Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
3403003392022 | TÜRKİYENİN SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRASI | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Dünyada ve Türkiye'de Halk Bilimi çalışmalarının başlangıcı ve içeriğinin açıklanması; Halk Kültürü Ürünleri ve Turizm İlişkisinin Kurulması, Unesco Somut Olmayan Kültürel Miras Listesinde yer alan unsurların incelenmesi.
Öğr. Gör. Sinan Kurt
1 | Halk Bilimi konularını ve kaynaklarını kavrayabilme ve araştırabilme. |
2 | Türkiye de ve Dünyada Halk Bilimi çalışmalarının dünü ve bugünü konusunda araştırma yapabilme ve bir tasnif taslağı ortaya koyabilme. |
3 | Somut Olmayan Kültürel Mirasın Turizm ile ilişkisini kurabilme |
4 | Somut Olmayan Kültürel Miras Listesine dahil olmuş ürünleri kavrayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
UNESCO Somut Olmayan Kültürel Miras Listesi'nde yer alan unsurlar. Somut olmayan Kültürel Miras listelerinde yer alan unsurların turizmle ilişkilerinin değerlendirilmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Somut Olmayan Kültürel Miras ile ilgili temel terim ve kavramlar. | ||
2 | Somut Olmayan Kültürel Miras ile ilgili temel terim ve kavramlar. | ||
3 | Mevlevi Seması | ||
4 | Alevi-Bektaşi Ritüeli Semah | ||
5 | Nevruz ve Bahar Bayramı Hıdırellez | ||
6 | Mesir Macunu Festivali | ||
7 | Âşıklık Geleneği | ||
8 | Ara Sınav: Vize | ||
9 | Dede Korkut-Korkut Ata Mirası: Kültürü, Efsaneleri ve Müziği | ||
10 | Kırkpınar Yağlı Güreş Festivali | ||
11 | Türk Kahvesi ve Geleneği/Çay Kültürü: Kimlik, Misafirperverlik ve Toplumsal Etkileşim Sembolü | ||
12 | Geleneksel Sohbet Toplantıları | ||
13 | Meddahlık Geleneği | ||
14 | Karagöz | ||
15 | Geleneksel Tören Keşkeği/İnce Ekmek Yapımı ve Paylaşımı Geleneği: Lavaş, Katrıma, Jupka, Yufka | ||
16 | Final |
Ekici, M. (2004). Somut Olmayan Kültürel Miras Neden ve Nasıl Korunmalı ve Nasıl Müzelenmeli: Sorunlar, Çözümler ve Ülkelerden Örnekler. Somut Olmayan Kültürel Mirasın Müzelenmesi Sempozyumu. Ankara: Gazi Üniversitesi THBMER Yay. 1, ss.15-20. Ekici, M. ve Fedakar, P. (2014). Gelenek, Aktarma, Dönüşüm ve Kültür Endüstrisi Bağlamında Nazar Ve Nazar Boncuğu. Milli Folklor, 26(101). ss.40-50. Kurt, S. (2016). Intangible Cultural Heritage and Tourism: Germiyan Village Sample. Gezgin, İ. ve Cesur, S. Ç. (Editörler), Proceedıngs Of III. Internatıonal Cesme-Chıos Hıstory, Culture And Tourısm Symposıum içinde (ss. 95-104). Istanbul: Yaylacık Matbaacılık. Kurt, S. (2017). Somut Olmayan Kültürel Miras ve Turizm: Fıkraların Turist Rehberleri Tarafından Kullanımı. R. Uçkun, K. Doğan, D. Ersöz, N. S. Derdiçok. (Editörler), Somut Olmayan Kültürel Miras ve Mizah” “Uluslararası Genç Akademisyenler Kültür Kongresi içinde (ss. 416-426).İzmir. Oğuz, M.Ö. (2002). Küreselleşme ve Uygulamalı Halkbilimi. Ankara: Akçağ Yayınları. Oğuz, M. Ö. (2013). Somut Olmayan Kültürel Miras Nedir? Ankara: Geleneksel Yayıncılık. Oğuz, M. Ö., Nalcıoğlu, Z.S.B., Aral, A.E. (2021). Turizm Eğitiminde Somut Olmayan Kültürel Miras. Tekin, G. Sezerel, H. Bayraktar, Z. (Editörler), Turizm ve Kültürel Miras Eğitimi: Disiplinlerarası Yaklaşımlar içinde (ss. 73-86). Ankara: Sonçağ Akademi Yayınları. Öter, Z. (2010). Türk El Sanatlarının Kültür Turizmi Bağlamında Değerlendirilmesi. Millî Folklor, 22(86), ss.174-185. Özünel, E.Ö. (2011). Kültür Turizminde “Yöresel” ve “Otantik” Olanı Sorgulamak ve Tüketilmiş Mekanları Yeniden Üretmek Üzerine. Turkish Studies, 6 (4), ss.255-262. Özünel, E. Ö. (2012). Peri Bacalarına Sihirli Değnek: Nevşehir Turizminin Kültürel Animasyon ve Uygulamalı Halkbilimi Bağlamında Değerlendirilmesi. I. Uluslararası Nevşehir Tarih ve Kültür Sempozyumu Bildirileri, ss. 93-102. Özünel, E. Ö. (2014). Kendini Seyreden Öteki: Halk Kültürü Temsillerinde Öz Oryantalist Yaklaşımlar. Millî Folklor, 26(102), ss. 5-16. Özünel, E. Ö. (2017). Somut Olmayan Kültürel Mirasın Karanlık Yüzleri: Turistifikasyon, Bağlamından Koparma, Millîleştirme, Müzeifikasyon, Otantifikasyon ve Aşırı Ticarileşme. Kültürel Mirasın Korunması Uluslararası Bursa Sempozyumu, Bursa, ss.349-366. Özünel, E. Ö. (2018) Selling Ice-cream to Eskimos: Can Communities Sustain without Sustainable Develop-ment Goals? Islamic Studies on Human Rights and Democracy, 2 (1), ss.1-37 Türker, A. ve Çelik, İ. (2012). Somut Olmayan Kültürel Miras Unsurlarının Turistik Ürün Olarak Geliştirilmesine Yönelik Alternatif Öneriler. Yeni Fikir Dergisi, (9), ss. 86-98. Türker, A. ve Türker, G. Ö. (2016). Deneyimsel Pazarlamanın Halk Bilimi Ürünlerinde Kullanımı: Yaşayan Müze Örneği Akademik Bakış Dergisi, (58), ss.702-716. Türker, A., Kurt, S., ve Türker, Ö. G. (2016). Fakelore ve Folklorizmin Turizm ile İlişkisi Üzerine Kavramsal Bir İnceleme. Turan Uluslararası Bilimsel Hakemli Dergisi, 8(31), ss.7-16. Türker, A. ve Köksal, G. (2018). Somut Olmayan Kültürel Miras Unsurlarının Turistlere Aktarılmasının Turist Rehberleri Açısından Değerlendirilmesi. Hacıoğlu, N. vd. (Editörler) Turist Rehberliği Üzerine güncel Araştırmalar içinde (ss.264-277) Ankara: Detay Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Gözlem | 5 | 1 | 5 |
Beyin Fırtınası | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 3 | 2 | 6 |
Rapor Sunma | 3 | 2 | 6 |
Proje Hazırlama | 3 | 2 | 6 |
Proje Sunma | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Okuma | 3 | 5 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 98 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 |