GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TBS222 VİYOLONSEL IV Seçmeli Ders Grubu 2 4 8,00

Lisans


Türkçe


Viyolonsel çalgısı üzerinde geleneksel Türk müziğine ilişkin ögeleri uygulama


Doç.Dr. S.Bahadır TUTU- Öğr. Gör. Seher ERKAN


1 Hicaz makamının çalgı üzerindeki uygun pozisyonları üzerine etütleri seslendirme becerisi
2 Hicaz,Hüseyni ve Nihavend makamında seyir çalışmaları
3 Aksak semai usulünde eserleri seslendirme becerisi
4 Saz semai formunda, Hüseyni ve Rast makamında saz semailerini seslendirme becerisi

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Yarı yıl içindeki makamlar ve türlerde eser seslendirme


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Hicaz makamı dizi çalışması Örnek eser üzerinde pozisyon uygulama Hicaz Peşrev – Veli Dede
2 Örnek eser üzerinde transpoze ve geleneksel seslendirme becerisini geliştirme Hicaz Peşrev – Veli Dede
3 Hicaz Seyir Çalışması ve Hicaz Peşrev ezber çalışması Öğretim üyesi ile dinleme ve izleme yöntemiyle karşılıklı çalışma
4 8/8,(düyek) ve 5/8 (Türk aksağı) usullerde örnek eser seslendirme Emeli Meyli Vefa – Şevki Bey Ey Çerhi Sitemger – Aziz Efendi Bir Gönül Vardı Bende – S.Ergintuğ Asude Fikrim Avarelendi – H.Yusuf Efendi
5 Hüseyni makamı dizi çalışması Örnek eser üzerinde pozisyon uygulama Hüseyni Peşrev – Lavtacı Andon
6 Quiz 1 Quiz 1
7 Örnek eser üzerinde transpoze ve geleneksel seslendirme becerisini geliştirme Hüseyni Sazsemai – Lavtacı Andon
8 Muhayyer makamı dizi ve Muhayyer Sazsemai (Tanburi Cemil Bey) Örnek eser üzerinde transpoze ve geleneksel seslendirme becerisini geliştirme Muhayyer Sazsemai ezber çalışması
9 Hicaz makamı dizi çalışması Örnek eser üzerinde pozisyon uygulama Örnek eser üzerinde transpoze ve geleneksel seslendirme becerisini geliştirme
10 Örnek eser üzerinde transpoze ve geleneksel seslendirme becerisini geliştirme Rast Sazsemai (Benli Hasan Ağa)
11 Örnek eser üzerinde transpoze ve geleneksel seslendirme becerisini geliştirme Öğretim elemanı ile karşılıklı çalışma
12 Quiz 2 Quiz 2
13 Nihavend makamı dizi çalışması Örnek eser üzerinde pozisyon uygulama Nihavent Saz Eseri – Hasip Dede
14 Nihavend etüt (7 b) Öğretim elemanı ile karşılıklı çalışma
15 final sınavı final sınavı
16 FİNAL

S. B. Tutu, 40 Makamsal Etüt, Ege Üniversitesi, İzmir, 2014. Konservatuvar Nota Arşivi


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Gözlem 13 2 26
Bireysel Çalışma 14 12 168
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 8 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 8 8
Toplam İş Yükü (saat) 240

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek