GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
DTMK305TRMR TÜRK SANAT MÜZİĞİ REPERTUVARI I Seçmeli Ders Grubu 3 5 3,00

Lisans


Türkçe


Geleneksel Türk Sanat Müziği Repertuvarını tanıtmak


Doç. Dr. Özgen Küçükgökçe


1 Geleneksel Türk Sanat Müziği alanında bestelenmiş eserlerde icra tekniklerinin genel olarak öğrenimi.
2 Gsm türlerini tanıma türlerin özellikleri ve üskup tavır özelliklerini de dikkate alarak seslendirme yapabilme
3 Geleneksel Türk Sanat Müziği alanında edinilen aralık, makam, usul vb kuramsal bilgileri uygulama esnasında değerlendirebilme
4 Geleneksel Türk Sanat Müziği icrası ile yeni dönem Türk Sanat Müziği icrası arasındaki farkları inceleyip, yenilikler ve sorunlara da dikkat ederek sentez oluşturma.
5 Geleneksel Türk Sanat Müziği eser seslendirmelerinde Geleneksel Türk Sanat Müziği sazlarını da kullanarak uyumlu icraya önem verme.
6 Geleneksel Türk Sanat Müziği sözel eserlerinde güfteleri günümüz Türkçesine aktararak ifade ettiği anlamın icradaki önemini vurgulama.
7 Mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle ulusal ve uluslararası etkinliklerde Geleneksel Türk Sanat Müziği icrasını sergileme becerisini kazanma.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Eserlerde aralık makam usul kavramları dikkate alınarak seslendirme


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ders içeriğinin anlatılması, ders notlarının incelenmesi, ders yönteminin gözden geçirilmesi.
2 Cana Rakibi Handan Edersin Makam: Uşşak Beste: Giriftzen Asım Bey Amaç: Uşşak makamı dizisini pekiştirmek.
3 Gözlerin Hayran Bakarmış Makam: Uşşak Beste: Şerif İçli Amaç: Makamı pekiştirmek, bestecinin eserlerinden bir örnek sunmak.
4 Gül Yüzlülerin Şevkine Gel Makam: Beyati Beste: Tab’i Mustafa Efendi Amaç: Beyati makamını pekiştirmek.
5 Senden Bilirim Yok Bana Bir Faide Ey Gül Makam: Hüseyni Beste: Tanburi Ali Efendi Amaç: Hüseyni makamı perdelerini benimsetmek.
6 ARA SINAV Hicran Oku Sinem Deler Makam: Hüseyni Beste: Şevki Bey Amaç: Sınıf içi ödev. (Vize sınavının %15’i)
7 Gözümde Daim Hayal-i Cana Makam: Rast Beste: Hammamizade İsmail Dede Efendi Amaç: Makamı perdelerini benimsetmek,
8 Gözümde Daim Hayal-i Cana Makam: Rast Besteci: Dede Efendi Amaç: Kar-ı Nev türünü tüm özellikleri ile benimsetmek. ARA SINAV (VİDEO) (Vize sınavının %40’ı) 1- Bilmem ki Nedendir Bana Sen Hor Bakıyorsun (Ezbere) Makam: Rast Beste: Selanikli Ahmet Efendi 2- Bir Güneş Bahtıma Bir Gün Doğacaktır Sanırım (Ezbere) Makam: Uşşak Besteci: Osman Nihat Akın
9 ARA SINAV Gönlümün Ezhar İçinde Gül Gibi Dildarı Var Makam: Rast Beste: Fehmi Tokay Amaç: Sınıf içi ödev. (Vize sınavının %15’i)
10 Yetmez mi Sana Bister-ü Balin Kucağım Makam: Muhayyer Beste: Rahmi Bey Amaç: Muhayyer makamı perdelerini benimsetmek.
11 Bir Elif Çekti Yine Sineme Canan Bu Gece Makam: Muhayyer Beste: Hacı Sadullah Ağa Amaç: Makamı benimsetmek, Yürük Semai türünün özelliklerini anlatmak
12 ARA SINAV Yadımda O Sevdalı Yeşil Didelerin Var Makam: Muhayyer Beste: Şükrü Tunar Amaç: Sınıf içi ödev. (Vize sınavının %15’i)
13 Genel Tekrar
14 Var mı Hacet Söyleyim Ey Gülşenim Makam: Muhayyer Beste: Nikoğos Ağa Amaç: Muhayyer Kürdi makamı perdelerini benimsetmek.
15 Gönlüm Özledikçe Görürdüm Hele Makam: Muhayyer Beste: Saadettin Kaynak Amaç: Muhayyer Kürdi makamını pekiştirmek.
16 Final Sınavı

Eğitmenin Notları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Gözlem 1 15
Sözlü Sınav 3 45
Performans 2 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Rapor Hazırlama 1 10 10
Rapor Sunma 1 8 8
Bireysel Çalışma 1 10 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 1 10 10
Performans 1 10 10
Ev Ödevi 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 90

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 4 4
ÖÇ 5 5
ÖÇ 6 3
ÖÇ 7 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek