Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TBS338 | REPERTUVAR IV | Ders | 3 | 6 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; Geleneksel Türk Sanat Müziğinde bestelenmiş eserleri tüm özellikleri dikkate alınarak seslendirmek.
Dr. Öğretim Üyesi Özgen Küçükgökçe – Dr. Barış Doğan
1 | Geleneksel Türk Sanat Müziği alanında bestelenmiş eserlerde icra tekniklerinin genel olarak öğrenimi. |
2 | Geleneksel Türk Sanat Müziği türlerini tanıma, türlerin özellikleri ve üslup, tavır özelliklerini de dikkate alarak seslendirme yapabilme. |
3 | Geleneksel Türk Sanat Müziği alanında edinilen aralık, makam, usul vb kuramsal bilgileri uygulama esnasında değerlendirebilme. |
4 | Geleneksel Türk Sanat Müziği icrası ile yeni dönem Türk sanat Müziği icrası arasındaki farkları inceleyip, yenilikler ve sorunlara da dikkat ederek sentez oluşturma. |
5 | Geleneksel Türk Sanat Müziği eser seslendirmelerinde Geleneksel Türk Sanat Müziği sazlarını da kullanarak uyumlu icraya önem verme. |
6 | Geleneksel Türk Sanat Müziği sözel eserlerinde güfteleri günümüz Türkçesine aktararak ifade ettiği anlamın icradaki önemini vurgulama. |
7 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle ulusal ve uluslararası etkinliklerde Geleneksel Türk Sanat Müziği icrasını sergileme becerisini kazanma. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Eserlerde aralık, makam, usul kavramları dikkate alınarak, prozodiye dikkat edilerek, güfte anlamlarını ezgi ile bütünleştirme ve eseri bir bütün olarak seslendirmek.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Ders içeriğinin anlatılması, ders notlarının incelenmesi, ders yönteminin gözden geçirilmesi. | |||
2 | Gönlümü Duçar Eden Bu Hale Hep Makam: Hicazkar Beste: Şevki Bey Amaç: Makamı pekiştirmek, bestecinin eserlerinden bir örnek sunmak. | |||
3 | Lezzet Almış Geçmiyor Sevdayı Dildardan Gönül Makam: Hicazkar Beste: Ahmet Mithat Bey Amaç: Makamı pekiştirmek. | |||
4 | Bunca Cevrinle Gönül Ülkesi Virane Olur Makam: Kürdilihicazkar Beste: Emin Ongan Amaç: Makamı pekiştirmek, bestecinin eserlerinden bir örnek sunmak. | |||
5 | Bitmez Tükenmez Bu Dert Makam: Kürdilihicazkar Beste: Selahattin İçli Amaç: Makamı pekiştirmek, bestecinin eserlerinden bir örnek sunmak. | |||
6 | ARA SINAV Gurub Etti Güneş Dünya Karardı Makam: Kürdilihicazkar Beste: Hacı Arif Bey Amaç: Sınıf içi ödev. (Vize sınavının %15’i) | |||
7 | Bekledim Yıllarca Lakin Gelmedin Ey Nazlı Yar Makam: Hüzzam Beste: Rakım Elkutlu Amaç: Makamı pekiştirmek, Ağır Aksak usulünü eser üzerinde uygulamak, bestecinin eserlerinden bir örnek sunmak. | |||
8 | Şu Göğsüm Yırtılıp Baksan Makam: Hüzzam Beste: Cevdet Çağla Amaç: Makamı pekiştirmek, bestecinin eserlerinden bir örnek sunmak. ARA SINAV (VİDEO) (Vize sınavının %40’ı) 1- Dün Gece Mehtaba Dalıp Hep Seni Andım (Ezbere) Makam: Hüzzam Beste: Semahat Özdenses 2- Bülbül Gibi Pür Oldu Cihan Nağmelerimden (Bakarak) Makam: Hicazkar Beste: Zekai Dede | |||
9 | ARA SINAV Gecenin Matemini Aşkıma Örtüp Sarayım Makam: Hüzzam Beste: Selahattin Pınar Amaç: Sınıf içi ödev. (Vize sınavının %15’i) | |||
10 | Kırdın Ümmidimi Yıktın Şu Gönül Lanesini Makam: Segah Beste: Fehmi Tokay Amaç: Makamı pekiştirmek, bestecinin eserlerinden bir örnek sunmak. | |||
11 | Zencir-i Aşkın Dil-bestesiyem Makam: Segah Beste: Hacı Faik Bey Amaç: Makamı pekiştirmek, bestecinin eserlerinden bir örnek sunmak. | |||
12 | ARA SINAV Gece Sessiz ve Karanlık Makam: Segah Beste: Gültekin Çeki Amaç: Sınıf içi ödev. (Vize sınavının %15’i) | |||
13 | Genel Tekrar | |||
14 | Gel Ey Saki Şarabı Tazelendir Makam: Müstear Beste: Rahmi Bey Amaç: Makamı pekiştirmek, bestecinin eserlerinden bir örnek sunmak. | |||
15 | Biya ki Kadd-i Tü der Bağ-ı Can Nihali Me Nest Makam: Sazkar Beste: İlya Amaç: Makamı pekiştirmek, Yürük Semai türü hakkında bilgi vermek, bestecinin eserlerinden bir örnek sunmak. | |||
16 | Final Sınavı |
İlgili makamlardaki eserlerden oluşturulmuş ders notları.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Gözlem | 1 | 15 |
Sözlü Sınav | 3 | 45 |
Performans | 2 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Okuma | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 88 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 6 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | 4 |