GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
2803004032020 FİZYOTERAPİDE KLİNİK PROBLEM ÇÖZME I Ders 4 7 3,00

Lisans


Türkçe


Fizyoterapistlerin klinik çalışmaları sırasında sık karşılaştıkları nörolojik, pediatrik ve ampute vakalarda; bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problemleri tanımlama becerisi ve uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını kanıta dayalı bilimsel veriler ışığında belirlenmesine katkıda bulunmak ve öğrencilerin tedavi yaklaşımlarını etkileyen kişisel ve çevresel faktörleri sınıf içi ortamda tartışmasını sağlayarak hasta merkezli klinik problem çözme becerilerini geliştirmektir.


Doç Dr Serkan BAKIRHAN


1 Öğrenci, Nörolojik hastalıklarda fizyoterapi yönünden değerlendirme ve tedavi programı planlayabilir.
2 Öğrenci, ortopedik hastalıklarda fizyoterapi yönünden değerlendirme ve tedavi programı planlayabilir.
3 Öğrenci, pediatrik hastalıklarda fizyoterapi yönünden değerlendirme ve tedavi programı planlayabilir.
4 Öğrenci, kardiopulmoner hastalıklarda fizyoterapi yönünden değerlendirme ve tedavi programı planlayabilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Vakayla ilgili öğrencilerin ve danışmanların hazırlığı, grup çalışması ile vakanın klinikte değerlendirilmesi, biopsikososyal modele dayalı problem listesinin oluşturulması ve kanıta dayalı verilerle oluşturulan tedavi yaklaşımlarının sınıf içi ortamda tartışmaya açılması....


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu
2 Biyopsikososyal model
3 Kanıta dayalı uygulama
4 Vakaların belirlenmesi ve gruplara bildirilmesi
5 Vakaların gruplar tarafından danışmanlar eşliğinde değerlendirilmesi
6 Sınıf içi ortamda vakaların değerlendirme sonuçlarının sunulması
7 Bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problem listesinin oluşturulması, kişisel ve çevresel faktörlerin belirlenmesi
8 Ara Sınav
9 Kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerinin sunulması
10 Vakayı temel alan fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarının sunulması
11 Vakayla ilgili sınıf için tartışma ve oluşturulan klinik soruların belirlenmesi
12 Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi
13 İlgili literatür örneklerinin sunumu
14 Genel tartışma
15 FİNAL

Vakalarla ilişkili güncel literatür



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Sunma 1 40
Proje Sunma 1 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 5 5
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 5 2 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 2 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 5 25
Toplam İş Yükü (saat) 77

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek