Çevresi, Modada Müşteri Davranışları, Analizi Moda Pazarlaması Araştırması Moda Pazarlamasında Segmentasyon, Moda Pazarlamasında Ürünlerin Tasarlanması, Moda Hizmetlerinin ve Giysilerinin Fiyatlandırılması, Moda Dağıtımı, Moda Pazarlaması İletişimi


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Moda ve tasarım kavramları, Moda pazarlamasına giriş. Ders işlenişi hakkında bilgi verme ve öğrenci proje gruplarını ve projeleri belirleme
2 Modanın ve Moda Pazarlamasının Tarihçesi Öğrencilerle konuyu tartışma. Projeler hakkında görüşme
3 Modada öne çıkan Marka ve Tasarımcılar Öğrencilerle konuyu tartışma. Projeler hakkında görüşme
4 Moda ve Mikro Pazarlama Çevresi ve Etik Öğrencilerle konuyu tartışma. Projeler hakkında görüşme
5 Moda–Makro Pazarlama Çevresi ve Trendler Öğrencilerle konuyu tartışma. Projeler hakkında görüşme
6 Modada Müşteri Davranışları analizi Satın Alma Karar Süreci Öğrencilerle konuyu tartışma. Projeler hakkında görüşme
7 Modada Müşteri Davranışları analizi ve Psikolojik-Sosyolojik faktörler Öğrencilerle konuyu tartışma. Projeler hakkında görüşme
8 Ara Sınav
9 Moda Pazarlamasında Pazarlama Araştırması Öğrencilerle konuyu tartışma. Öğrenci proje sunumları
10 Moda Pazarlamasında Ürün Tasarımı
11 Moda Pazarlamasında Dağıtım Öğrencilerle konuyu tartışma. Öğrenci proje sunumları
12 Moda Pazarlamasında Fiyat Belirleme Öğrencilerle konuyu tartışma. Öğrenci proje sunumları
13 Moda Pazarlamasında İletişim
14 Moda Pazarlaması ve Mağaza Atmosferi Yaratma Öğrencilerle konuyu tartışma. Öğrenci proje sunumları
15 Moda Pazarlamasında uygulama teknikleri Öğrencilerle konuyu tartışma. Öğrenci proje sunumları
16 Final Sınavı
17 Final Sınavı

1. TUNGATE Mark, Fashion Marketing - Mike Easey Marketing Fashion Strategy, Branding and Promotion Harriet Posner Consumer Behavior in Fashion - Michael Solomon Fashion 2. Brands from Zara to Armani- Mark Tungate TUNGATE Mark, 2006. “Modada Marka Olmak” 3. MATTHEWS Jennifer Lynne, 2009. “Fashion Unraveled: How to Start, Run and Manage an İndependent Fashion Label” 4. ARSLAN Kahraman, Moda Pazarlaması, Detay Yayıncılık, 2017 Alan ile ilgili kitaplar, Bilgisayar, Projeksiyon cihazı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Proje Hazırlama 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 50
Makale Yazma 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Beyin Fırtınası 14 1 14
Proje Hazırlama 1 20 20
Proje Sunma 1 1 1
Bireysel Çalışma 5 2 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 105

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 1 2 5 5 5 4 4
ÖÇ 2 5 1 3 4 4 4 5
ÖÇ 3 1 2 1 5 5 3 2 5
ÖÇ 4 3 1 3 5 5 5 3 3
ÖÇ 5 1 3 1 2 4 3 2 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek