GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TBS224 KLARNET IV Seçmeli Ders Grubu 2 4 8,00

Lisans


Türkçe


Gülizar, Gerdaniye, Hicaz, Hicaz Humayun, Hicaz Uzzal, Zirgüleli Hicaz, Şehnaz, Şehnaz Buselik , Basit ve Zirgüleli Suzinak makamlarının ve bu makamla alakalı eserlerin öğrenciye öğretilerek doğru bir icra becerisinin öğrenciye kazandırılmasını sağlamak


Aykut UÇAKÇI


1 Klarnet üzerinde Lisans II Müfredatında öğretilen makamların öğrenci tarafından icra edilmesini sağlamak
2 Klarnet üzerinde öğretilen bu eserlerin, klarnet hakimiyetine katkı sağlamasını ve öğrencinin bu eserleri klarnet üzerinde doğru bir şekilde yorumlayıp icra edebilme kabiliyetini kazandırmak
3 Öğrenciye makam-seyir ilişkisini kavratıp, öğrendiği makamlarla ilgili seyir yapabilme becerisini geliştirmek
4 Öğrencinin öğrendiği makamlarla alakalı işitsel etkiyi klarnet üzerinde göstererek aynı etkiyi icra sırasında dinleyiciye hissettirebilmesini sağlamak
5 Çarpma, glissando, vibrato gibi tavır oluşturmaya yönelik hareketleri uygulayabilme

Birinci Öğretim


LİSANS II Müfredatında öğretilen makamların klarnet üzerinde icrasının öğrenciye yaptırılması ve bu makamla ilgili eserlerin öğrenci tarafından klarnetle seslendirilmesinin sağlanması.


[Yok]



Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Gülizar makamının öğrenciye aktarılması ve bu makamın klarnet üzerinde icra edilmesini sağlamak. Gülizar makamıyla alakalı eserlerin incelenmesi ve makamın seyir özelliklerinin öğrenciye aktarılmasının sağlanıp, klarnet ile Gülizar makamının icra edilmesini sağlamak
2 Gülizar makamıyla alakalı eserlerin öğrenci tarafından icra edilmesinin sağlanması
3 Gerdaniye makamının öğrenciye aktarılması ve bu makamın klarnet üzerinde icra edilmesini sağlamak. Gerdaniye makamıyla alakalı eserlerin incelenmesi ve makamın seyir özelliklerinin öğrenciye aktarılmasının sağlanıp, klarnet ile Gülizar makamının icra edilmesini sağlamak
4 Gerdaniye makamıyla alakalı eserlerin öğrenci tarafından icra edilmesinin sağlanması
5 Hicaz Ailesinin öğrenciye aktarılması ve bu ailenin klarnet icrasının gösterilmesi Hicaz ailesine ait olan makamların öğrenciye öğretilmesi ve öğrencinin bu makamlarla alakalı taksim yeteneğinin pekişmesini sağlamak
6 Hicaz Humayun, Hicaz, Hicaz Uzzal ve Zirgüleli Hicaz makamlarının seyir özelliklerinin incelenmesi ARA SINAV
7 Hicaz Humayun makamıyla ilgili eserlerin incelenmesi ve klarnetle icra edilmesinin sağlanması Hicaz Makamıyla ilgili eserlerin incelenmesi ve klarnetle icra edilmesinin sağlanması
8 Hicaz Uzzal makamıyla ilgili eserlerin incelenmesi ve klarnetle icra edilmesinin sağlanması Zorunlu Eser; Hicaz Saz Semai (Refik Talat Alpman) Hicaz Mandıra (Lavtacı Andon), Hicaz Peşrev (Refik Fersan) Zirgüleli Hicaz makamıyla ilgili eserlerin incelenmesi ve klarnetle icra edilmesinin sağlanması
9 Şehnaz ve Şehnaz-Buselik makamının anlatılması, öğretilmesi ve öğrencinin bu makamla alakalı taksim yeteneğinin pekiştirilmesi Şehnaz Makamıyla alakalı eserlerin incelenmesi ve klarnetle icra edilmesinin sağlanması
10 Şehnaz Makamıyla alakalı eserlerin incelenmesi ve klarnetle icra edilmesinin sağlanması Zorunlu ESER; Şehnaz Longa (Santuri Ethem Efendi) Şehnaz Buselik makamıyla alakalı eserlerin incelenmesi ve klarnetle icra edilmesinin sağlanması
11 Basit ve Zirgüleli Suzinak makamıyla alakalı eserlerin incelenmesi makamın öğrenciye anlatılması ve bu makamlarla alakalı taksim becerisinin öğrenciye kazandırılması Basit Suzinak makamıyla alakalı eserlerin öğrenci tarafından icra edilmesi
12 Zirgüleli Suzinak makamıyla alakalı eserlerin öğrenci tarafından icra edilmesi
13 Lisans 2 2. Dönem Müfredatında öğrenilen eserlerin 4 Ses üzerinden icrasının
14 Lisans 2 2. Dönem Müfredatında öğrenilen eserlerin 4 Ses üzerinden icrasının sağlanması
15 Lisans 2 2. Dönem Müfredatında öğrenilen makamların tekrar edilmesi Lisans 2 2. Dönem Müfredatında öğrenilen makamlara ait eserlerin tekrar edilmesi
16 Final

Aykut Uçakçı Klarnet Ders Notları Klanet Lisans II Repertuvar Kitabı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Performans 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 4 56
Uygulama/Pratik 14 4 56
Bireysel Çalışma 14 8 112
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 4 4
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 235

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 4
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek