Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
3301001422024 | TASARIMDA İLETİŞİM | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin; 1. İletişim ve Etkileşimle ilgili temel kavramları bilir, 2. İletişim engellerini bilir, 3. Bir iletişim süreci olarak öğrenme-öğretme sürecinin önemini bilir 4. İletişim türlerini, sözlü ve sözsüz iletişimi bilir, 5.Empati becerisini geliştirir 6. Doğru iletişim yollarını kullanır hale gelmesini sağlamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Ece Nüket ÖNDOĞAN
1 | 1. İletişimle ilgili temel kavramları bilme |
2 | 2. Etkili İletişim ile meslek arasındaki bağı farkedebilme |
3 | 3. Modada ve tasarımda etkili iletişim yollarını kullanabilme |
4 | 4. Sözlü ve sözsüz olarak iletişim becerilerini geliştirebilme |
5 | 5. İletişimi engelleyen etkenleri farkedebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
1. Kişilerarası iletişimin tanımı; 2. İletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri, 3. Etkili dinleme ve geri bildirim 4. Kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb.), iletişimi kolaylaştıran etkenler, 5. Duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, 6. İletişimde çatışma ve önlenmesi, 7. Öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar, 8. Empati becerisi 9. Sen-Ben dili kullanımı 10. İletişim uygulamaları
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | İletişim, Temel kavramları | Anlatım, tartışma, rol oynama | ||
2 | İletişim, Temel kavramları ve özellikleri | Anlatım, tartışma, rol oynama | ||
3 | Eğitimde, öğretimde, modada ve tasarımda iletişim ve enformasyon | Anlatım, tartışma, rol oynama | ||
4 | İletişim ve etik, eğitimde iletişimsel etik | Anlatım, tartışma, rol oynama | ||
5 | Kişilik modelleri iletişim ve eğitim ortamlarındaki önemi | Anlatım, tartışma, rol oynama | ||
6 | İletişim çeşitleri ve modelleri | Anlatım, tartışma, rol oynama | ||
7 | İletişim çeşitleri ve modelleri | Anlatım, tartışma, rol oynama | ||
8 | Ara Sınav | |||
9 | İletişim ve dinleme | Anlatım, tartışma, rol oynama | ||
10 | İletişim engelleri ve öğretim ortamlarındaki iletişim engelleri | Anlatım, tartışma, rol oynama | ||
11 | İletişim engelleri ve öğretim ortamlarındaki iletişim engelleri | Anlatım, tartışma, rol oynama | ||
12 | Empati ve iletişime etkisi, empatinin sınıf içindeki önemi | Anlatım, tartışma, rol oynama | ||
13 | Sen dili ve Ben dili | Anlatım, tartışma, rol oynama | ||
14 | Özel hayatta ve iş hayatında iletişimin önemi genel örnek ve ipuçları | Anlatım, tartışma, rol oynama | ||
15 | Değerlendirme ve genel tekrar | Anlatım, tartışma | ||
16 | Yıl Sonu Sınavı |
- Ergin, A. ve Birol, Cem (2000) Eğitimde İletişim. Ankara:Anı Yayıncılık. - Dökmen, Ü. (1995) Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul: Sistem Yayıncılık - Baltaş Z. (1999) Beden Dili. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 12 | 1 | 12 |
Beyin Fırtınası | 10 | 2 | 20 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 10 | 1 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 107 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 2 | 1 | ||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | ||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 2 | ||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |