GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
3402002062020 TURİZM PAZARLAMASI Ders 2 4 4,00

Lisans


Türkçe


Bu ders, ülkemizde ve dünyada yaşanan gelişmeler ışığında turizm pazarlaması kavramını, turizm pazarlamasının temel unsurlarını ve çeşitli sektörlerle turizm pazarlaması kavramının gelişim sürecini açıklamayı amaçlamaktadır.


Öğr.Gör. Onur ÇATALER


1 1. Hayatın her safhasında uygulanan ve ticari yaşamın yapıtaşı olan pazarlama ile ilgili temel kavram ve terimleri öğrenme.
2 2. Herhangi bir turizm ürününün pazarlanma aşamasında üretim, fiyat, yer ve tutundurma faaliyetlerinin nasıl planlanması gerektiğini, bu unsurların ne ölçülerde kullanılması gerektiğini kavrama.
3 3. Farklı pazarlama uygulamalarının (doğrudan satış, internet pazarlaması vb.) turizm sektörüne kazandırdıkları avantaj ve dezavantajların neler olduklarını anlama.
4 4. Günümüzde başvurulan turizm pazarlaması yöntemlerinin geçmişteki uygulamalarla karşılaştırılmasını yapma ve gelecekte ne gibi değişimlerin olabileceğini ve yeni yöntemlerin nasıl kullanılabileceğini değerlendirme.
5 5. Pazar – ürün – fiyat – tutundurma kavramlarının bir araya gelişlerini ulusal ve uluslararası turizm bağlamında çağdaş kavrayışla tartışma.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Modern pazarlama anlayışı, stratejik turizm pazarlaması planlaması, turizm pazarının özellikleri, turizm pazarlaması açısıdan mal, fiyat, dağıtım ve tutundurma kararları, çeşitli ortamlarda turizm pazarlaması türleri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı, Pazarlamanın tanımı ve pazarlama anlayışındaki gelişmeler, Modern pazarlama anlayışının unsurları
2 Turizm Pazarlaması yönetimi, Stratejik planlama ve turizmde pazarlama planlaması
3 Turizm Pazarlaması kararlarını etkileyen çevresel faktörler
4 Planlama bilgi sistemi ve turizmde pazarlama araştırmaları
5 Turistik Tüketiciler pazarının özellikleri, Turistlerin satın alma davranışları, Turistik tüketicinin satın alma karar süreci
6 Endüstriyel turizm pazarları ve özellikleri, Endüstriyel turizmcilerin satın alma davranışları, Aracılar ve devlet pazarları
7 Uluslararası turizm pazarının özellikleri, Uluslararası pazarlara giriş yöntemleri, Uluslararası turizm pazarlaması karması kararları
8 Arasınav
9 Turizmde pazar bölümleme ve hedef pazarların seçimi
10 Internet ortamında turizm pazarlaması ve E-Marketing
11 Turistik tüketim malları ve pazarlama özellikleri, Mal karması kararları, Ürün yaşam süreci, Marka ve marka stratejileri
12 Turizmde fiyat kavramı ve önemi, Fiyatlamayı etkileyen faktörler ve fiyatlama amaçları, Fiyatlama yöntemleri
13 Turizmde dağıtım kanalı yönetimi ve kararları, Dağıtım kanalı üyeleri (Seyahat acenteciliği ve tur operatörlüğü)
14 Turizmde tutundurma kavramı ve önemi, Reklam, Kişisel satış, Halkla ilişkiler ve duyurum
15 Hizmet pazarlaması
16 Final Sınavı

Prof.Dr. Cemal Yükselen, Pazarlama İlkeler – Yönetim, Ankara, 2006 Doç.Dr. Füsun Kocabaş, Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar ve Reklam, İstanbul, 2005 Prof.Dr. Hasan Tekeli, Turizm Pazarlaması ve Planlaması, Ankara, 2001 Doç.Dr. Orhan İçöz, Turizm İşletmelerinde Pazarlama, Ankara, 1996


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 2 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Okuma 14 4 56
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek