Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
2803004032020 | FİZYOTERAPİDE KLİNİK PROBLEM ÇÖZME I | Ders | 4 | 7 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Fizyoterapistlerin klinik çalışmaları sırasında sık karşılaştıkları nörolojik, pediatrik ve ampute vakalarda; bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problemleri tanımlama becerisi ve uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını kanıta dayalı bilimsel veriler ışığında belirlenmesine katkıda bulunmak ve öğrencilerin tedavi yaklaşımlarını etkileyen kişisel ve çevresel faktörleri sınıf içi ortamda tartışmasını sağlayarak hasta merkezli klinik problem çözme becerilerini geliştirmektir.
Doç Dr Serkan BAKIRHAN
1 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili temel kavram ve terminolojiye ait terimleri öğrenir ve alan ile ilgili çalışma, araştırma ve uygulamalarda bunları yerinde kullanabilir. |
2 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. |
3 | Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir. |
4 | Bireye özgü fizyoterapi programını planlar. |
5 | Bireye ve hastalığa özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini uygular. |
6 | Meslekle ilgili yaşam boyu öğrenme becerisine sahiptir. |
7 | Değerlendirme ve tedavi verilerinin kaydını tutar ve arşivler. |
8 | Mesleki gelişmeleri takip edebilmek için yabancı dili etkin kullanabilir. |
9 | Mesleği ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konularını bilir ve uygular. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Vakayla ilgili öğrencilerin ve danışmanların hazırlığı, grup çalışması ile vakanın klinikte değerlendirilmesi, biopsikososyal modele dayalı problem listesinin oluşturulması ve kanıta dayalı verilerle oluşturulan tedavi yaklaşımlarının sınıf içi ortamda tartışmaya açılması.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu | ||
2 | Biyopsikososyal model | ||
3 | Kanıta dayalı uygulama | ||
4 | Vakaların belirlenmesi ve gruplara bildirilmesi | ||
5 | Vakaların gruplar tarafından danışmanlar eşliğinde değerlendirilmesi | ||
6 | Sınıf içi ortamda vakaların değerlendirme sonuçlarının sunulması | ||
7 | Bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problem listesinin oluşturulması, kişisel ve çevresel faktörlerin belirlenmesi | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerinin sunulması | ||
10 | Vakayı temel alan fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarının sunulması | ||
11 | Vakayla ilgili sınıf için tartışma ve oluşturulan klinik soruların belirlenmesi | ||
12 | Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi | ||
13 | İlgili literatür örneklerinin sunumu | ||
14 | Genel tartışma | ||
15 | FİNAL |
Vakalarla ilişkili güncel literatür
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Rapor Sunma | 1 | 40 |
Proje Sunma | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 77 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 4 | ||||||||
ÖÇ 2 | 4 | ||||||||
ÖÇ 3 | 4 | ||||||||
ÖÇ 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 6 | 4 | ||||||||
ÖÇ 7 | 4 | ||||||||
ÖÇ 8 | 5 | ||||||||
ÖÇ 9 | 5 |