Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
3403003292021 | İŞARET DİLİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek
1 | İşaret dilini iletişimde aktif kullanır |
2 | İşaret dili kullanarak işitme engelli bireylerle iletişim kurar |
3 | İşaret dilini kullanarak ders anlatır |
4 | İşaret dilini disiplinlerarası çalışmalarda uygular |
5 | İşaret dili alanındaki çalışmaları kendi alanın ve diğer alanlardaki gruplara aktarır. |
Birinci Öğretim
yok
yok
İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | İşaret dilinin dil bilimsel özellikleri ve çevre: özellikler, harfler, tanımlar ve kullanım | ||
2 | Kendisi ile ilgili işaretler, çevre ile ilgili işaretler, cümle kurma | ||
3 | Okul ve eğitim işaretleri: eğitim araçları, sayılar ve matematik işaretleri, ölçüler | ||
4 | Gıda ve giyim işaretleri: yemek- meyveler-sebzeler- vb. isimleri, giyecekler | ||
5 | - Türk işaret dili dilbilgisi kavramları: isimler, fiiller, sıfatlar, zıt anlamlılar; duygular ve eşyalar | ||
6 | Türk işaret dili dilbilgisi kavramları: duygular, renkler, ev ve ev eşyaları | ||
7 | Türk işaret dili dilbilgisi kavramları: zaman: takvim, saat, zaman zarfları | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Türk işaret dili dilbilgisi kavramları: trafik ve canlılar: taşıtlar ve trafik işaretleri, canlılar | ||
10 | Türk işaret dili dilbilgisi kavramları: meslekler: spor terimleri, coğrafi terimler, devletler | ||
11 | Türk işaret dili ile karşılıklı konuşma | ||
12 | Türk işaret dili ile ders anlatma | ||
13 | Türk işaret dili ile ders anlatma | ||
14 | Türk işaret dili ile ders anlatma | ||
15 | Final sınavı |
Piştav Akmeşe (2019). Eğitimde Türk İşaret Dili. Nobel Yayıncılık Türk İşaret Dili,Birinci Seviye Eğitim Programı,Denizli İşitme Engelliler Derneği Türkçe Türk İşaret Dili Sözlüğü,MEB Türkçe Murat Atila,Konuşan Eller,Temel İşaret Dili Türkçe Türk İşaret Dili,Birinci Seviye Eğitim Programı,Denizli İşitme Engelliler Derneği Türkçe Türk İşaret Dili Sözlüğü,MEB Türkçe Murat Atila, Konuşan Eller, Temel İşaret Dili
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 92 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 3 |