GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TBS316 KANUN VI Seçmeli Ders Grubu 3 6 8,00

Lisans


Türkçe


Geleneksel Türk Sanat Müziği'ndeki makam bilgisini geliştirerek, makamsal geçkiler yapabilme becerisi oluşturma, taksim yeteneğini geliştirebilme ve çalgısal repertuvar oluşturabilmek


M. Beste Aydın- Ergün Karadağ- Halil Altınköprü


1 Geleneksel Türk Sanat Müziği sözel ve çalgısal repertuvarında bulunan eserleri türün ve geleneğin gerektirdiği gibi çalabilme.
2 Kanun çalgısı alanında edindiği bilgi ve becerisini çalgının öğretiminde de kullanabilme becerisi kazanma.
3 Mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle Kanun'un Geleneksel Türk Sanat Müziği'ndeki icrasını ulusal ve uluslararası etkinliklerde sergileme becerisi kazanmak.
4 Eşlik ve birlikte çalmada gerekli bilgi ve birikimini mesleki görgü ve etik kurallar içinde sunabilmek.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Eserlerin bir tam dörtlü aşağıdan çalınması, köprüsel geçki çalışmaları, taksim ve çalgısal repertuvar oluşturma.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Makamlar arasında yakın ve uzak geçki çalışmaları. Çalgı repertuvarı: Çalgısal eserler. Öğrencinin bildiği makamlar arasında yakın ve uzak geçkiler. Şedaraban Peşrev/ Tanburi Cemil Bey, Şedaraban Saz Semai/ Tanburi Cemil Bey (zorunlu eser- ezber) adlı eserler.
2 Çalgı repertuvarı: Çalgısal eserler. Hicazkar Peşrev/ Tanburi Cemil Bey, Hicazkar Sazsemai/ Tanburi Cemil Bey, Şedaraban Saz Semai/ Tanburi Cemil Bey (zorunlu eser- ezber) adlı eserler.
3 Çalgı repertuvarı: Çalgısal eserler. Kürdilihicazkar Peşrev/ Tanburi Cemil Bey, Hicazkar Saz Semai/ Kemal Niyazi Seyhun (zorunlu eser- ezber) adlı eserler.
4 Çalgı repertuvarı: Çalgısal eser. Hicazkar Saz Semai/ Kemal Niyazi Seyhun (zorunlu eser- ezber) adlı eser.
5 Çalgı repertuvarı: Çalgısal eser. Kürdilihicazkar Peşrev/ Kemençeci Vasilaki (zorunlu eser- ezber) adlı eser.
6 Çalgı repertuvarı: Çalgısal eser, quiz I. Kürdilihicazkar Peşrev/ Kemençeci Vasilaki (zorunlu eser- ezber) adlı eser ve Quiz I için: Şedaraban Peşrev/ Tanburi Cemil Bey, Şedaraban Saz Semai/ Tanburi Cemil Bey (zorunlu eser- ezber), Hicazkar Peşrev/ Tanburi Cemil Bey, Hicazkar Sazsemai/ Tanburi Cemil Bey, Kürdilihicazkar Peşrev/ Tanburi Cemil Bey.
7 Çalgı repertuvarı: Çalgısal eser. Kürdilihicazkar Sazsemai/ Kemani Tatyos Efendi (zorunlu eser- ezber) adlı eser.
8 Çalgı repertuvarı: Çalgısal eser. Kürdilihicazkar Sazsemai/ Kemani Tatyos Efendi (zorunlu eser- ezber) adlı eser.
9 Çalgı repertuvarı: Çalgısal eser. Kürdilihicazkar Longa/ Kemani Sebuh (zorunlu eser- ezber) adlı eser.
10 Çalgı repertuvarı: Çalgısal eser. Kürdilihicazkar Longa/ Kemani Sebuh (zorunlu eser- ezber) adlı eser.
11 Çalgı repertuvarı: Çalgısal eser. Kürdilihicazkar Saz Semai/ Reşat Aysu adlı eser.
12 Çalgı repertuvarı: Çalgısal eser, Quiz I Kürdilihicazkar Sazsemai/ Reşat Aysu adlı eser ve Quiz II için: Hicazkar Saz Semai/ Kemal Niyazi Seyhun (zorunlu eser- ezber), Kürdilihicazkar Saz Semai/ Kemani Tatyos Efendi (zorunlu eser- ezber), Kürdilihicazkar Longa/ Kemani Sebuh (zorunlu eser- ezber).
13 Taksim türü , Geçki ve Taksim çalışmaları. Tanım, yöntem, taksim türleri: "Kaynak: Onur Akdoğu, Taksim nedir, nasıl yapılır?"" Öğrencinin bildiği makamlar arasında yakın, uzak geçkiler ve taksim örnekleri.
14 Final için: Zorunlu eserlerin genel tekrarı. (ezber) Kürdilihicazkar Peşrev/ Kemençeci Vasilaki (zorunlu eser- ezber), Şedaraban Saz Semai/ Tanburi Cemil Bey (zorunlu eser- ezber), Hicazkar Saz Semai/ Kemal Niyazi Seyhun (zorunlu eser- ezber), Kürdilihicazkar Saz Semai/ Kemani Tatyos Efendi (zorunlu eser- ezber), Kürdilihicazkar Longa/ Kemani Sebuh (zorunlu eser- ezber).
15 Final için dönem içerisindeki eserlerin genel tekrarı. (zorunu olmayan eserler) Şedaraban Peşrev/ Tanburi Cemil Bey, Hicazkar Peşrev/ Tanburi Cemil Bey, Hicazkar Sazsemai/ Tanburi Cemil Bey, Kürdilihicazkar Peşrev/ Tanburi Cemil Bey, Kürdilihicazkar Saz Semai/ Reşat Aysu adlı eserler.
16 Final: Dönem içindeki tüm eserler. Şedaraban Peşrev/ Tanburi Cemil Bey, Hicazkar Peşrev/ Tanburi Cemil Bey, Hicazkar Sazsemai/ Tanburi Cemil Bey, Kürdilihicazkar Peşrev/ Tanburi Cemil Bey, Kürdilihicazkar Saz Semai/ Reşat Aysu, Kürdilihicazkar Peşrev/ Kemençeci Vasilaki (zorunlu eser- ezber), Şedaraban Saz Semai/ Tanburi Cemil Bey (zorunlu eser- ezber), Hicazkar Saz Semai/ Kemal Niyazi Seyhun (zorunlu eser- ezber), Kürdilihicazkar Saz Semai/ Kemani Tatyos Efendi (zorunlu eser- ezber) ve Kürdilihicazkar Longa/ Kemani Sebuh (zorunlu eser- ezber) adlı eserler.

M. Beste AYDIN, Kanun Metodu. Kanun Metodu, Kanun, mızrap, yüzükler, akort anahtarı ve akort aleti. Yazılmış diğer Kanun metotları ve gelinen seviyeye uygun Türk Müziği eserleri içinde çalgısal ve sözel eserlerden oluşan repertuvar. Onur AKDOĞU, Taksim Nedir? Nasıl Yapılır?. Halil ALTINKÖPRÜ, Geleneksel Türk Sanat Müziği'nde Makam Geçkileri.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 2 1 2
Derse Katılım 14 2 28
Uygulama/Pratik 14 2 28
Gözlem 14 2 28
Gösterme 14 1 14
Bireysel Çalışma 14 2 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 5 25
Performans 14 1 14
Quiz için Bireysel Çalışma 4 4 16
Ev Ödevi 14 4 56
Toplam İş Yükü (saat) 240

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 3 4 4 4
ÖÇ 2 3 4 5 4 3 5 4
ÖÇ 3 4 4 4 4 3 5 5 4
ÖÇ 4 3 3 3 5 3 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek