GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
3301001422024 TASARIMDA İLETİŞİM Seçmeli Ders Grubu 1 2 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin; 1. İletişim ve Etkileşimle ilgili temel kavramları bilir, 2. İletişim engellerini bilir, 3. Bir iletişim süreci olarak öğrenme-öğretme sürecinin önemini bilir 4. İletişim türlerini, sözlü ve sözsüz iletişimi bilir, 5.Empati becerisini geliştirir 6. Doğru iletişim yollarını kullanır hale gelmesini sağlamaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Ece Nüket ÖNDOĞAN


1 1. İletişimle ilgili temel kavramları bilme
2 2. Etkili İletişim ile meslek arasındaki bağı farkedebilme
3 3. Modada ve tasarımda etkili iletişim yollarını kullanabilme
4 4. Sözlü ve sözsüz olarak iletişim becerilerini geliştirebilme
5 5. İletişimi engelleyen etkenleri farkedebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


1. Kişilerarası iletişimin tanımı; 2. İletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri, 3. Etkili dinleme ve geri bildirim 4. Kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb.), iletişimi kolaylaştıran etkenler, 5. Duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, 6. İletişimde çatışma ve önlenmesi, 7. Öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar, 8. Empati becerisi 9. Sen-Ben dili kullanımı 10. İletişim uygulamaları


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 İletişim, Temel kavramları Anlatım, tartışma, rol oynama
2 İletişim, Temel kavramları ve özellikleri Anlatım, tartışma, rol oynama
3 Eğitimde, öğretimde, modada ve tasarımda iletişim ve enformasyon Anlatım, tartışma, rol oynama
4 İletişim ve etik, eğitimde iletişimsel etik Anlatım, tartışma, rol oynama
5 Kişilik modelleri iletişim ve eğitim ortamlarındaki önemi Anlatım, tartışma, rol oynama
6 İletişim çeşitleri ve modelleri Anlatım, tartışma, rol oynama
7 İletişim çeşitleri ve modelleri Anlatım, tartışma, rol oynama
8 Ara Sınav
9 İletişim ve dinleme Anlatım, tartışma, rol oynama
10 İletişim engelleri ve öğretim ortamlarındaki iletişim engelleri Anlatım, tartışma, rol oynama
11 İletişim engelleri ve öğretim ortamlarındaki iletişim engelleri Anlatım, tartışma, rol oynama
12 Empati ve iletişime etkisi, empatinin sınıf içindeki önemi Anlatım, tartışma, rol oynama
13 Sen dili ve Ben dili Anlatım, tartışma, rol oynama
14 Özel hayatta ve iş hayatında iletişimin önemi genel örnek ve ipuçları Anlatım, tartışma, rol oynama
15 Değerlendirme ve genel tekrar Anlatım, tartışma
16 Yıl Sonu Sınavı

- Ergin, A. ve Birol, Cem (2000) Eğitimde İletişim. Ankara:Anı Yayıncılık. - Dökmen, Ü. (1995) Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul: Sistem Yayıncılık - Baltaş Z. (1999) Beden Dili. İstanbul: Remzi Kitabevi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Soru-Yanıt 12 1 12
Beyin Fırtınası 10 2 20
Rol Oynama / Dramatize Etme 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 10 1 10
Ev Ödevi 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 107

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 4 4 2 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3 5 4 5 3
ÖÇ 4 5 5 5 2
ÖÇ 5 5 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek