GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
2803002142020 BESLENME Ders 2 4 2,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü öğrencilerinin sağlıklı beslenme ile ilgili kavramları bilmesi, besin ögelerinin öğrenilmesi ve bu besin ögelerinin yaşam için öneminin bilinmesi, yeterli ve dengeli beslenme ile ilgili farkındalık oluşturabilmesi ve beslenme ilintili hastalıklar hakkında bilgi sahibi olmasıdır


Doç. Dr. Reci MESERİ Dr. Öğr. Üyesi Murat URHAN


1 Sağlıklı beslenme ilgili temel kavramları bilir ve tanımlar.
2 Beslenmenin sağlık için önemini bilir, besin gruplarını, sağlıklı beslenme tabağını tanımlar.
3 Besin öğelerini (makro ve mikro besin ögeleri), bedendeki işlevlerini, kaynaklarını ve yetersizliğinde görülen hastalıkları bilir.
4 Enerji metabolizmasını bilir ve bireylerde ve sporcularda kullanılan enerji metabolizmalarını tanımlar
5 Bireylerde ve sporcularda su metabolizması ve hidrasyonun önemini bilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Beslenme ve sağlık ilişkisi; besleyici ve sağlıklı bir diyetin bileşenleri; karbonhidratlar ve beslenmedeki önemi; yağlar ve beslenmedeki önemi; proteinler ve beslenmedeki önemi; vitaminler, mineraller ve beslenmedeki önemi; bazı metabolik hastalıkların beslenme ile ilişkisinin kavranması, bireylerde ve sporcularda enerji harcaması ve hidrasyonun önemi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Sağlıklı Beslenmenin Temelleri
2 Yeterli ve Dengeli Beslenmede Temel Kavramlar: Besin Ögeleri & Besin Grupları
3 Karbonhidratlar
4 Lipitler
5 Proteinler
6 Enerji Metabolizması-Sporcularda Enerji Sistemleri
7 Mineraller
8 Vitaminler
9 Ara Sınav
10 Su Dengesi ve Sporcularda Hidrasyon
11 Şişmanlık ve Metabolik Sendrom
12 Diyabet ve Beslenme
13 Kardiyovasküler Hastalıklar, Hipertansiyon ve Beslenme
14 Nörolojik Hastalıklarda beslenme

1. Baysal, A. (2011) Beslenme (13. baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayıncılık. 2. McGuire, M., Beerman, KA. (2011). Nutritional Sciences (2nd Edition). Belmont:Wasdsworth Cengage Learning. 3. Türkiye Beslenme Rehberi. (2023). Sağlık Bakanlığı, Ankara. 4. Mahan, L.K.,Escott-Stump, S., Raymond, J. (2011) Krause's Food&theNutritionCareProcess (13.baskı). Washington: Elseiver. 5. Brown, AC. (2011). Understanding food: Principles and prepation (4th). Belmont:Wasdsworth Cengage Learning.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 74

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
ÖÇ 1 1 1 1 3 1 1 1 1 1
ÖÇ 2 1 1 1 2 1 1 1 1 1
ÖÇ 3 1 2 1 4 2 1 1 1 1
ÖÇ 4 1 2 1 5 3 1 1 1 1
ÖÇ 5 1 2 1 5 2 1 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek