Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
2803004032020 | FİZYOTERAPİDE KLİNİK PROBLEM ÇÖZME I | Ders | 4 | 7 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Fizyoterapistlerin klinik çalışmaları sırasında sık karşılaştıkları nörolojik, pediatrik ve ampute vakalarda; bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problemleri tanımlama becerisi ve uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını kanıta dayalı bilimsel veriler ışığında belirlenmesine katkıda bulunmak ve öğrencilerin tedavi yaklaşımlarını etkileyen kişisel ve çevresel faktörleri sınıf içi ortamda tartışmasını sağlayarak hasta merkezli klinik problem çözme becerilerini geliştirmektir.
Doç Dr Serkan BAKIRHAN
1 | Öğrenci, Nörolojik hastalıklarda fizyoterapi yönünden değerlendirme ve tedavi programı planlayabilir. |
2 | Öğrenci, ortopedik hastalıklarda fizyoterapi yönünden değerlendirme ve tedavi programı planlayabilir. |
3 | Öğrenci, pediatrik hastalıklarda fizyoterapi yönünden değerlendirme ve tedavi programı planlayabilir. |
4 | Öğrenci, kardiopulmoner hastalıklarda fizyoterapi yönünden değerlendirme ve tedavi programı planlayabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Vakayla ilgili öğrencilerin ve danışmanların hazırlığı, grup çalışması ile vakanın klinikte değerlendirilmesi, biopsikososyal modele dayalı problem listesinin oluşturulması ve kanıta dayalı verilerle oluşturulan tedavi yaklaşımlarının sınıf içi ortamda tartışmaya açılması....
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu | ||
2 | Biyopsikososyal model | ||
3 | Kanıta dayalı uygulama | ||
4 | Vakaların belirlenmesi ve gruplara bildirilmesi | ||
5 | Vakaların gruplar tarafından danışmanlar eşliğinde değerlendirilmesi | ||
6 | Sınıf içi ortamda vakaların değerlendirme sonuçlarının sunulması | ||
7 | Bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problem listesinin oluşturulması, kişisel ve çevresel faktörlerin belirlenmesi | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerinin sunulması | ||
10 | Vakayı temel alan fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarının sunulması | ||
11 | Vakayla ilgili sınıf için tartışma ve oluşturulan klinik soruların belirlenmesi | ||
12 | Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi | ||
13 | İlgili literatür örneklerinin sunumu | ||
14 | Genel tartışma | ||
15 | FİNAL |
Vakalarla ilişkili güncel literatür
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Rapor Sunma | 1 | 40 |
Proje Sunma | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 77 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | |||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||
ÖÇ 4 |