Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
2803002142020 | BESLENME | Ders | 2 | 4 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü öğrencilerinin sağlıklı beslenme ile ilgili kavramları bilmesi, besin ögelerinin öğrenilmesi ve bu besin ögelerinin yaşam için öneminin bilinmesi, yeterli ve dengeli beslenme ile ilgili farkındalık oluşturabilmesi ve beslenme ilintili hastalıklar hakkında bilgi sahibi olmasıdır
Doç. Dr. Reci MESERİ Dr. Öğr. Üyesi Murat URHAN
1 | Sağlıklı beslenme ilgili temel kavramları bilir ve tanımlar. |
2 | Beslenmenin sağlık için önemini bilir, besin gruplarını, sağlıklı beslenme tabağını tanımlar. |
3 | Besin öğelerini (makro ve mikro besin ögeleri), bedendeki işlevlerini, kaynaklarını ve yetersizliğinde görülen hastalıkları bilir. |
4 | Enerji metabolizmasını bilir ve bireylerde ve sporcularda kullanılan enerji metabolizmalarını tanımlar |
5 | Bireylerde ve sporcularda su metabolizması ve hidrasyonun önemini bilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Beslenme ve sağlık ilişkisi; besleyici ve sağlıklı bir diyetin bileşenleri; karbonhidratlar ve beslenmedeki önemi; yağlar ve beslenmedeki önemi; proteinler ve beslenmedeki önemi; vitaminler, mineraller ve beslenmedeki önemi; bazı metabolik hastalıkların beslenme ile ilişkisinin kavranması, bireylerde ve sporcularda enerji harcaması ve hidrasyonun önemi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sağlıklı Beslenmenin Temelleri | ||
2 | Yeterli ve Dengeli Beslenmede Temel Kavramlar: Besin Ögeleri & Besin Grupları | ||
3 | Karbonhidratlar | ||
4 | Lipitler | ||
5 | Proteinler | ||
6 | Enerji Metabolizması-Sporcularda Enerji Sistemleri | ||
7 | Mineraller | ||
8 | Vitaminler | ||
9 | Ara Sınav | ||
10 | Su Dengesi ve Sporcularda Hidrasyon | ||
11 | Şişmanlık ve Metabolik Sendrom | ||
12 | Diyabet ve Beslenme | ||
13 | Kardiyovasküler Hastalıklar, Hipertansiyon ve Beslenme | ||
14 | Nörolojik Hastalıklarda beslenme |
1. Baysal, A. (2011) Beslenme (13. baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayıncılık. 2. McGuire, M., Beerman, KA. (2011). Nutritional Sciences (2nd Edition). Belmont:Wasdsworth Cengage Learning. 3. Türkiye Beslenme Rehberi. (2023). Sağlık Bakanlığı, Ankara. 4. Mahan, L.K.,Escott-Stump, S., Raymond, J. (2011) Krause's Food&theNutritionCareProcess (13.baskı). Washington: Elseiver. 5. Brown, AC. (2011). Understanding food: Principles and prepation (4th). Belmont:Wasdsworth Cengage Learning.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 74 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 1 | 2 | 1 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 1 | 2 | 1 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 1 | 2 | 1 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |