GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
3402004272020 TURİZMDE HALKLA İLİŞKİLER Seçmeli Ders Grubu 4 7 3,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı çağımızın en büyük olgularından turizm ile uğraşacak olan kişilere, halkla ilişkiler biliminin ışığında, halkın tepkisini, çeşitli konulara ilişkin inancını ve eğilimini nasıl anlayabileceklerini öğretmek ve bu eğilimlerin turistik açıdan nasıl yönlendirilebileceğini açığa çıkarmaktır.


Öğr. Gör. Onur ÇATALER


1 Halkla ilişkiler ve tanıtım alanında kullanılan anahtar kavramları tanımlamak
2 Kurumların serbest piyasa ekonomisinde kullanabilecekleri temel tanıtım ve ikna modellerini ve teorilerini sunmak
3 Sayısal verileri (rating, tiraj vs.) ve gerçek dünyadaki durumları analiz etmek için bu modelleri ve teorileri uygulamak
4 Turizmde halkla ilişkiler ve diğer tanıtım yöntemlerinin rolünü ve etkinliğini tartışmak ve değerlendirmek

Birinci Öğretim



[Yok]


Halkla ilişkiler bilimi ve tanıtım yöntemlerinin, geleceğin turizm endüstrisi yönetici adayları ve işgörenleri tarafından kavranılmasını sağlayarak iş yaşamlarında almalarını gereken stratejik ve taktik kararlarda yardımcı olmak.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Bir Kavram Olarak Halkla İlişkiler
2 Diğer Alanlar ve Halkla İlişkiler
3 Halkla İlişkilerin Temel İlkeleri
4 Halkla İlişkiler Çalışmalarında İki Temel Aşama: Tanıma ve Tanıtma
5 Halkla İlişkiler Çalışmalarında İki Temel Yön: Kurum İçi ve Kurum Dışı Halkla İlişkiler
6 Halkla İlişkiler Çalışmalarında Kullanılan Yazılı Araçlar
7 Halkla İlişkiler Çalışmalarında Kullanılan Yayın Araçları
8 Halkla İlişkiler Çalışmalarında Kullanılan Diğer Araçlar
9 Vize Sınavı
10 Halkla İlişkiler Çalışmalarının Organizasyonu
11 Halkla İlişkilerde Etkinlik Ölçümü ve Değerlendirme
12 Kriz Döneminde Halkla İlişkiler
13 Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler
14 Örnek Bir Halkla İlişkiler Projesi İncelemesi

Prof. Dr. Ahmet Bülent GÖKSEL, Yrd. Doç. Dr. Nilay BAŞOK YURDAKUL, Temel Halkla İlişkiler Bilgileri, Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayın No: 15, İzmir, 2004 Internetten bulunabilecek makaleler


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Soru-Yanıt 18 5 90
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 18 18
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 0 1
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek