Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
3403002122020 | İTALYANCA-IV | Ders | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders öğrenciye, temel italyanca bilgisini vermeyi ve öğrencinin italyan dilinin yapısını anlamasını amaçlamaktadır. Aynı zamanda dersin yapısı, temel italyanca grameri hakkında genel bir bakış açısı ve İtalyan kültürüne girişe olanak sağlamaktadır. Temel İtalyanca grameri kullanarak günlük konuşma dilini öğrencilere tanıtmak dersin amaçları arasındadır. Öğrenci bu dersin sonunda günlük kullanım ifadelerini anlayabilir, kendini ve başkalarını tanıtabilir ve nereli olduğu, tanıdığı insanlar ve sahip olduğu varlıklar gibi genel sorulara cevap verebilir. Turizm alanında kullanılacak İtalyanca kalıplarını öğrenmek dersin amaçlarındandır.
Doç. Dr. Elçin Doğan Gürbüzer
1 | Farklı zamanları kullanarak bir olay örgüsünü anlatabilmek |
2 | Bir kenti genel hatlarıyla tanıtmak |
3 | Turizm ile ilgili kavramları İtalyanca ifade etmek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bir olayı geçmiş şimdi ve gelecek zaman dizininde anlatmak. Farklı zamanlarda olay örgüsü kurabilmek. Bir kenti tanıtmak.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanımı, amacı ve işlenişi hakkında bilgi verme | ||
2 | "Presente" (geniş zaman) tekrar ve alıştırmalar | ||
3 | "Passato Prossimo" (geçmiş zaman) tekrar ve alıştırmalar | ||
4 | "Futuro semplice" (gelecek zaman) tekrar ve alıştımalar | ||
5 | Gelecek zamanın kullanım alanları. Plan, hipotez, öngörüş, söz verme. | ||
6 | Futuro composto | ||
7 | Hava durumu ile ilgili cümleler kurma | ||
8 | İtalya'da bayram ve kutlamalar. İtalyan tren sistemi hakkında okuma ve yazma çalışmaları | ||
9 | Vize Sınavı | ||
10 | İyelik belirten sözcükler | ||
11 | Aile soyağacını tanıtma. İyelik kullanımı | ||
12 | İtalyan yemekleri ve yemek kültürü. | ||
13 | "volerci" "metterci" kullanımı. Alıştırmalar | ||
14 | İtalya ve Türkiye'deki yemek kültürü karşılaştırması üzerine konuşma ve yazma çalışmaları | ||
15 | Final sınavı |
Marin, T; Magnelli, S. , “Nuovo Progetto Italiano 1” Corso multimediale di lingua e civiltà italiana, Libro dello Studente, Livello elementare (A1-A2)” “; Roma: Edilingua, Marzo 2009. Marin, T; Magnelli, S. , “Nuovo Progetto Italiano 1-2 VIDEO Quaderno delle attività" , livello elementare, Roma: Edilingua, Aralık 2009. Nocchi, S. “Grammatica Pratica Della Lingua Italiana (A1/B2)” , Floransa: Alma Edizioni ,Giugno 2003. İşitsel ve Görsel Materyaller
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 5 | 1 | 5 |
Derse Katılım | 15 | 1 | 15 |
Tartışma | 10 | 1 | 10 |
Soru-Yanıt | 10 | 1 | 10 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 |
Okuma | 15 | 1 | 15 |
Multirom CD Çalışması | 10 | 1 | 10 |
Ev Ödevi | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 4 | 2 | 1 | 2 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 1 | 1 | 5 | 3 | 2 | 2 |