GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
3403003392022 TÜRKİYENİN SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRASI Seçmeli Ders Grubu 3 5 3,00

Lisans


Türkçe


Dünyada ve Türkiye'de Halk Bilimi çalışmalarının başlangıcı ve içeriğinin açıklanması; Halk Kültürü Ürünleri ve Turizm İlişkisinin Kurulması, Unesco Somut Olmayan Kültürel Miras Listesinde yer alan unsurların incelenmesi.


Öğr. Gör. Sinan Kurt


1 Halk Bilimi konularını ve kaynaklarını kavrayabilme ve araştırabilme.
2 Türkiye de ve Dünyada Halk Bilimi çalışmalarının dünü ve bugünü konusunda araştırma yapabilme ve bir tasnif taslağı ortaya koyabilme.
3 Somut Olmayan Kültürel Mirasın Turizm ile ilişkisini kurabilme
4 Somut Olmayan Kültürel Miras Listesine dahil olmuş ürünleri kavrayabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


UNESCO Somut Olmayan Kültürel Miras Listesi'nde yer alan unsurlar. Somut olmayan Kültürel Miras listelerinde yer alan unsurların turizmle ilişkilerinin değerlendirilmesi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Somut Olmayan Kültürel Miras ile ilgili temel terim ve kavramlar.
2 Somut Olmayan Kültürel Miras ile ilgili temel terim ve kavramlar.
3 Mevlevi Seması
4 Alevi-Bektaşi Ritüeli Semah
5 Nevruz ve Bahar Bayramı Hıdırellez
6 Mesir Macunu Festivali
7 Âşıklık Geleneği
8 Ara Sınav: Vize
9 Dede Korkut-Korkut Ata Mirası: Kültürü, Efsaneleri ve Müziği
10 Kırkpınar Yağlı Güreş Festivali
11 Türk Kahvesi ve Geleneği/Çay Kültürü: Kimlik, Misafirperverlik ve Toplumsal Etkileşim Sembolü
12 Geleneksel Sohbet Toplantıları
13 Meddahlık Geleneği
14 Karagöz
15 Geleneksel Tören Keşkeği/İnce Ekmek Yapımı ve Paylaşımı Geleneği: Lavaş, Katrıma, Jupka, Yufka
16 Final

Ekici, M. (2004). Somut Olmayan Kültürel Miras Neden ve Nasıl Korunmalı ve Nasıl Müzelenmeli: Sorunlar, Çözümler ve Ülkelerden Örnekler. Somut Olmayan Kültürel Mirasın Müzelenmesi Sempozyumu. Ankara: Gazi Üniversitesi THBMER Yay. 1, ss.15-20. Ekici, M. ve Fedakar, P. (2014). Gelenek, Aktarma, Dönüşüm ve Kültür Endüstrisi Bağlamında Nazar Ve Nazar Boncuğu. Milli Folklor, 26(101). ss.40-50. Kurt, S. (2016). Intangible Cultural Heritage and Tourism: Germiyan Village Sample. Gezgin, İ. ve Cesur, S. Ç. (Editörler), Proceedıngs Of III. Internatıonal Cesme-Chıos Hıstory, Culture And Tourısm Symposıum içinde (ss. 95-104). Istanbul: Yaylacık Matbaacılık. Kurt, S. (2017). Somut Olmayan Kültürel Miras ve Turizm: Fıkraların Turist Rehberleri Tarafından Kullanımı. R. Uçkun, K. Doğan, D. Ersöz, N. S. Derdiçok. (Editörler), Somut Olmayan Kültürel Miras ve Mizah” “Uluslararası Genç Akademisyenler Kültür Kongresi içinde (ss. 416-426).İzmir. Oğuz, M.Ö. (2002). Küreselleşme ve Uygulamalı Halkbilimi. Ankara: Akçağ Yayınları. Oğuz, M. Ö. (2013). Somut Olmayan Kültürel Miras Nedir? Ankara: Geleneksel Yayıncılık. Oğuz, M. Ö., Nalcıoğlu, Z.S.B., Aral, A.E. (2021). Turizm Eğitiminde Somut Olmayan Kültürel Miras. Tekin, G. Sezerel, H. Bayraktar, Z. (Editörler), Turizm ve Kültürel Miras Eğitimi: Disiplinlerarası Yaklaşımlar içinde (ss. 73-86). Ankara: Sonçağ Akademi Yayınları. Öter, Z. (2010). Türk El Sanatlarının Kültür Turizmi Bağlamında Değerlendirilmesi. Millî Folklor, 22(86), ss.174-185. Özünel, E.Ö. (2011). Kültür Turizminde “Yöresel” ve “Otantik” Olanı Sorgulamak ve Tüketilmiş Mekanları Yeniden Üretmek Üzerine. Turkish Studies, 6 (4), ss.255-262. Özünel, E. Ö. (2012). Peri Bacalarına Sihirli Değnek: Nevşehir Turizminin Kültürel Animasyon ve Uygulamalı Halkbilimi Bağlamında Değerlendirilmesi. I. Uluslararası Nevşehir Tarih ve Kültür Sempozyumu Bildirileri, ss. 93-102. Özünel, E. Ö. (2014). Kendini Seyreden Öteki: Halk Kültürü Temsillerinde Öz Oryantalist Yaklaşımlar. Millî Folklor, 26(102), ss. 5-16. Özünel, E. Ö. (2017). Somut Olmayan Kültürel Mirasın Karanlık Yüzleri: Turistifikasyon, Bağlamından Koparma, Millîleştirme, Müzeifikasyon, Otantifikasyon ve Aşırı Ticarileşme. Kültürel Mirasın Korunması Uluslararası Bursa Sempozyumu, Bursa, ss.349-366. Özünel, E. Ö. (2018) Selling Ice-cream to Eskimos: Can Communities Sustain without Sustainable Develop-ment Goals? Islamic Studies on Human Rights and Democracy, 2 (1), ss.1-37 Türker, A. ve Çelik, İ. (2012). Somut Olmayan Kültürel Miras Unsurlarının Turistik Ürün Olarak Geliştirilmesine Yönelik Alternatif Öneriler. Yeni Fikir Dergisi, (9), ss. 86-98. Türker, A. ve Türker, G. Ö. (2016). Deneyimsel Pazarlamanın Halk Bilimi Ürünlerinde Kullanımı: Yaşayan Müze Örneği Akademik Bakış Dergisi, (58), ss.702-716. Türker, A., Kurt, S., ve Türker, Ö. G. (2016). Fakelore ve Folklorizmin Turizm ile İlişkisi Üzerine Kavramsal Bir İnceleme. Turan Uluslararası Bilimsel Hakemli Dergisi, 8(31), ss.7-16. Türker, A. ve Köksal, G. (2018). Somut Olmayan Kültürel Miras Unsurlarının Turistlere Aktarılmasının Turist Rehberleri Açısından Değerlendirilmesi. Hacıoğlu, N. vd. (Editörler) Turist Rehberliği Üzerine güncel Araştırmalar içinde (ss.264-277) Ankara: Detay Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Gözlem 5 1 5
Beyin Fırtınası 14 2 28
Rapor Hazırlama 3 2 6
Rapor Sunma 3 2 6
Proje Hazırlama 3 2 6
Proje Sunma 3 2 6
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 10 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 2 4
Okuma 3 5 15
Toplam İş Yükü (saat) 98

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 4
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek