Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TBS320 | KEMENÇE VI | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 8,00 |
Lisans
Türkçe
Kemençe çalgısının metodik ve geleneksel yaklaşım yöntemleri kullanılarak öğretilmesi
Doç. Dr. Beril ÇAKMAKOĞLU
1 | İlgili makamdaki eserlerin icrasını yapabilme |
2 | Taksim, transpoze olgularını uygulayabilme |
3 | Makamsal geçki olgusunu kavrayıp uygulayabilme |
4 | Tavır ve üslup oluşturmaya yönelik çalışmaları uygulayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Makamsal icra çalışmaları, makam geçkisi çalışmaları, taksim çalışmaları, çarpma/ glissando/vibrato uygulamaları
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Hisar Buselik Peşrev (Muallim İsmail Hakkı) Örnek eser üzerinde geleneksel icra becerisini geliştirme | Hisar Buselik Saz Semai (Muallim İsmail Hakkı) Örnek eser üzerinde geleneksel icra becerisini geliştirme | ||
2 | Makam geçkisi çalışmaları | Makam geçkisi çalışmaları | ||
3 | Suzidil Peşrev (Tanburi Ali Efendi) Örnek eser üzerinde geleneksel icra becerisini geliştirme | Suzidil Saz Semai (Udi Sedat Öztoprak) Örnek eser üzerinde geleneksel icra becerisini geliştirme | ||
4 | Transpoze uygulamaları | Segah Peşrev (Neyzen Yusuf Paşa) (Zorunlu Eser) Ezber Çalışması | ||
5 | Segah Peşrev (Neyzen Yusuf Paşa) (Zorunlu Eser) Ezber Çalışması | Segah Saz Semai (Nayi Osman Dede) | ||
6 | Ara Sınav I Zorunlu eserlerin dinlenilmesi ve değerlendirilmesi | Örnek eserler üzerinde çarpma, glissando ve vibrato uygulamaları | ||
7 | Müstear Peşrev ( Kemençeci Nikolaki) Örnek eser üzerinde geleneksel icra becerisini geliştirme | Taksim çalışması | ||
8 | Hüzzam Peşrev (Seyfettin Osmanoğlu) Örnek eser üzerinde geleneksel icra becerisini geliştirme | Hüzzam Saz Semai (Udi Nevres Bey) (Zorunlu Eser) Ezber Çalışması | ||
9 | Hüzzam Saz Semai (Udi Nevres Bey) (Zorunlu Eser) Ezber Çalışması | Sazkar Peşrev (Kantemiroğlu) Örnek eser üzerinde geleneksel icra becerisini geliştirme | ||
10 | Sazkar Saz Semai (Ferit Sıdal) Örnek eser üzerinde geleneksel icra becerisini geliştirme | Hicazkar Peşrev (Tanburi Cemil Bey) Örnek eser üzerinde geleneksel icra becerisini geliştirme | ||
11 | Taksim çalışması | Taksim çalışması | ||
12 | Ara Sınav II Zorunlu eserlerin dinlenilmesi ve değerlendirilmesi | Hicazkar Saz Semai (Kemal Niyazi Seyhun) (Zorunlu Eser) Ezber Çalışması | ||
13 | Hicazkar Saz Semai (Kemal Niyazi Seyhun) (Zorunlu Eser) Ezber Çalışması | Kürdilihicazkar Peşrev (Kemençeci Vasilaki) (Zorunlu Eser) Ezber Çalışması | ||
14 | Kürdilihicazkar Saz Semai (Kemani Tatyos Efendi)(Zorunlu Eser) Ezber Çalışması | Kürdilihicazkar Saz Semai (Kemani Tatyos Efendi) (Zorunlu Eser) Ezber Çalışması | ||
15 | Kürdilihicazkar Longa (Kemani Sebuh) (Zorunlu Eser) Ezber Çalışması | (Kürdilihicazkar Longa (Kemani Sebuh) Zorunlu Eser) Ezber Çalışması | ||
16 | Final Sınavı | Final Sınavı |
Kemençe Ders Notları Vı, Trt Nota Arşivi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Gözlem | 10 | 4 | 40 |
Gösterme | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 4 | 32 |
Performans | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 240 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |