Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
2803003172022 | BEL-BOYUN SAĞLIĞI | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Bel ve boyun sağlığının kavranmasını sağlamak, düzgün postür ve vücut mekaniklerinin doğru kullanımını incelemek ve bu uygulamaların günlük yaşama yansıtılmasını sağlamak
Dr.Öğr.Üyesi Nuray ELİBOL
1 | Bel boyun sağlığını açıklar. |
2 | Omurga anatomisi ve biyomekaniğini kavrar. |
3 | Bel ve boyun ağrılarının temel nedenlerini tanımlar. |
4 | Düzgün postürü tanımlar ve aktiviteler sırasında düzgün postürün devamının sağlanabilmesi için gerekli yöntemleri kavrar ve uygular. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bel ve boyun sağlığı, omurga anatomisi, düzgün postür ve aktiviteler sırasında düzgün postürün korunması
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Bel, boyun sağlığı | ||
2 | Omurganın anatomisi ve fonksiyonu | ||
3 | Omurganın biyomekanik özellikleri | ||
4 | Bel, boyun ağrılarının temel nedenleri | ||
5 | Düzgün postür nedir? | ||
6 | Vücut mekaniklerinin doğru kullanımı | ||
7 | Ara sınav | ||
8 | Bel, boyun koruma teknikleri | ||
9 | Bel, boyun sağlığı için performans alanlarında denge | ||
10 | Günlük yaşam aktiviteleri sırasında doğru ve yanlış hareketler | ||
11 | Çalışma ve dinlenme sırasında düzgün postür | ||
12 | Pratik uygulama | ||
13 | Bel ve boyun sağlığının korunmasında ergonomi. | ||
14 | Bel ve boyun sağlığı ve yaşam stili değişiklikleri | ||
15 | Final sınavı |
1-Lissa Morone, Overcoming Back and Neck Pain: A Proven Program for Recovery and Prevention, Harvest House Publishers, 2008 2- Mary Bond, The New Rules of Posture: How to Sit, Stand, and Move in the Modern World Healing Arts Press 2006 3- Gregory Cramer, Basic and Clinical Anatomy of the Spine, Spinal Cord, and ANS, Mosby; 2 edition 2005 4- Gavriel Salvendy, Handbook of Human Factors and Ergonomics , Wiley; 3 edition, 2006
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 13 | 2 | 26 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 1 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 3 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 47 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |