GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
3403001092019 İTALYANCA-I Ders 1 1 4,00

Lisans


Türkçe


Bu ders öğrenciye, temel italyanca bilgisini vermeyi ve öğrencinin italyan dilinin yapısını anlamasını amaçlamaktadır. Aynı zamanda dersin yapısı, temel italyanca grameri hakkında genel bir bakış açısı ve İtalyan kültürüne girişe olanak sağlamaktadır. Temel İtalyanca grameri kullanarak günlük konuşma dilini öğrencilere tanıtmak dersin amaçları arasındadır. Öğrenci bu dersin sonunda günlük kullanım ifadelerini anlayabilir, kendini ve başkalarını tanıtabilir ve nereli olduğu, tanıdığı insanlar ve sahip olduğu varlıklar gibi genel sorulara cevap verebilir.


Doç. Dr. Elçin Doğan Gürbüzer


1 İtalyanca başlangıç seviyesindeki konuşma becerisine ulaşmak
2 İtalyanca Dilindeki temel gramer yapısını kavramak

Birinci Öğretim


Yok


[Yok]


İtalyanca ve İtalyan kültürü hakkında genel bilgiler. Tanışma, selamlaşma, teşekkür etme, vedalaşma ifadeleri, kendini tanıtmak için kullanılan kalıplar. İsimlerin cinsiyetleri ve sayılar, İsimlerin cinsiyetleri ve sayıları. Belirtili harfitarifler/artikeller/takılar. Takvim: Günler, Aylar, Mevsimler. Sıfatlar; isim ve sıfat uyumu. İşaret sıfatları (bu/şu) ve çoğul halleri. Şahıs zamirleri. Haber Kipi Şimdiki Zaman “Olmak”(essere) fiili, olumsuz ve soru biçimi. Belirtisiz harfitarifler/artikeller/takılar. Haber Kipi Şimdiki Zaman “Sahip olmak”(avere) fiili, olumsuz ve soru biçimi ve bu fiille kullanılan deyimsel ifadeler.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 İtalya ve İtalyanlar hakkında genel bilgi İtalyan Alfabesi ve telaffuz Tanışma, selamlaşma, teşekkür etme, vedalaşma ifadeleri Kendini tanıtmak için kullanılan kalıplar: adını, milliyetini ve yaşını sorma/söyleme
2 Takvim: Günler, Aylar, Mevsimler Sayılar (1-10)
3 İsimlerin cinsiyetleri ve sayıları Artikeller ve takılar
4 İsimlerin cinsiyetleri ve sayıları Artikeller ve takılar
5 Sıfatlar; isim ve sıfat uyumu Renkler, sıfatlar, isim-sıfat uyumları İşaret sıfatları (bu/şu) ve çoğul halleri
6 Şahıs zamirleri Haber Kipi Şimdiki Zaman “Olmak”(essere) fiili, olumsuz ve soru biçimi Sayılar (11-20)
7 Belirtisiz harfitarifler/artikeller/takılar Haber Kipi Şimdiki Zaman “Sahip olmak”(avere) fiili, olumsuz ve soru biçimi ve bu fiille kullanılan deyimsel ifadeler
8 İtalyanca basit cümle kuruluşları ve fiziksel görünüş betimleme Sayılar (21-100)
9 Haber Kipi Şimdiki Zaman “-are” bitimli düzenli fiiller; olumsuz ve soru halleri Haber Kipi Şimdiki Zaman “-ere” bitimli düzenli fiiller; olumsuz ve soru halleri Haber Kipi Şimdiki Zaman “-ire” bitimli düzenli fiiller; olumsuz ve soru halleri
10 Basit edatlar (di-in-a-con-per-su-fra/tra) Soru Kalıpları Sayılar (100-1000000)
11 Haber Kipi Şimdiki Zaman “-e bilmek” (potere); olumsuz ve soru hali Haber Kipi Şimdiki Zaman “-istemek” (volere); olumsuz ve soru hali Haber Kipi Şimdiki Zaman “-zorunda olmak” (dovere); olumsuz ve soru hali
12 Haber kipleri
13 Saat/Tarih sorma söyleme; Saat kaç? (Che ora ‘e?/Che ore sono?) Davet etme, daveti kabul etme veya reddetme
14 Yolculuk: Havaalanında, Tren istasyonunda, Şehir içi ulaşımda kullanılan ifadeler, Turlar hakkında kullanılan ifadeler Konaklama: Otel rezervasyonu, Resepsiyon, C/In İşlemleri, Otel hizmetleri hakkında bilgi edinme, Oda servisi, C/Out
15 Yemek: Restoran/Lokanta/Cafe’de sipariş verme, Hesap isteme-Hesap ödemede kullanılan ifadeler Alışveriş: Kıyafet, aksesuar, hediyelik eşya alışverişi, Döviz Bürosu, Postane, İnternet
16 Acil Durumlarda kullanılan ifadeler: Eşya/Valiz/Pasaport vb. özel eşya kaybolması, Hasta olunduğunda, Doktor ile görüşme, Tahliller ve ilaç kullanımı, Eczanede kullanılan ifadeler

Marin, T; Magnelli, S. , “Nuovo Progetto Italiano 1” Corso multimediale di lingua e civiltà italiana, Libro dello Studente, Livello elementare (A1-A2)” “; Roma: Edilingua, Marzo 2009. Marin, T; Magnelli, S. , “Nuovo Progetto Italiano 1-2 VIDEO Quaderno delle attività" , livello elementare, Roma: Edilingua, Aralık 2009. Nocchi, S. “Grammatica Pratica Della Lingua Italiana (A1/B2)” , Floransa: Alma Edizioni ,Giugno 2003. İşitsel ve Görsel Materyaller



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bütünleme Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 5 1 5
Uygulama/Pratik 5 1 5
Tartışma 6 1 6
Soru-Yanıt 15 2 30
Proje Hazırlama 12 1 12
Proje Sunma 12 1 12
Seminer 5 1 5
Rol Oynama / Dramatize Etme 2 1 2
Bireysel Çalışma 5 1 5
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 15 1 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 15 1 15
Okuma 2 1 2
Multirom CD Çalışması 5 1 5
Toplam İş Yükü (saat) 122

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 2 1 2 2 5 1 3 2 1 1 4 1 1 2
ÖÇ 2 3 1 2 2 5 1 3 2 1 1 2 4 1 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek