Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TBO217 | MESLEKİ İNGİLİZCE I | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı, temel müzik kavramlarının; müziğe ilişkin terimler, tanımlar ve adlandırmaların uluslararası alanda, özellikle İngilizcedeki karşılıklarının öğretilmesi ve yerinde kullanımının sağlanmasıdır.
Arş. Gör. Dr. Hande DEVRİM KÜÇÜKEBE
1 | Temel Müzik Solfej ve Kuramı dersinde öğrenilen temel müzik kavramlarının İngilizcedeki karşılıklarını bilme. |
2 | Temel müzik kavramlarını kullanarak kendini İngilizce olarak ifade edebilme. |
3 | Temel müzik terimleri kullanılarak yazılmış İngilizce metinleri analiz edebilme. |
4 | Müzik ile ilgili uluslararası alandaki yayınları takip edebilme ve değerlendirebilme. |
5 | Uluslararası alanda mesleki iletişim kurabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ders, aralıklar, diziler, ritim kalıpları, çalgılar ve nüans terimleri gibi temel kavramların İngilizcedeki karşılıklarını kavramaya ve onların kullanıldığı metinleri anlamaya yönelik kelime, cümle ve paragraf çalışmalarını kapsamaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Mesleki İngilizce Dersinin kapsam, amaç ve hedeflerinin tanıtılması. | Öğretim elemanının sunumu | ||
2 | Nota bilgisi | Nota isimleri, değerleri ve yazımı ile ilgili terimlerin İngilizce karşılıkları çalışılır. | ||
3 | Nota bilgisi. | Nota isimleri, değerleri ve yazımı ile ilgili terimlerin İngilizce karşılıkları | ||
4 | Aralık bilgisi. | Aralıklarla ilgili terimlerin İngilizce karşılıkları çalışılır. | ||
5 | Tonalite. | Tonalite ve diziler ile ilgili terimlerin İngilizce karşılıkları çalışılır. | ||
6 | Tonalite. | Tonalite ve diziler ile ilgili terimlerin İngilizce karşılıkları | ||
7 | Ritim | Ritim kalıpları ile ilgili terimlerin İngilizce karşılıkları çalışılır. | ||
8 | Ara Sınav | |||
9 | Tempo ve gürlük terimleri. | Hız ve gürlük terimlerinin uluslararası alandaki karşılıkları çalışılır. | ||
10 | Nota çalışmaları. | Jingle Bells adlı parçanın notası analiz edilir. | ||
11 | Çalgıların bölümleri | Çalgıların bölümlerinin İngilizce olarak çalışılması. | ||
12 | Orkestra ve orkestra çalgılarının İngilizce olarak tanıtılması | Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları | ||
13 | Orkestra ve orkestra çalgıları | Orkestra ve orkestra çalgılarının İngilizce olarak tanıtılması | ||
14 | Orkestra Çalgıları | Çalgılar hakkında soru cevap çalışmaları yapılır. | ||
15 | Sözlük çalışması | İngilizce müzik terimleri sözlüğünden maddelerin analizi | ||
16 | Final sınavı |
Adler, Samuel (1997) Sight Singing. London: W.W. Norton Company Appel, Willy (1950) Harvard Dictionary of Music. Cambridge: Harvard University Press. The New Grove Dictionary of Music and Musicians. United States: Oxford University Press. Öğretim elemanınca hazırlanan ders notları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Ev Ödevi | 2 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Seminer | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Performans | 1 | 1 | 1 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | |||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |